Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ظریف سه شنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: ایران از دعوت برادرم محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر برای گفت و گوی فراگیر در منطقه استقبال می کند.

وزیر خارجه ایران افزود: همانگونه که همواره تاکید کرده ایم راه حل چالش های ما در همکاری برای تشکیل مشترک «منطقه ای قوی» قرار دارد: صلح آمیز، باثبات، شکوفا و عاری از هژمونی جهانی و منطقه ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که مدتهاست خواهان برگزاری نشست میان رهبران شش عضو شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران است، در گفت و گو با بلومبرگ گفت: دولت وی امیدوار بود که این اتفاق بیفتد و ما هنوز هم معتقدیم که این اتفاق باید بیفتد.

عبدالرحمن آل ثانی در ادامه افزود: این (گفت و گو با ایران) تمایلی است که از طرف دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به اشتراک گذاشته می شود.

وزیر خارجه قطر همچنین گفت که دولت وی پیشنهاد چنین کاری را داده و در حال حاضر از بحث و گفت وگوهای مداوم بین ایران و کره جنوبی برای آزادی یک نفتکش توقیف شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل ماه جاری پشتیبانی می کند.

مقام ارشد دیپلماسی قطر در مورد گفتگوهای بالقوه میان آمریکا و ایران نیز گفت: قطر در صورت درخواست طرفین مذاکرات را تسهیل می کند و از هرکسی که برای این کار انتخاب شود پشتیبانی خواهد کرد. ما موفقیت را می خواهیم، می خواهیم شاهد توافق باشیم.

شیخ محمد در ادامه در مورد مذاکرات میان آمریکا و ایران تاکید کرد که هر کجا که باشد، هر کسی که این مذاکره را انجام می دهد، ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی قطر جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا شورای همکاری خلیج فارس ایران خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی قطر جمهوری اسلامی ایران کره جنوبی قطر جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا شورای همکاری خلیج فارس ایران خلیج فارس اخبار کنکور وزیر خارجه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان

وزرای خارجه ایران و ترکیه، آخرین تحولات منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش مشرق، در تماس تلفنی هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت. وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم اسرائیل در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید نمود.

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی