Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اگر مشکلات تیروئید در خانواده موروثی باشد، شما بیشتر در معرض ابتلا به آن‌قرار دارید و باید به نشانه‌های کمتر شناخته شده آن توجه داشته باشید. شایع‌ترین علت بی‌کفایتی (نارسایی) غده تیروئید التهاب آن به علت اشکال در سیستم ایمنی خود فرد اسـت که بیماری هاشیموتو نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در التهاب تیروئید به علت خودایمنی، سیستم ایمنی خود فرد غده تیروئید را به اشتباه (به جای بیگانه) مورد تهاجم قرار می‌دهد و به آن آسیب می‌رساند. در ادامه به تعدادی از علایم اختلالات تیروئید اشاره می‌کنیم:

گردن درد
گردن درد می‌تواند نشان دهنده مشکلات تیروئید باشد. علایمی مانند احساس تورم، مشکلات بلع و صدای گوش خراش. بزرگ شدن تیروئید هم نشانه پرکاری و هم نشانه کم کاری تیروئید است.

تغییر در پوست و مو
در مبتلایان به کم کاری تیروئید، مو‌ها شکننده و خشک و پوست هم ضخیم، خشک و پوسته پوسته می‌شود. در پرکاری تیروئید ریزش موی شدید رخ می‌دهد و پوست هم به شدت تحریک پذیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تفسیر نتایج آزمایش تیروئید

سندروم روده تحریک پذیر
یبوست و اسهال و ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات تیروئید باشد. یبوست شدید یا طولانی مدت و یبوستی که به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهد با کم کاری تیروئید ارتباط دارد.

قاعدگی نامنظم و مشکلات باروری
قاعدگی طولانی و دردناک با کم کاری تیروئید رابطه دارد. مبتلایان به پرکاری تیروئید، قاعدگی‌های سبک‌تر و تجربه قاعدگی به ندرت را دارند. زنان مبتلا به کم کاری تیروئید ناباروری و سقط‌های مکرر را تجربه می‌کنند.

کلسترول بالا
کلسترول بالا که با رژیم غذایی، ورزش و دارو‌های کاهش دهنده کلسترول درمان نمی‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کم کاری تیروئید باشد.

افسردگی و اضطراب
تغییرات ناگهانی در خلق و خو با اختلالات تیروئید رابطه دارد. کم کاری تیروئید معمولا با افسردگی مشخص می‌شود در حالی که در پرکاری تیروئید، شایع‌ترین علامت روانی، اضطراب و حملات هراس است. افسردگی که به دارو پاسخ نمی‌دهد، می‌تواند نشانه‌ای از اختلال تیروئید تشخیص داده نشده باشد.

خستگی
احساس خستگی وقتی بعد از ۷ تا ۸ ساعت خواب، بیدار می‌شوید، ولی قادر نیستید فعالیت‌های روزمره تان را شروع کنید، می‌تواند نشانه‌های مشکلات تیروئید باشد.

در پرکاری تیروئید هم ممکن است فرد دچار بی خوابی و همین موضوع باعث خسته ماندن او در طول روز شود.

درد عضلانی و مفصل
افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، ممکن است این درد را در دست‌ها و پا‌ها تجربه کنند. تورم دست‌ها و ضعف و احساس ضعف در بازو‌ها از علایم دیگر پرکاری تیروئید است.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تیروئید کم کاری تیروئید پرکاری تیروئید مشکلات تیروئید تواند نشانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

به گزارش تابناک، این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

میدان شهرداری رشت، با ساختمان‌هایی به سبک معماری اروپای شرقی مربوط به دوره پهلوی اول است که در دوره قاجار به دلیل وجود عمارات دیوانی رشت به «میدان درب دیوانی» مشهور بود. این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال