Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@23:46:37 GMT

برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۱۳۹ شهر

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۷۶۴۰

برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۱۳۹ شهر

معاون سیاسی وزارت کشور و رییس ستاد انتخابات کشور از توافق کلی صورت‌گرفته برای برگزاری انتخابات الکترونیک در ۱۳۹ شهر خبر داد.

به گزارش برنا، جمال عرف در نشست هیأت مرکزی و هیات‌های نظارت استانی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، اظهار کرد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، چهار رکن اصلی انتخابات را تشکیل می‌دهند که خروجی این ارکان باید افراد شاخص، سالم و اصلح باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه نسبت به مشارکت دغدغه دارند؛ بنابراین لازم است برای تحقق مشارکت بالا برنامه‌ریزی کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۳۷۹ شهر در کشور وجود دارد که باید در آن‌ها انتخابات برگزار شود. از دوره قبل، ۱۳۰ شهر طبق اجرای قانون تقسیمات کشوری به این شهرها اضافه شده و احتمال دارد در ماه‌های پیش رو شهرهای دیگری نیز بر همین اساس اضافه شود. ۴۰ هزار و ۶۰۲ روستای واجد شرایط داریم که ۳۷ هزار و ۸۷۴ مورد از آن‌ها دارای شورا هستند. ۳۱۷ تیره عشایر نیز شورا دارند، اما ۲ هزار و ۴۰۱ روستا فاقد شورا هستند که برای همه آن‌ها باید تدابیر خاص اندیشیده شود.

عرف از توافق کلی صورت‌گرفته برای برگزاری انتخابات الکترونیک در ۱۳۹ شهر خبر داد و اعلام کرد: پیشنهاد ما برگزاری انتخابات الکترونیک در کلان‌شهرهاست. ۳۳ هزار صندوق الکترونیک داریم که می‌تواند ۱۰ هزار شعبه اخذ رأی را پوشش دهد، لذا با تصمیم مجلس این مراکز انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در شماری از شوراهای اسلامی کشور، تأکید کرد: اعضای هیأت عالی نظارت در این دوره باید پاکدستی داوطلبان را در تأیید صلاحیت‌ها مورد توجه ویژه قرار دهند. دو اصل قانون‌مداری و بی‌طرفی سرلوحه تمامی اقدامات عوامل اجرایی انتخابات است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات برگزاری انتخابات الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک

به گزارش جام جم انلاین،رییس ستاد انتخابات فارس گفت : دور دوم انتخابات در استان برای تعیین سه کرسی باقیمانده مجلس شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

اسماعیل قزل سفلی افزود: آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها و در روز برگزاری انتخابات هم توسط عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای  به مردم داده می شود.
به گفته او : در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد هم انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.
قزل سفلی افزود: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رای بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه (شیراز و زرقان) و (مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد) رای داده‌اند و یا دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رای نداده باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در مرحله دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.
قزل سفلی اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیات بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوستر‌های تبلیغاتی نامزد‌ها پیش بینی شده است.
او گفت: علاوه بر امکانات پیش بینی شده، هر یک از نامزد‌ها می‌توانند یک فیلم تبلغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند و همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش بینی شده است که طی سه روز بازپخش می‌شود.
قزل سفلی افزود: سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای هم در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزد‌ها داشته باشند.
در دور دوم انتخابات در این دو حوزه انتخابیه ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تامین امنیت شعب اخذ رای فعالیت و همکاری خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است