Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی بر ضرورت معرفی شخصیت شیخ محمد خیابانی به کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی بینش» امروز در گشایش کارگاه «رمان نویسی تاریخی» که بعدازظهر امروز، سه شنبه به همت کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در محل تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: شیخ محمد خیابانی دارای ویژگی های شخصیتیِ ممتازی است که شناساندن و شناختن او را برای همه از جمله کودکان و نوجوانان ضروری می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه طراحی و اجرای کارگاه «رمان نویسی تاریخی» اولین برنامه از سلسله برنامه های تدارک دیده شده توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی است، افزود: امیدواریم که این کارگاه گام بزرگی برای شناساندن ابعاد شخصیت این بیدارگر جهان اسلام که خاستگاهش آذربایجان بوده است، برای کودکان و نوجوانان موثر و مثمرثمر باشد.

بینش افزود: طبق اصل فرایندمحوری فعالیت های فرهنگی، باید برنامه های مربوط به شناساندن شخصیت شیخ محمد خیابانی نه مقطعی که جزو برنامه های استمراری باشد تا این روحانی مبارز و بزرگ، به خوبی به کودکان و نوجوانان معرفی شود.

وی گفت: بر همین اساس و برابر پیش بینی های بعمل آمده در کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی، یک قطعه سرود با محوریت شیخ محمد خیابانی در دست نهایی شدن است ضمن اینکه 2 عنوان قصه توسط انجمن قصه گویی آذربایجان شرقی در قالبی جدید برای ارائه در کنگره اصلی در اسفند، آماده می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی اضافه کرد: کتاب قصه ای با محوریت شخصیت شیخ محمد خیابانی نیز در دست تدوین است. علاوه بر این، فراخوانی داده شده تا با جمع آوری آثار مرتبط، شاهد برگزاری یک دوره مسابقه جذاب فرهنگی، ادبی و هنری با همین محوریت باشیم.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی این روحانی مبارز در انقلاب مشروطیت ایران، در نیمه اسفند سال جاری به صورت جداگانه در شهرهای خامنه از توابع شبستر، تبریز و تهران برگزار خواهد شد.

شیخ محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که یکصد سال پیش در 21 شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در راه مبارزه با استعمار توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیخ محمد خیابانی بینش شخصیت شیخ محمد خیابانی کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانا یک فراخوان جشنواره ملی عکس با موضوع یاریگران زندگی با اهداف آشنا نمودن مخاطبان کودک و نوجوان با ویژگی‌های زندگی سالم، ترغیب به زندگی سالم برای جلوگیری از گرایش کودکان و نوجوانان به وابستگی‌های مخرب، توجه به سلامت و تأثیر آن بر رشد و فرایند زندگی بهتر، کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق فراهم کردن زمینه حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در عرصه فعالیت‌های هنری و تقویت نگاه جستجوگر و خلاق آنان و جلب توجه کودکان و نوجوانان به ویژگی‌های دوست خوب و اهمیت، جایگاه و تأثیر دوست در زندگی منتشر کرده است.

لازم به ذکر است مخاطبین این جشنواره کودکان (۷ تا ۱۰ سال)، نوجوانان (۱۱ تا ۱۷ سال)، اعضاء ارشد (۱۸ تا ۲۲ سال) و بزرگسالان و مربیان مراکز سراسر کشور هستند که می‌توانند در موضوعاتی، چون خانواده سالم، دوست خوب من، مهربانی و همدلی و تفریحات سالم در بخش کودکان و نوجوانان و "از وابستگی تا سقوط" در بخش بزرگسالان و مربیان شرکت کنند.

برای این جشنواره هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ عکس با موضوعات فراخوان به دبیرخانۀ استانی جشنواره ارسال کند.

عکس‌ها باید به شماره در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۸۳۱۱۶۵۱۰ تا پایان روز ۱۳ اردیبهشت ماه ارسال شود. 

بعد از ارسال آثار داوری استانی و سپس کشوری انجام گرفته و از طریق سایت کانون برگزیدگان اعلام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • اعضای هیأت رئیسه کیک بوکسینگ imao آذربایجان شرقی معرفی شدند
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • معرفی روسای جدید پلیس فتا و مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی
  • روسای جدید پلیس فتا و پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی معرفی شدند
  • صعود ۴ تیم به مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال نوجوانان دختر آذربایجان شرقی
  • واتس‌اپ سن استفاده را به 13 سال کاهش داد