Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@20:20:28 GMT

اجرای ۴ پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۷۳۷۸

اجرای ۴ پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدصدیق دامغانی‌زاده عصر امروز در جلسه پارک اقتصاد دیجیتال در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: پروژه پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش ما این است که در این پارک چه‌کار می‌خواهیم انجام شود، ادامه داد: اینکه تجهیزات خریداری شود؛ اما بعد از افتتاح، درب پارک بسته شود یک فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات اضافه کرد: برنامه‌ریزی عملیاتی برای تداوم فعالیت این پارک در آینده یکی از چالش‌های جدی وزارت ارتباطات محسوب می‌شود.

دامغانی‌زاده با بیان اینکه خریداری تجهیزات و عدم بهره‌برداری عملیاتی از فضای پارک اقتصاد دیجیتال یک فاجعه است، گفت: در حال حاضر چهار پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در کشور در دست اجراست.

وی عنوان کرد: تولید محتوای فرهنگی و توسعه نقش فناوری اطلاعات در کشاورزی و تولید مواد غذایی ازجمله رویکردهای مهمی است که در این پروژه‌ها دنبال می‌شود.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: توسعه کشاورزی در استان‌های کم آب، از دیگر اولویت‌های محوری در این پروژه‌هاست.‌

دامغانی‌زاده خاطرنشان کرد: تولید و صادرات محتوای فرهنگی که هم می‌توان از آن ثروت‌آفرینی کرد و هم اقتدار کشور را در جهان نمایش داد، از دیگر اهدافی است که در فعالیت این پارک‌ها دنبال می‌شود.

بهره‌گیری از توان نخبگان در پارک اقتصاد دیجیتال

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: تولید و صادرات فرهنگی به‌عنوان پیشران در غنای فعالیت پارک اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فاطمه منصوری با بیان اینکه با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مرتبط به‌زودی در ایام دهه مبارک فجر پارک اقتصاد دیجیتال سمنان افتتاح می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این پارک شاهد رشد و توسعه مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حضور و گسترش مشاغل و مهارت‌های حوزه فناوری اطلاعات بیش ‌از پیش در جامعه نمایان شده است، عنوان کرد: استان سمنان ظرفیت‌های قابل‌توجهی در بخش گردشگری و فناوری اطلاعات برای رونق اشتغال دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه بهره‌گیری از توان نخبگان و افراد دارای مهارت برای راه‌اندازی این پارک در دستور کار قرار گرفت، افزود: مراکز نوآوری در واحدهای تولیدی سمنان و شاهرود در حال شکل‌گیری است.

منصوری اضافه کرد: در پارک‌های اقتصادی دیجیتال، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و فنی و حرفه‌ای به‌منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های مشترک در این عرصه پای‌کار آمدند و اکنون این پارک به کانونی برای آموزش‌های مشترک تبدیل ‌شده است.

وی تأکید کرد: در مجموعه فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های باکیفیت در بعضی موارد قادر به شناسایی و به‌کارگیری اساتید مجرب نبودیم که با راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان این مشکل رفع خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح این مجموعه باشیم و این افتتاح سرآغازی برای موفقیت‌های بعدی باشد.

ساختمان پارک اقتصاد دیجیتال سمنان آماده تحویل است

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه احداث ساختمان پارک اقتصاد دیجیتال سمنان تا ۹۹ درصد انجام‌ شده و ساختمان آماده تحویل است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات لازم خریداری‌شده و به‌زودی به محل پارک منتقل می‌شود و با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که سازمان فنی و حرفه‌ای با این استان منعقد کرده است و به‌زودی شاهد افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات پارک سمنان اقتصاد دیجیتال شاهرود نخبگان پارک اقتصاد دیجیتال سمنان پارک اقتصاد دیجیتال فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰ محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در قلب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران گفت:به منظور اجرای این طرح، اولین جایگاه توقف موتورسیکلت در خیابان احمد قصیر با حجم پارک ۱۰ دستگاه موتورسیکلت ایجاد شد.

علیرضا صادقی‌بخش افزود:با اجرای این طرح علاوه برساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها، شاهد آزادسازی پیاده رو‌ها و تسهیل و ایمن‌سازی محل عبور و مرور عابران پیاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • روزنامه اطلاعات: چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر اقتصاد کسب و کارها
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • ایجاد ۵۰ محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در قلب تهران
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند