Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@06:53:51 GMT

کمبود نقدینگی مهمترین مشکل متروی پایتخت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۸۲۷۰

صراط:

فرنوش نوبخت ضمن گرامیداشت ۲۹ دی و هفته هوای پاک گفت: تمامی تلاش خود را کرده ایم تا بر اساس چشم انداز پیش بینی شده به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، سلامت و سرعت بهترین خدمات رسانی را داشته باشیم.
به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: در این سنوات گذشته تاکنون که به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در حال خدمت رسانی به شهروندان هستم همیشه سعی کرد ه ام به جای بیان مشکلات راه کاری برای سرویس دهی مناسب تر ارائه دهیم و این موضوع را با کاهش سرفاصله حرکت قطارها به اثبات رسانده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوبخت گفت: کار در متروی تهران یک کار تیمی است و این مهم بدون همکاری و تک تک پرسنل محقق نمی شود اما توانسته ایم در این سال ها با تمام مشکلات و کمبود ها طی ۲۹ مرحله سرفاصله حرکت قطارها در خطوط هفتگانه را کاهش دهیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ سه دقیقه، درخطوط ۱ و ۴ سه و نیم دقیقه، در خط ۳ شش دقیقه، در خط ۶ سرفاصله حرکت قطارها پانزده دقیقه و در خط ۷ ده دقیقه اجرا می شود.
این در حالیست که اگر منابع مالی لازم برای اورهال کردن قطارها تامین و ناوگان مورد نیاز خریداری و در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد و همچنین پایانه های خطوط تکمیل و تحویل این شرکت شود، می توانیم سر فاصله حرکت قطارها را در خطوط مترو دو دقیقه هم اجرا کنیم.
وی با اشاره اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود 2 میلیون و ۵۰۰ هزار سفر شهری در تهران و حومه انجام شد گفت: آمار جابجایی مسافر با مترو باید براساس چشم اندازِ حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ به رقم ۷ میلیون سفر در روز برسد.
وی تصریح کرد: متروی تهران و حومه به عنوان وسیله حمل و نقل سبز مطرح است و در کاهش مصرف سوخت های فسیلی بسیار تاثیر گذار است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه گفت: بیش از سه چهارم نیاز انرژی دنیا ازسوخت های فسیلی شامل نفت، بنزین و گاز تامین می شود که آلایندگی بالایی دارند و موجب افزایش آلودگی هوا و گرم شدن زمین می شوند.

به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، نوبخت با بیان اینکه در شرایط حاضر با توجه به افزایش آلودگی هوا در دنیا کاهش استفاده از سوخت های فسیلی یک دغدغه جهانی است و بهترین راه کار برون رفت از این شرایط کاهش استفاده از خودروی شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی پاک همچون مترو است، خاطرنشان کرد: استفاده از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری پاک، ایمن و سریع می تواند صرفه جویی بسیاری در مصرف سوخت های فسیلی داشته باشد که این امر تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.
نوبخت در پایان گفت: با استفاده حداکثری از تجهیزات تلاش کرده ایم تا چرخ های متروی تهران حتی یک لحظه هم از حرکت باز نمانند.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرنوش نوبخت هوای پاک متروی پایتخت شرکت بهره برداری متروی تهران شرکت بهره برداری مترو سرفاصله حرکت قطارها متروی تهران تهران و حومه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت اقتصاد: تداوم روند کاهشی تورم دور از دسترس نیست

وزارت اقتصاد اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی به عنوان سه عامل بنیادین اکنون در وضعیت مطلوبی هستند و انتظار می‌رود پیش بینی‌های انجام شده درباره تورم قابل دسترس باشد و روند کاهنده تورم تداوم یابد.

به گزارش تسنیم، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ روزنامه «آرمان ملی» با تیتر «دولت در ایستگاه آخر، اما تورم هنوز دو رقمی!» و روزنامه «جهان صنعت» با تیتر «سراب تورم کاهنده» توضیح داد: مهار تورم یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم از ابتدا بوده که البته در ابتدای مسیر، برنامه‌های دولت نتایج ملموسی نیز داشت، اما به دلیل رویداد‌هایی همچون جنگ اوکراین و جنگ ارزی، سال ۱۴۰۲ با تورم بالایی آغاز شد. بر اساس گزارش مرکز آمار، فروردین ۱۴۰۲ تورم نقطه به نقطه مصرف کننده ناشی از شوک نرخ ارز، ۵۵.۵ درصد بود، اما از فروردین به بعد با بیش از ۲۳ درصد کاهش در اسفند ۱۴۰۲ به ۳۲.۳ درصد رسید.

در دو ساله دولت سیزدهم نیز، تورم نقطه به نقطه مصرف کننده با کاهش ۱۱.۷ واحد درصدی از ۴۳.۹ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۲.۲ درصد در اسفند ۱۴۰۲ و نرخ تورم سالانه با کاهش ۵.۶ واحد درصدی از ۴۶.۳ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۴۰.۷ درصد در اسفند ۱۴۰۲ رسید. در همین حال یکی از وجوه اثرگذار بر متغیر‌های کلان پولی کشور، انضباط بخشی مالی دولت بود و دولت سیزدهم تلاش کرد تا تامین مالی تورم زای بودجه دولت را متوقف کند و به سمت اصلاح روند‌های مالی خود و ایجاد انضباط در آن حرکت کند؛ در نتیجه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا انتهای ۱۴۰۲ استقراض از بانک مرکزی به منظور مدیریت بودجه عمومی متوقف شد و دولت توانست در ۲ سال و نیم گذشته با اتکا به منابع غیر تورم زا، بودجه خود را مدیریت کند. علاوه بر این در مهار عوامل تورم زا، دولت کاهش رشد نقدینگی را در دستور کار داشت و نقدینگی را از ۳۱.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ با یک روند کاهشی مستمر به ۲۴.۳ درصد در پایان ۱۴۰۲ کاهش داد.

بانک مرکزی برای سال جاری نیز نرخ هدف‌گذاری رشد نقدینگی به طور متوسط ۲۳ درصد با امکان تغییر در یک بازه مثبت و منفی ۲ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف کننده در پایان سال نیز در کانال ۲۰ درصد تعیین شده است.

از آنجا که در کنار نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی نیز در وضعیت مطلوبی هستند، بنابراین انتظار می‌رود پیش بینی‌های انجام شده درباره تورم قابل دسترس باشد و روند کاهنده تورم تداوم یابد.

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • تاوان سنگین حرکت جنجالی آرائوخو
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • وزارت اقتصاد: تداوم روند کاهشی تورم دور از دسترس نیست
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی به یکدیگر با قطار شبانه دوستدار محیط زیست