Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن شامگاه سه شنبه در واکنش به تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری ایالات متحده علیه کشتی فورچنا گفت که این تحریم‌ها ناقض قوانین بین المللی هستند.

وی در ادامه افزود که ایالات متحده «در تلاش برای دستیابی به اهداف فرصت طلبانه خود دست به هر اقدام ناشایستی می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا هنجارهای حقوق بین الملل، و همچنین اصول تجارت آزاد و عادلانه را نقض می کند».

بنا به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، تحریم‌های جدید آمریکا «چیزی جز رقابتی ناعادلانه و شرم آور» در تلاش برای کسب برتری در بازار انرژی اروپا و وادار کردن کشورهای منطقه به خرید مواد خام آمریکا نیست.

گفتنی است، واشنگتن با پروژه احداث دو خط لوله انتقال گاز به طول ۷۴۵ مایل و با ظرفیت انتقال سالانه ۲ هزار میلیارد فوت مکعب گاز از روسیه به آلمان مخالفت کرده است. در ادامه این مخالفت، وزارت خزانه داری ایالات متحده روز دوشنبه کشتی فورچونا را به بهانه ارتباط با پروژه نورد استریم ۲ تحریم و اعلام کرد که هر شخصیت حقیقی یا حقوقی اروپایی که به این کشتی جهت تکمیل پروژه نورد استریم ۲ کمک کند، مجازات خواهد شد.

در همین ارتباط، ساعاتی پیش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) از فشارهای غیرقانونی آمریکا علیه این کشور و دیگر شرکت‌کنندگان در پروژه «نورد استریم ۲» ابراز تاسف کرد و تأکید کرد که این پروژه با وجود مخالفت و کارشکنی‌های آمریکا ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5126149

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده امریکا وزارت خزانه داری آمریکا تحریم آناتولی آنتونوف ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن فلسطین دونالد ترامپ سوریه روسیه افغانستان ویروس کرونا عربستان سعودی ایران حشد شعبی لبنان نورد استریم ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل