Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه پیشنهادی «جو بایدن» مدعی شد که آمریکا در کنار متحدانش از موقعیتی بهتر برای مقابله با تهدید‌های ایران برخوردار خواهد بود.

بلینکن در جلسه سنا برای وی ادعا کرد: «در کنار متحدانمان موقعیت بهتری برای مقابله با تهدید‌های ناشی از روسیه، ایران و کره شمالی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزود: «دولت بایدن به جلوگیری از تحقق هدف ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متعهد است. توافق هسته‌ای در محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران موفق بود و خروج از آن به ایران فرصت برای کار بر روی غنی سازی داد.»

این مقام آمریکایی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «ما به دنبال توافقی طولانی‌تر و قویتر با ایران هستیم، آمریکا مسئولیت جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌‌ای را دارد.»

بلینکن در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت «توافق ابراهام از امنیت اسرائیل و ثبات در منطقه حمایت می‌کند. به دنبال راه حل دو دولتی در خاورمیانه هستیم اما شک دارم در کوتاه مدت به آن برسیم.»

بلینکن در اظهاراتی بی‌اساس ضمن دفاع از جنایت دولت آمریکا مبنی بر ترور سردار سلیمانی، مدعی شد «از کشته شدن قاسم سلیمانی ناراحت نیستم، زیرا باعث ریخته شدن خون‌های زیادی بود. سربازان آمریکایی پس از کشته شدن سلیمانی زخمی شدند.»

این مقام آمریکایی همچنین گفت: «از رویکرد سفت و سخت ترامپ در مقابله با چین حمایت می‌کنم.»

 

در حال تکمیل ... 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونی بلینکن جو بایدن توافق هسته ای توافق برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

دبیر کل ناتو در جریان حضوری مشترک با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در لهستان اعلام کرد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در دیگر کشورهای عضو ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، به گفته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، این ائتلاف نظامی هیچ برنامه ای برای استقرار تسلیحات هسته ای در دیگر کشورهای عضو ندارد.

استولتنبرگ در جریان حضور مشترک با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در مقابل سربازان انگلیسی مستقر در لهستان، گفت: هیچ برنامه ای برای گسترش ترتیبات فعلی اشتراک هسته ای وجود ندارد.

روز دوشنبه، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا آماده است. هم دودا و هم مشاور امنیتی او قبلاً چنین ملاحظاتی را بیان کرده بودند. در لهستان، رئیس جمهور فرمانده کل ارتش است.

"آندری دودا"، رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه "فکت" که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: "اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته ای در خاک ما به عنوان بخشی از اشتراک هسته ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما آماده این کار هستیم.

لهستان به عنوان عضو ناتو یکی از مهم ترین حامیان اوکراین است و هم مرز با کالینینگراد روسیه و هم متحد روسیه بلاروس است.

دودا در بخش دیگری از سخنانش گفت، موضوع استقرار احتمالی سلاح هسته‌ای در لهستان مدتی است بین لهستان و ایالات متحده مورد بحث قرار گرفته است. وی افزود: "من قبلاً چندین بار به این موضوع پرداخته ام."

جاروسلاو کاچینسکی، معاون سابق نخست‌وزیر لهستان هم پیش از این در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اوکراین، درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورش اظهار نظر مثبتی کرده بود. وی در این باره گفته بود: اگر آمریکایی‌ها از ما بخواهند که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در لهستان ذخیره کنیم، ما برای آن آماده خواهیم بود. این امر بازدارندگی علیه مسکو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • سپاه ‌آماده مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن است