Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@23:08:50 GMT

انهدام یک باند بین‌المللی قاچاق انسان در آلمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۸۱۲۷

انهدام یک باند بین‌المللی قاچاق انسان در آلمان

به گزارش تابناک به نقل از دویچه وله؛ بامداد سه‌شنبه، ۱۹ ژانویه حدود ۴۰۰ مامور پلیس فدرال در ایالت‌های برلین، هسن، نیدرزاکسن و نوردراین وستفالن علیه اعضای یک باند بین‌المللی قاچاق انسان وارد عمل شدند و ۱۹ نفر را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش "اشپیگل آنلاین" اعضای بازداشت شده این باند بین ۲۱ تا ۴۴ سال سن دارند و دست‌کم از آوریل ۲۰۱۹ در انتقال غیرقانونی مهاجران به آلمان از راهی که به "مسیر بالکان" معروف است دست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعضای این باند در وارد کردن غیرقانونی حدود ۱۴۰ نفر به آلمان که اغلب شهروندان سوری هستند دست داشته‌اند و برای این کار مبالغ گزافی از پناهجویان دریافت کرده‌اند.

قاچاق سازمان‌یافته انسان

دست‌کم در ۲۳ مورد مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد کار انتقال غیرقانونی خارجیان به آلمان به صورت سازمان یافته و از طریق اقدام‌های مجرمانه انجام شده است.

به گفته پلیس فدرال، پیگرد این باند از اوت ۲۰۱۹ و زمانی آغاز شد که یک راننده گروه در اتوبانی نزدیک مرز اتریش بازداشت شد.

دادستان کمپتن، یکی از شهر‌های مرزی در جنوب ایالت بایرن در همکاری با ماموران چند کشور دیگر اروپایی موفق شد سرکرده این باند را در اتریش شناسایی و امکان بازداشت او را فراهم کند.

اعضای باند، شهروندان سوریه، لیبی و لبنان

بر پایه اعلام دادستانی افراد بازداشت شده مظنون به عضویت در باند قاچاق انسان، شهروندان سوریه، لبنان و لیبی هستند و اقدام‌های مجرمانه خود را کاملا با برنامه‌ریزی و به صورت حرفه‌ای انجام می‌داده‌اند.

اعضای این باند برای انتقال مهاجران غیرقانونی پیش از خودروی حامل آن‌ها از خودرو‌هایی استفاده می‌کردند که مسیر را کنترل و حضور احتمالی ماموران پلیس یا ایست بازرسی را به آن‌ها اطلاع می‌دادند.

مهاجران غیرقانونی در اغلب موارد مجبور می‌شدند با راهنمایی اعضای باند قاچاق انسان، مرز‌های ورود به اتحادیه اروپا را پای پیاده طی کنند. رهبر باند نیز از فاصله‌ای مطمئن گذرگاه‌های مرزی را با کمک تلفن هوشمند خود کنترل می‌کرده است.

ماموران پلیس فدرال می‌گویند در عملیات صبح سه‌شنبه هفت حکم بازداشت و ۱۱ حکم بازرسی داشته‌اند و در بازرسی‌های خود از سکونت‌گاه متهمان در شهر‌های مختلف به اسناد و مدارک زیادی از جمله تلفن‌های هوشمند مورد استفاده در مرز دست یافته‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل پلیس فدرال آلمان قاچاق انسان باند قاچاق آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل قاچاق انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعات در پلیس آگاهی ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ زن در قالب در ۲۱ باند دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه زورگیران بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی گفت: این افراد بیشتر سابقه دار بودند و به واسطه هماهنگی خوبی که با دستگاه قضا داریم بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

وی ادامه داد: از طرح‌هایی که در حال انجام است پایش الکترونیکی مجرمین بوده که در سایر استان‌ها هم راه اندازی شده و به منظور کاهش جرم است و در نهایت باعث رضایت مندی مردم شود.

وی گفت: سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما سلاح در دسترس مجرمان بوده و ما در حال برخورد با این افراد هستیم.

سردار ولیپور گودرزی گفت: قانون تشدید مجازات که در حال پیگیری است در این امر مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در زمینه کنکور هم کارگروهی تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتماً اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌دهیم.

کد خبر 6087351

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲