Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان فرماندار باغملک در خصوص مشاهده موارد ابتلا به هپاتیت A در میان اهالی روستای لالب از توابع این شهرستان توضیحاتی ارائه داد.

محمد نجاتی‌پور با اشاره به ابتلای برخی از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک به هپاتیت A، اظهار کرد: متاسفانه در یک ماه گذشته مواردی از هپاتیت A در روستای لالب از توابع دهستان منگدشت در بخش مرکزی باغملک مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این روستا حدود ۵۰۰ خانوار جمعیت دارد، افزود: در یک ماه گذشته، ۱۷ نفر از اهالی این روستای پرجمعیت به هپاتیت A مبتلا شده‌اند که از این موارد، تعدادی بستری شدند. اکنون نیز دو سه نفر از مبتلایان در بیمارستان شهید طباطبایی باغملک بستری و تحت درمان هستند.

فرماندار باغملک بیان کرد: به محض مشاهده اولین مورد ابتلا به این بیماری، تیم واکنش سریع بهداشت شهرستان در روستا حضور پیدا کرد و در حال حاضر نیز روزانه در محیط حضور دارد. یک تیم بهداشت نیز از مرکز بهداشت استان خوزستان برای ارزیابی به روستا اعزام شده و اقدامات لازم را انجام داده است.

نجاتی‌پور گفت: در حال حاضر مشکل وجود دارد و چند نفر همچنان بستری هستند اما اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است.

وی بیان کرد: کلرسنجی روزانه در حال انجام است و آب شرب، مطلوب و سالم بوده و مشکلی نداشته است. جداول روستا نیز لایروبی و شیر آهک‌پاشی انجام شده است.

فرماندار باغملک گفت: همچنین تا اطلاع ثانوی مدارس تمام مقاطع تعطیل شده‌اند و برای تمام گروه‌های زیر ۱۶ سال نیز تقاضای انجام واکسیناسیون هپاتیت A کرده‌ایم.

نجاتی‌پور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: اقدامات دیگر از قبیل بیماریابی خانه به خانه و آموزش بهداشت فردی در حال انجام است اما در یکی دو روز گذشته مواردی از ابتلا به این بیماری داشته‌ایم. امیدواریم اوضاع را بیشتر کنترل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان هپاتیت A هپاتيت هپاتیت A

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها