Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ۲۴ ساعت گذشته اخباری در خصوص وضعیت صادارت زعفران،خسارات مسکن در زلزله بندرلنگه، نوسانات بازار طلا و بورس و استعفای رئیس سازمان بورس در خبرگزاری میزان منتشر شده است. خبرگزاری میزان - طی ۲۴ ساعت گذشته اخباری در خصوص وضعیت صادارت زعفران،خسارات مسکن در زلزله بندرلنگه، نوسانات بازار طلا و بورس و استعفای رئیس سازمان بورس در خبرگزاری میزان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات فله‌ای زعفران؛ بیماری ۱۰۰ ساله/ به نام ایران به کام افغانستان!

عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران با تاکید بر ضرورت تغییر سیاسیت‌های صادرات زعفران و توجه به صدور محصولات فراوری شده گفت: صادرات فراورده‌ها و مشتقات زعفران علاوه بر درآمدزایی برای کشور، به حفظ و توسعه بازار‌های بین‌المللی کمک موثری می‌کند.

تخریب ۴۰ تا ۷۰ درصدی ۱۲۰ واحد مسکونی در زلزله بندرلنگه/ نیاز ۳۰۵ واحد به تعمیر و مرمت

مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان در مورد خسارات زلزله اخیر در بندر لنگه گفت: براساس ارزیابی‌ها ۳۰۵ واحد مسکونی نیاز به تعمیر و مرمت دارند و حدود ۱۲۰ واحد مسکونی بین ۴۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده‌اند.

استعفای سکاندار بورس تایید شد

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس خبر استعفای حسن قالیباف اصل رئیس این سازمان را تأیید کرد.

بازگشت نوسان به بازار طلا و سکه/ حباب سکه به یک میلیون تومان رسید

نائب رئیس اتحادیه طلا و سکه تهران با اشاره به تحولات بین‌المللی در حوزه سیاسی در روز‌های پیش‌رو، از افزایش نوسانات قیمتی در بازار داخلی طلا و سکه خبر داد.

افتتاح ۶ پروژه صنعت برق به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان

۶ پروژه صنعت برق در دو استان یزد و کرمان با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان، همزمان با هفته سی و هفتم پویش هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

امضای سند توسعه همکاری‌های دو جانبه اقتصادی ایران و آذربایجان

سند توسعه همکاری‌های دو جانبه اقتصادی ایران و آذربایجان به امضای وزیر اقتصاد کشورمان و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به عنوان روسای کمیسیون‌های اقتصادی طرفین رسید.

اُفت شاخص بورس مبنای بنیادی ندارد

مدیرعامل بورس تهران گفت: اُفت کنونی شاخص بورس مبنای بنیادی ندارد و هماهنگی بانک مرکزی و سیاست‌های پولی با سازمان ‎بورس برای حفظ ثبات بازار سرمایه ضروری است.

لزوم اصلاح قمیت تلفن همراه با اُفت نرخ ارز

رئیس اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران با تاکید بر لزوم اصلاح فاکتور‌های فروش واردکنندگان گفت: اکنون که نرخ دلار در حال کاهش است، واردکنندگان باید فاکتور‌های خود را تغییر و نرخ را کاهش دهند.

ارسال روزانه بیش از ۵ هزار تن گاز مایع از سایت ۲ پارس جنوبی

مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی از ارسال روزانه بیش از ۵ هزار تن گاز مایع (ال‌پی‌جی) از سایت ۲ پارس جنوبی خبر داد.

بیشتر بخوانید: عقب گرد شاخص به پله یک میلیون و ۱۴۹ هزار واحدی| دلار همچنان نزولی| هزینه ۲۲ میلیون دلاری برای واردات توتون و تنباکو   انتهای پیام/   برچسب ها: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران زلزله بندرلنگه واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت زعفران نجومی شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار زعفران ایران سال‌هاست، رها شده است و متولی مشخصی ندارد. برهمین اساس هم همواره سهم اندکی از سود کلان فروش زعفران نصیب کشاورزان ایرانی می‌شود. موضوعی که اخیرا دوباره از سوی شورای ملی زعفران مطرح شده است. البته این بار طبق اعلام شورای ملی زعفران این سود نصیب فروشنده زعفران و صادرکننده هم نمی‌شود؛ بلکه نصیب افرادی ناشناس با پول‌های سیاه و کثیف می‌شود.

بیشتر بخوانید: افزایش ۱۶ درصدی صادرات زعفران

علی حسینی عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران می‌گوید: کشاورز شش ماه پیش زعفران را به قیمت بسیار ارزان یعنی هر کیلو ۳۰ میلیون تومان به کسانی که با پول‌های بادآورده تجارت می‌کنند، فروخته‌اند و آنها همان زعفران را با نرخ هر کیلو ۱۱۰ میلیون بفروش می‌رسانند. به نقل از ایلنا حسینی می افزاید: این افراد فروشنده، صادرکننده این کالا نیستند. حتی خراسانی هم نیستند. اینان برخی افراد گمنام هستند که با پول سیاه، بادآورده و کثیف زعفران را در انبارهای خود جمع‌آوری کرده و اکنون عوامل این افراد آرام‌آرام این محصولات را با قیمت‌های نجومی وارد بازار می‌کنند و اینگونه القا می‌کند که زعفران در بازار دچار کمبود و کسادی شده است.

او با تاکید بر اینکه این وضعیت به نفع آینده زعفران ما نیست می‌گوید: هیچ نهادی هم نظارت نمی‌کند که محتکرینی که چندین تن زعفران را در انبارهای خود دارند و بازار را اداره می‌کند چرا اینگونه عمل می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه ایران تنها تولیدکننده زعفران دنیا نیست؛ می افزاید: این وضعیتی که اکنون در داخل ایجاد شده سیگنالی برای رقبای منطقه‌ای و کشورهایی است که قابلیت افزایش تولید زعفران را دارند و وارد میدان می‌شوند و این قطعا به ضرر کشاورزی ما خواهد بود.

قاچاق زعفران آزاد

شرایط نابسامان زعفران فقط به قیمت های نجومی آن در بازار بر نمی‌گرده. چندی اتحادیه صادرکنندگان زعفران ایران اعلام کرده بود که حداقل در ماه ۱۰ تن زعفران به صورت قاچاق از مبادی غیر رسمی خارج می‌شود.

در این میان دولت صادرکنندگان زعفران را مجبور می‌کند آن طور که می‌خواهد و به قیمتی که می‌خواهد ارز را بازگردانند؛ در غیر این صورت آنها را جریمه می‌کند.

این درحالی که صادرکنندگان زعفران فقط می‌خواهند، ارز حاصل از صادرات زعفران را با قیمت توافقی به فروشند تا در نهایت از قاچاق این محصول جلوگیری کند.

طبق اعلام شورای ملی زعفران در سال گذشته بیش از ۲۰۰ تن زعفران در بازار داشتیم و به همین میزان هم از سال‌های گذشته در انبارها باقی مانده بود.

کد خبر: 1228215 برچسب‌ها قیمت کالا

دیگر خبرها

  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس به مدار برگشت؟