Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@11:41:07 GMT

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۷۷۴۷

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینما‌ها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.

خبرگزاری میزان - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

«مسخ در مسلخ» به بنگلادش می‌رود

فیلم سینمایی «مسخ در مسلخ» به کارگردانی جواد دارایی در بخش رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان بنگلادش نمایش داده می‌شود.

این جشنواره از ۳۰ ژانویه تا ۵ فوریه مصادف با ۱۱ بهمن تا ۱۷ بهمن ماه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات نمایندگان، جلسات مشاهیر، و جلسات پرسش و پاسخ و نمایش فیلم‌ها در کشور بنگلادش برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان بنگلادش یک جشنواره سالانه فیلم است که در سراسر کشور بنگلادش برگزار می‌شود این جشنواره بزرگترین جشنواره فیلم بنگلادش و در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و همچنین تنها جشنواره بین‌المللی فیلم برای کودکان و بزرگسالان کشور بنگلادش است.

عوامل این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده: مهدی کوه‌زاده، نویسنده و کارگردان: جواد دارایی، مشاور کارگردان: امیر سیدی، امیر فخرالدین صفارنیا، مدیر فیلمبرداری: جواد دارایی، تدوینگران: ملیکا بلالی، جواد دارایی، طراح صحنه و لباس: حسین حاج ابراهیمی، دستیاران صحنه و لباس: رامین محمدی، شقایق عیوضی، عباس یاراحمدی، آهنگساز: پیام آزادی، طراحان و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: احمد اردلان، دستیار صدا: اسفندیار سلطان زاده، طراح گریم: مهسا خوش سلوک، مجریان گریم: مهدی معینی، مهرسا خوش سلوک، بازیگران: فریبا طالبی، سعید احمدی، فریبا ترکاشوند، فوژان احمدی، مهشید خسروی، ایمان صراف، آرزو بلالی دهکردی، فرحناز منافی ظاهر، رحمت شکرخنده، سارینا یوسفی، محمد اقلیمی بابانظر، امیر عباس قضایی، آوین کوه زاده، عسل شکری، خورشید حق مرادی، وانیا علیزاده، نادیا کلیوند، مدیر تولید: فرزین فرزدنیا، جانشین تولید: علی‌اکبر صادقی، دستیاران تولید و تدارکات: مهدی محمدپور، علیرضا حیدری، دستیار و مشاور تهیه: ایمان صراف، برنامه ریز: امیر سیدی، دستیاران کارگردان: رعنا جوادی، نیلوفر بلالی دهکردی، سجاد دارایی، دستیار اول فیلمبردار: محمد حسینی، گروه فیلمبرداری: امیر علیپور، صادق ربعی زاده، امیر گودرزی؛ اپراتور دوربین: مرتضی یگانه، منشی صحنه: ملیکا بلالی، جلوه‌های ویژه بصری: ملیکا بلالی، استودیو روف نیویورک، اصلاح رنگ: گلومه روچرون، استودیو تکنی کالر نیویورک، طراح کانسپت (concept) و استوری‌بورد و پوستر : ملیکا بلالی، مدیر تولید بین‌الملل: گابریل بروسن، محصول مشترک، ایران، آلمان، کانادا.

لوگوی فیلم «سیاه باز» منتشر شد

لوگوی فیلم سینمایی «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی و تهیه کنندگی علی قائم مقامی منتشر شد. این فیلم سینمایی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر داوری می شود.

طراحی لوگوی این فیلم را روح اله موحدی برعهده داشته است. این فیلم موضوعی اجتماعی دارد و نخستین فیلم سینمایی حمید همتی است.

از جمله عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان و نویسنده فیلمنامه: حمید همتی، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی جم، مشاور کارگردان: مسعود جعفری جوزانی، تدوین: خشایار موحدیان، الاهه ایزدی، موسیقی: فردین خلعتبری، صدابرداران: بهمن حیدری، حامد صمدزاده، صداگذاری و ترکیب صدا: بهمن حیدری، مهدی جمشیدیان، طراح چهره پردازی: محسن ملکی، طراح لباس: ثنا نوروزبیگی، ساخت تیتراژ: روح اله موحدی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: فرزاد ظریفی، مدیر تدارکات: حسین روزبهانی، عکس: مهدی حیدری، بازیگران: سام قریبیان، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، مهدی کوشکی، علی رهبری، المیرا دهقانی، حامد بیسادی با حضور آتیلا پسیانی، سرمایه گذاران: الهه سادات انتظار، علی قائم مقامی، تهیه کننده و مدیرتولید: علی قائم مقامی.

«آهو» به تدوین رسید/ داستان یک خبر ناخوشایند

تدوین فیلم کوتاه داستانی «آهو» به نویسندگی و کارگردانی شیلا خوش اقبال آغاز شد.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «دختری ساده و بی آلایش به نام آهو در دل روستایی سرسبز همراه برادر کوچک خود، کنار پدر بزرگ و مادربزرگ زندگی می‌گذرانند. آهو چند سالی است پدر و مادرش را در سانحه تصادف از دست داده است و به همین دلیل احساسات خود را با طبیعت تقسیم می‌کند. روزی پسر عمو عباس به دیدار پدربزرگ آمده و خبر ناخوشایندی را به آنها می‌رساند و آهو متوجه آن گفتگو می‌شود ...

عوامل فیلم کوتاه «آهو» عبارتند از نویسنده و کارگردان: شیلا خوش اقبال، بازیگران: رامینا رضایی، مهیار عیسی زاده، رهام محسن زاده، رضا رضازاده، اکبر اصغرزاده، امیررضا فرجی، امیرهوشنگ پریدار، رضا فرجی، روجا رضایی، اقدس پاشایی، محمود پریدار، تصویربرداران: رضا حسین زاده، موسی شفیع زاده.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «هنر زنده است»

درپی تقاضاهای مکرر هنرمندان و ضمن تماس های شفاهی و مکتوب  برای تمدید مهلت ارسال آثار، شورای سیاستگذاری جشنواره «هنر زنده است» با تمدید مهلت ثبت‌نام و ارائه‌ آثار به دبیرخانه موافقت کرد.

شورای سیاستگذاری جشنواره با بررسی علل مطرح شدن این تقاضاها که تقارن مهلت تحویل آثار با امتحانات دانشگاهها و مدارس عالی و حضور در جشنواره های متعدد از سوی هنرمندان عزیز است، با تمدید مهلت تحویل آثار تا ۱۵ بهمن موافقت کرد.

جشنواره «هنر زنده است» در چهار بخش: فیلم (به دبیری کمال تبریزی)، تئاتر (به دبیری بهروز غریب پور)، موسیقی (به دبیری فردین خلعتبری) و دیجیتال آرت (به دبیری محمود کلاری) بدون محدویت شرکت آثار در سایر جشنواره پذیرای تولیدات  متنوع هنرمندان جوان کشور- در بخش رقابتی- و هنرمندان مطرح کشور در بخشهای غیررقابتی  است و برابر با فراخوان منتشر شده جوایز نقدی و نشان جشنواره به برگزیدگان پرداخت خواهد کرد.

نمایش مستند «چندمین چنار» در موزه سینمای ایران

مستند «چندمین چنار» به کارگردانی مهدی باقری و تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری روز گذشته جمعه ۲۶ دی ماه در موزه سینما نمایش داده شد.

علیرضا شجاع نوری ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: فیلم «چندمین چنار» را بر اساس داستان خاطرات پدر یکی از دوستانم ساختیم. به این شکل که از میدان راه آهن قرار می‌گذاشتند و به عنوان مثال، چنار هفدهم را انتخاب می‌کردند و زمانی که به آنجا می‌رسیدند، بررسی می‌کردند که در اطراف آن چنار چه چیزهایی قرار دارد، در مورد آن صحبت می‌کردند و این کار را تا جایی که توان داشتند ادامه می‌دادند تا به چنارهای زیادی برسند.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنم در شهری زندگی می‌کنم که انسان‌هایی هستند که می‌خواهند قدمی برای شهرشان بردارند؛ قدم‌های مهمی که قطعاً در آینده ثبت خواهد شد.

در ادامه مهدی باقری کارگردان فیلم نیز گفت: امروز شاهدیم چنارهای خیابان ولیعصر کمتر و کمتر شده‌اند به همین دلیل قراری گذاشتیم و با چنار هفده هزارم و از میدان راه آهن شروع به شمردن چنارها کردیم تا به میدان تجریش رسیدیم. در این راه صد ساله، هزاران خاطره به دست فراموشی سپرده شده است و برای اینکه به خاطره هفده هزارم برسیم، با خیابان همسفر شدیم و از او گفتیم.

در این مراسم وحید قاسمی رئیس پایگاه میراث شهری و موزه خیابان ولیعصر (عج)، نوید پورمحمدرضا منتقد سینمایی، عقیل بهرا دبیر راهبران کارگاه ملاقات با خیابان حضور داشتند.

در خلاصه داستان «چندمین چنار» آمده است: در دورانی که همه جا تعطیل است، خیابان ولیعصری را می‌بینیم که کسی از آن نمی‌گذرد، ولی صدای آدم‌های غایب را به عنوان راوی روی تصویر می‌شنویم.

این فیلم در سالن سینمافردوس موزه سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مخاطبان نمایش داده شد.

حضور« فیگور» در جشنواره گوآ

فیلم بلند «فیگور» ساخته پویا پارسا مقام، در اولین حضور جهانی خود به پنجاه و یکمین جشنواره گوا هند راه پیدا کرد. پخش جهانی این فیلم را شرکت wide Managment فرانسه برعهده دارد.

در خلاصه داستان «فیگور» آمده است: بازگشت بیماری پسر خانواده که با پنهانکاری پدر همراه می‌شود، جرقه‌ای برای اتفاقات تازه در خانواده می‌شود ... .

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از بازیگران: علی مصفا، نازنین فراهانی، محمود حقیقی، راستین غفوری و راضیه منصوری، تهیه‌کننده: مسعود ردایی، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، مدیر پروژه: مرتضی فرشباف، مدیر تولید: مهراد مهرپویان، دستیار کارگردان: محمد ثقفی، صدابردار: وحید مقدسی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: کامران آرش نیا، طراحی صحنه: سیامک کارینژاد، تدوین: پویا پارسامقام، جلوه‌های ویژه: جواد مطوری، اصلاح رنگ و نور: هوتن حق‌شناس، طراح گریم: احسان روناسی و … .

فیلم «فیگور» با نام بین المللی «Gesture» پخش جهانی خود را آغاز کرده و در ایران در نوبت صدور پروانه نمایش قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا سینما سینمای ایران فیلم سینمایی سینمای ایران ملیکا بلالی جواد دارایی چندمین چنار تمدید مهلت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی

به گزارش خبرنگار مهر، تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای حضور بیشتر در کنار خانواده و سپری کردن ایام تعطیلات تا قبل از زمان افطار در منزل است. در کنار فیلم های سینمایی که امسال در قالب اکران نوروزی روی پرده سینماها آمده اند و یا آثاری که در گروه سینمایی «هنروتجربه» اکران شده اند، فیلم هایی هم هستند که به صورت آنلاین اکران می‌شوند و علاقه مندان به سینما می توانند با دانلود قانونی این آثار در ایام نوروز اوقات فراغت خود را به بهترین نحو سپری کنند.

به همین بهانه تصمیم گرفتیم پنجشنبه‌های مستند در مهر این هفته را به یکی از این آثار و معرفی آن اختصاص دهیم تا علاقه‌مندان بتوانند برای انتخاب فیلم مورد علاقه خود راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند؛ در همین راستا با میکاییل دیانی کارگردان مستند «بیجه» که مستند وی هم اکنون در پلتفرم هاشور اکران آنلاین است گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.

میکاییل دیانی کارگردان مستند «بیجه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره روند شکل گیری و ایده تولید این اثر عنوان کرد: پس از ساخت مستندهای «فراموش شده‌ها» و «اعتراض خاموش» به فکر تولید مستند مرتبط با کودکان حاشیه‌نشین بودم از همین رو راجع به آن‌ها پژوهش کردیم که به سوژه بیجه رسیدیم که خود حاصل حاشیه نشینی بوده و بزهکاری اجتماعی را در حاشیه رقم زده است. بیجه به تعبیری تولید حاشیه و مولد آسیب های اجتماعی حاشیه بوده است. همچنین موضوع بیجه مواردی نظیر پایین بودن سطح آموزش، پایین بودن سطح امنیت، چند فرهنگی و تعارض خرده فرهنگ‌ها در حاشیه را در بر می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه این سوژه می‌توانست روایت مناسبی برای مستند فراهم کند، افزود: یک نسخه فیلم مستند از «بیجه» تولید شد که به بازخوانی پرونده او به عنوان یک قاتل سریالی کودکان پاکدشت پس از ۱۵ سال می پرداخت و به دلایل شکل گیری این گونه آسیب های اجتماعی در حاشیه های شهر اشاره داشت و در کنار آن یک مجموعه شش قسمتی نیز با عنوان «حاشیه صدا ندارد» با محوریت کودکان حاشیه و مسایل آن‌ها تولید شد.

این کارگردان با اشاره به محدودیت های جدی در حوزه تامین منابع و مصادیق تصویری برای این مستند، مطرح کرد: برای دریافت تصاویر تلویزیونی محدودیت های جدی وجود داشت و در اختیار ما قرار نمی‌گرفت، همچنین پرونده بیجه نیز از طرف مقام قضایی در اختیار ما قرار داده نشد و آن چه از پرونده در مستند آمده به‌واسطه دسترسی خانواده یکی از مقتولان به پرونده بوده است یا به عنوان مثال آرشیوهای صوتی مرتبط را از روانشناسان دریافت کردیم و در نهایت تصاویر دادگاه را نیز با فرایندی خلاف روال طبیعی از تلویزیون گرفتیم.

وی با تاکید بر تلاش جدی خود برای پایبندی کامل به واقعیت، ادامه داد: تلاش کردیم بازسازی ها را تماما مطابق با پرونده انجام دهیم و در روایت حادثه و موقعیت مکانی و جغرافیایی نیز عینا مطابق روایتی که خود بیجه داشت، بازسازی کردیم و در همین راستا مطابق روایت‌ها در باغ اناری، کوره آجر پزی متروکه، مسیر کوره به خانه ها، امامزاده حمزه رضا تصویربرداری را انجام دادیم؛ البته این بازسازی ها به‌واسطه تعدد لوکیشن ها زمان زیادی از ما گرفت اما خروجی قابل قبولی داشتیم.

این مستند ساز با اشاره به توجه جدی در تنظیم گفتار متن، بیان کرد: توجه خیلی جدی به گفتار متن داشتیم و برای رعایت کردن ظرایف، انصاف و عدالت شاید گفتار متن را ۱۰ بار بازنویسی کردیم تا حد امکان در حق مسؤولان و خانواده مقتولان کوتاهی نشود و در عین حال روایتی صحیح داشته باشیم. از این رو فکر می‌کنم روایت دقیق و مستندی را در این مستند شاهد هستیم.

دیانی با اشاره به چالش‌های تولید مستندهایی نظیر «بیجه» عنوان کرد: آگاه کردن سیستم حکمرانی به اهمیت نگاه منتقدانه و تحلیلی نسبت به آسیب های اجتماعی مهمترین چالش این مستندها است. ما مستندسازان نیز در تلاش هستیم تا با بازنمایی این معضلات و بازتولید آن‌ها منجر به اصلاح آن و اهمیت این موضوعات و پیشرفت جامعه شویم لذا توجیه کردن دستگاه حکمرانی شامل قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر بخش های مرتبط در رابطه با تولید مستند با این موضوع جهت پیشگیری از اتفاقات بعدی و حرکت به سمت پذیرش نگاه منتقدانه و اصلاح گرایانه مهم است و مهمترین چالش ما نیز در تولید این مستند بوده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه پیش تولید این مستند شامل پژوهش و گردآوری مطالب و مستندات حدود یک سال، فرآیند ضبط سه ماه و پس تولید سه ماه زمان برده است، گفت: تمام تلاش ما در این مستند بر این بود که به مساله حاشیه‌نشینی، خانواده ها و اجتماعی که در آن جا زندگی می‌کنند توجه شود. معتقدم همچنان تولید این جنس آثار به این هدف کمک می‌کند و نیاز است مستندها تنها انتقاد نکنند بلکه در کنار آن پیشنهاد هم بدهند تا روایت مستند منجر به ناامیدی نشود. بهتر است مستندها ضمن روایت واقعیت و نقد دلسوزانه پیشنهاد دهنده باشند و با روایتی صادقانه به حل یک مساله کمک کنند به شیوه ای که اصلاح گرایانه با سوژه های اجتماعی مواجه شوند.

در خلاصه داستان مستند «بیجه» آمده است: «پرونده «بیجه» قاتل سریالی کودکان پاکدشت پس از ۱۵ سال بازخوانی می شود ...»

سایر عوامل این مستند سینمایی عبارتند از تهیه کننده: مصطفی خیرپور، نویسنده: رضا مشتاقی، گفتار متن: محی الدین تقی پور، مدیر تولید: علی احتشامی، تصویربردار: عارف رنجبر، تدوینگر: حمید ابراهیمی، گرافیک: علی پورعبادی.

کد خبر 6063209

دیگر خبرها

  • بیتا فرّهی؛ مهشید به هامون پیوست...
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • ۱۰۴ نفر در خراسان جنوبی برای اولین بار خون اهدا کردند
  • از نمایش «طلوع خونین» چه خبر؟
  • پیش فروش نمایش «طلوع خونین» آغاز شد
  • پیش فروش نمایش طلوع خونین آغاز شد
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • آغاز پیش‌فروش بلیت «طلوع خونین»
  • ترکیب ایران مقابل ترکمنستان؛ جانشین آزمون معرفی شد!