Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر از  پیشنهاد قطر برای گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «ایران از دعوت برادرم "محمد بن عبدالرحمن" (وزیر خارجه قطر)" برای گفت‌وگوهای فراگیر  در منطقه‌مان استقبال می‌کند.»

وزیر خارجه ایران در ادامه این پیام توییتری نوشت: «همانطور که ما همیشه تاکید کرده‌ایم راه حل چالش‌هایمان در همکاری برای تشکیل مشترک منطقه‌ای قوی قرار دارد: صلح‌آمیز، با ثبات، موفق و عاری از هژمونی جهانی یا منطقه‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای که بامداد سه‌شنبه متن آن منتشر شده از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته وارد گفت‌وگو با ایران شوند. 

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر آمادگی کشورش را برای میانجی‌گری جهت برگزاری نشستی میان اعضای ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است. 

او در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ که وبگاه این شبکه خبری گزیده‌ای از آن را منتشر کرده گفت: «دولت [قطر]امیدوار است که این اتفاق بیفتد و ما معتقدیم که این اتفاق باید بیفتد. سایر اعضای شورای همکاری هم چنین تمایلی دارند.»

وزیر خارجه قطر در مصاحبه با بلومبرگ برای تسهیل گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا هم اعلام آمادگی کرده است. او گفت: «چنانچه طرف‌ها از قطر بخواهند ما مذاکرات را تسهیل خواهیم کرد. ما خواستار این دستاورد هستیم. می‌خواهیم شاهد وقوع این توافق باشیم.»

وی اضافه کرد: «هر کسی که این مذاکرات را پیش ببرد و آن مذاکرات هر چه باشند ما از آنها حمایت خواهیم کرد.»

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تأکید کرده چنانچه آمریکا به توافق هسته‌ای برجام برگردد مذاکرات در چارچوب این توافق با واشنگتن را طبق روال سابق ادامه خواهد داد. 

هفته گذشته هم «مطلق القحطانی»، نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر گفت که کشورش آماده است بین ایران و عربستان سعودی وساطت کنند.

او سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه عربی «التلفزیون العربی» گفت که دوحه مانعی نمی‌بیند درصورت درخواست ریاض یا تهران برای وساطت بین آن‌ها ورود کند.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر امور خارجه خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه

یک کانال عبری از طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه خبر داد که با کمک ناتو اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: این طرح که تعدادی از کشورهای غربی و عربی روی آن کار می‌کنند، شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تشکیل یک قدرت انتقالی بین‌المللی است که در طول پنج سال برای ایجاد زیرساخت کشور جدید فعالیت خواهد کرد و اگر این مسئله در غزه موفقیت آمیز باشد بعدا در کرانه باختری نیز اجرا خواهد شد.

این کانال گزارش داد: مذاکرات درباره روز بعد از جنگ غزه همچنان از چند هفته گذشته بین مسئولان آمریکایی، عربستان، امارات، مصر و اردن برقرار است.

این کانال به نقل از منابع عربی گزارش داد: یکی از گزینه‌هایی که در حال بررسی است این است که مسئولیت اداره نوار غزه به طرف‌هایی غیر از جنبش حماس، سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تشکیلات خودگردان فلسطین داده شود. بر اساس این طرح در مرحله اول کشور فلسطین از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و احتمالا شورای امنیت یک قدرت انتقالی بین‌المللی را با کمک ناتو تعیین خواهد کرد که در یک دوره پنج ساله در نوار غزه خواهد بود و طی آن پایه و اساس واقعی کشور فلسطین وضع خواهد شد. این هیئت مسئول بازسازی غزه و بازسازی نهادهای دولتی و مقدمه چینی برای انتخابات بعد از پنج سال خواهد بود. در زمان کنونی ایجاد کلیات این طرح به پایان نرسیده است اما مسئولان آمریکایی و عربی در این روزها درباره این مسئله گفت‌وگو می‌کنند.

این در حالی است که پیشتر گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با هرگونه مداخله خارجی در اداره نوار غزه اعلام کردند.

این مخالفت در واکنش به بازداشت یک نیروی امنیتی بود که با هماهنگی رژیم اشغالگر وارد نوار غزه شده بود.

کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختار حکومت در غزه و مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین و روز بعد از جنگ یک مسئله صرفا فلسطینی است که به هیچ کسی اجازه لطمه زدن به آن داده نمی‌شود. هرگونه تلاش برای کمک رسانی به ملت ما باید بر اساس اصول و قوانین و هماهنگی با طرف‌های ذیربط که مسئول اداره امور نوار غزه هستند، انجام شود.

با گذشت ۱۹۴ روز از جنگ غزه و جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

جنگ اشغالگران علیه غزه تخریب عظیم زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه را به همراه داشته است. صدها هزار نفر از مردم غزه به دلیل کمبود آب و برق در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و مقامات اشغالگر از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنها جلوگیری می‌کنند.

مذاکرات برای آتش بس در غزه به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با درخواست حماس برای عقب نشینی از غزه همچنان بی نتیجه مانده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی
  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان