Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نحوه مدیریت رفتار خود در فضای مجازی گفت: برای استفاده بهتر و دریافت کارایی بیشتر در فضای مجازی بهتر است تا درباره آنچه که می‌خواهیم به دست بیاوریم از قبل آگاهی داشته تا نسبت به انجام امور خود تسلط داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مدیریت رفتار در فضای مجازی نیاز به رعایت چندین نکته کلیدی است تا در ادامه فعالیت در این فضا با مشکل مواجه نشویم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه ابتدا هدفتان را در فضای مجازی مشخص کنید و برای آن برنامه ریزی کنید، تصریح کرد: ضروری است تا شایعات را در فضای‌مجازی دست‌به‌دست نکنید و اخبار را از منابع موثق دریافت کنید.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه با بالا بردن اطلاعات خود در فضای مجازی از قربانی شدن در این فضا پیشگیری کنید، تاکید کرد: تعادل بین فضای حقیقی و مجازی را فراموش نکنید تا دچار تک روی نشوید و از انجام زندگی روزمره خود غافل نشوید.

بیشتر بخوانید

پلیس فتا: مراقب کلاهبرداری با عنوان بازگشت وجه باشید

برای ارتقاء سطح امنیتی ایمیل‌هایمان چه اقدامی کنیم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس ناجا کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان

روان‌شناس و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در دسترس بودن و فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی روز و وسایل هوشمند برای سرگرمی و ارتباطات کودکان یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی امروزی است، گفت: کودکان را نمی‌توان به صورت همیشگی از این تکنولوژی محروم کرد و نیاز است استفاده آن‌ها از تکنولوژی مدیریت شود.

مهدی اشهاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در دسترس بودن و فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی روز و وسایل هوشمند برای تفریح، سرگرمی و ارتباطات کودکان یک واقعیت انکارناپذیر در زندگی امروزی است، اظهار کرد: کودکان را نمی‌توان به صورت کلی و همیشگی از این تکنولوژی محروم کرد و نیاز است والدین با آگاهی و استفاده صحیح و مناسب از روش‌های فرزندپروری، رعایت حد و مرز و اعمال محدودیت‌های لازم در خصوص استفاده از فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای، استفاده کودکان از این تکنولوژی‌ها را کنترل کنند.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری خانواده از پیامدهای منفی تلفن هوشمند، فضای مجازی و رسانه‌ها افزود: والدین آگاه باشند که موبایل و تبلت نیاز و حق فرزندان نیست، بلکه آن‌ها به امنیت، محبت، پذیرش و تفریح نیاز دارند و استفاده از آموزش، امکانات بهداشتی، غذا و سرپناه حق آن‌ها است؛ بنابراین لازم است والدین دیدگاه‌های خود نسبت به استفاده از موبایل و تبلت را تغییر دهند و به‌هیچ وجه برای فرزندان به ویژه بچه‌های پیش‌دبستانی و بچه‌های دوره دبستان موبایل و تبلت شخصی تهیه نکنند.

این روان‌شناس عنوان کرد: اگرچه تکنولوژی‌هایی همچون موبایل می‌تواند خواسته و میل فرزندان باشد و در بعضی از مواقع به عنوان پاداش از آن استفاده کرد، اما برخی والدین معتقد هستند که اگر فرزندمان تلفن همراه شخصی نداشته باشد، دارای کمبود است؛ برخی والدین نیز استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها را نشانه فرهنگ و جایگاه اجتماعی می‌دانند، در صورتی که امروزه شاهد آن هستیم که در کشورهای پیشرفته محدودیت‌های زیادی در این باره برای فرزندان خود قائل هستند.

اشهاریان ادامه داد: والدین در خصوص خطرها و آسیب‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، به فرزندان آموزش و آگاهی لازم را ارائه دهند، زیرا فرزندان از تجربه کافی برخوردار نبوده و تحت تأثیر همسالان و فضای مجازی هستند و می‌توانند در معرض خطر بیشتری قرار گیرند، بنابراین والدین باید در مورد انتشار تصاویر خصوصی و شخصی، ارتباط با غریبه‌ها و افراد ناشناس، انتشار اطلاعات شخصی و خانوادگی و گروه‌های فعال و گمراه‌کننده موجود در فضای مجازی به فرزندان آموزش کافی و مناسب دهند.

وی اضافه کرد: والدین باید در مورد چگونگی استفاده از موبایل، رسانه‌های اجتماعی و مدت زمان استفاده از آن به کودکان آموزش دهند و در مورد نقض قوانین و پیامدهای آن از قبل صحبت کنند و به توافق برسند، برای مثال بین اعضای خانواده این قانون مورد توجه قرار گیرد که استفاده از تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی هنگام خواب، در مجالس مهمانی و زمان درس خواندن ممنوع است.

این روان‌شناس با بیان اینکه والدین روی میزان استفاده از اینترنت، گردش در شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های نصب شده، فهرست جست‌وجوها و زمان استفاده کودک از تلفن همراه باید نظارت کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در صورتی که والدین متوجه نقض قوانین از سوی کودکان بر اساس توافق صورت گرفته با آن‌ها در خصوص استفاده از تلفن همراه شدند، باید مداخله لازم را به صورت ارتباط مناسب و هم‌دلانه انجام دهند و نظرات خود را مطرح کنند و در صورت نیاز محدودیت‌هایی را برای کودک در نظر گیرند.

اشهاریان با اشاره به ارتباط میان پناه بردن افراطی کودکان به اینترنت و فضای مجازی و وجود تنش‌ها و تضادهای شدید خانوادگی و نبود رابطه صمیمانه و همدلی در خانواده افزود: والدین باید روی ایجاد روابط صمیمانه و ارتباطات کلامی و غیرکلامی سازنده با کودکان کار کرده و سعی داشته باشند، فضای خانوادگی مثبت و با نشاط میان اعضای خانواده برقرار کنند.

وی با بیان اینکه صدای رفتار بلندتر از صدای گفتار است، تاکید کرد: والدین باید به صورت حساب شده و منطقی از فضای مجازی استفاده کنند، زیرا آن‌ها الگوی فرزندان هستند و اگر استفاده درست و مناسبی از فضای مجازی نداشته باشند، نمی‌توان از کودکان انتظار استفاده بهینه و به اندازه از چنین تکنولوژی‌هایی را داشت؛ پس نیاز است والدین الگوی مناسب و مؤثری برای فرزندان خود باشند.

روان‌شناس و مدرس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: والدین باید به‌گونه‌ای برای فرزندان خود برنامه‌ریزی کنند که آن‌ها با تفریح و سرگرمی، ارتباط مؤثر و هم‌دلانه با همسالان، حضور در طبیعت، انجام فعالیت‌های لذت‌بخش، فعالیت‌های ورزشی و حرکتی بیشتر در فضای حقیقی زندگی کنند و به آن علاقه‌مند شوند تا گرایش و تمایل آن‌ها به فضای مجازی و تکنولوژی رسانه‌ها کمتر شود.

کد خبر 740968

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • واکنش کاربران فضای مجازی در گلستان به عملیات غرور آفرین وعده صادق + فیلم
  • واکنش کاربران فضای مجازی در گلستان به عملیات غرور آفرین وعده صادق
  • تشریح کارکرد کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • شهروند خونسرد در حال نوشیدن چای مجرم را دستگیر کرد + فیلم | ادامه نوشیدن چای نیم‌خورده عکس‌العمل کاربران فضای مجازی را در پی داشت
  • غذای سلف یک دانشگاه که سوژه کاربران فضای مجازی شد + عکس
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان