Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با عوامل ساخت بازی «سایه انتقام»، که موسسه رایمون آن را تولید کرده، گفتگویی کرده است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.
 

علیرضا حقیقی قریب، مدیر عامل مرکز نوآوری و شتابدهی «رایمون»
- مرکز رایمون به دنبال این بود که یک کاری برای سردار سلیمانی انجام دهد و به این نتیجه رسیدیم که از طریق یک بازی بتوانیم توانمندی‌ها و قدرت نظامی کشور را نشان دهیم و در کنار آن یاد و خاطره شهید سلیمانی را نیز زنده نگه داریم و ایده ساخت این بازی مطرح شد و طی یک بازه زمانی آن را تولید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


- بعد از شهادت سردار سلیمانی، موضوع انتقام سخت مطرح شد و بعد از آن رهبری صحبت از انتقام نرم و سایبری را مطرح کردند که به نظر می رسد ساخت چنین بازی هایی می تواند در این گام دوم تعریف شود.
- تیم استارتاپی که در مجموعه ما مستقر بود، ابتدا این ایده را مطرح کردند و بر اساس آن ما ده پهپادی را که تا حالا ساخته شده بود، برای این بازی شبیه سازی کردیم؛ چون بازی «سایه انتقام» یک بازی موبایلی پهپادی است.
- از بهمن ماه سال گذشته ما پروسه تولید این بازی را شروع کردیم. دو ماه به خاطر کرونا یک وقفه کوتاهی در تولید بوجود آمد و نهایتا بعد از 9 ماه این بازی به خروجی رسید.
- این بازی در 36 مرحله طراحی شده و ابتدا یک نقشه راهی توسط سردار سلیمانی به عنوان فرمانده بازی در دستور کار بازی کننده قرار می‌گیرد که می تواند زدن اهداف دشمن باشد. همه این اتفاقات از زاویه دوربین یک پهپاد در دو حالت دید در شب و معمولی طراحی شده است.
- در هر مرحله علاوه بر اتفاقات معمول، یک ماموریت ویژه هم طراحی شده که ممکن است زدن یکی از سران داعش و یا عملیات خاصی باشد. زمین این بازی بیشتر در عراق و سوریه و با هدف زدن نیروهای داعش طراحی شده است.
- این بازی هنوز در فروشگاه‌ها عرضه نشده و با اخذ مجوزهای لازم اگر مشکلی پیش نیاد تا دو سه هفته آینده در مارکت های اندرویدی عرضه خواهد شد.
- دانلود این بازی رایگان است و از طریق پرداخت‌های درون برنامه ای درآمدزایی دارد. در هر مرحله شما یک سری ستاره می‌گیرید که بر اساس آنها می‌توانید اسلحه‌های خود را بروز رسانی کنید. چون درجه خشونت این بازی پایین است، این بازی برای افراد بالای 8 سال مناسب است. البته باید بنباد ملی بازی‌های رایانه‌ای درجه سنی آن را مشخص کند.
 

مهدی آتش جام، مدیر عامل شرکت اصحاب رسانه پویا:
- موتور این بازی یونیتی است و ژانر بازی هم در رده بازی‌های شوتی و شلیکی طراحی شده است. همه اینها از نگاه دوربین یک پهپاد اتفاق می‌افتد و انواع سلاح ها از قبیل موشک، تیربار و ... در اختیار گیمر قرار دارد.
- در این بازی ده مدل از پهپادهای ایرانی و ده مدل از موشک هایمان طراحی و شبیه سازی شده، از پهپادهای شناسایی تا حمله؛ از پهپاد صاعقه 2 که همان RQ170 آمریکایی است تا موشک قائم و سدید که همه با جزئیات طراحی شده است.
- در واقع چون سردار سلیمانی را با پهپاد مورد اصابت موشک قرار دادند این بازی به صورت پهپادی طراحی شده است. چون پهپاد در آسمان یک سایه‌ای حتی کوچک به همراه دارد، خواستیم دشمنان این حس را داشته باشند که همیشه سایه یک پهپاد را بالای سر خود احساس کنند و ممکن است مورد اصابت همان پهپاد قرار بگیرند، اسم این بازی «سایه انتقام» نام گذاری شد تا از آن موضوع انتقام سخت فاصله نگرفته باشیم. نکته دیگر اینکه بازی در این ژانر در ایران خیلی کم طراحی و تولید شده است.
- عکس العمل‌های خوبی از تست‌های پیش از انتشار گرفتیم؛ هم توسط بازی سازها و هم گیمرهایی که این بازی را انجام می‌دادند. نکته‌ای که وجود دارد این است که معمولا تمام بازی‌ها یک هسته اولیه دارد که ممکن است بر همین مبنا شما خیلی بازی‌های مشابه آن ببینید که در نگاه اول فکر کنید کپی برداری شده است؛ حتی با این فرض هم که بازی را شروع کنید مطمئنا این بازی بر اساس همان عرق ملی، جذابیت‌های خاص خودش را برای گیمر دارد.
- این بازی با کمترین بودجه ممکن ساخته شده و هیچ ارگان نظامی حتی یک ریال برای این بازی سرمایه گذاری نکرده و کار سفارشی نبوده است. در مقایسه با نمونه خارجی این بازی که شاید چیزی حدود نیم میلیون دلار هزینه برای طراحی تا ساخت آن هزینه شود، برای این بازی ارقام بسیار پایینی سرمایه‌گذاری شده و اگر کسی در ایران امکانات ساخت این بازی را داشته باشد، بعید می‌دانم با ارقامی کمتر از 500 میلیون تومان بتواند این بازی را تولید کند؛ ولی با این وجود بازی «سایه انتقام» با رقم‌هایی به مراتب کمتر از اینها به خروجی رسیده است.

منبع: تقریب

کلیدواژه: سردار سلیمانی طراحی شده سایه انتقام بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا

ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده در ۳۰ مارس ۲۰۲۴ اعلام کرد که بزرگترین پهپاد نیروی دریایی و یکی از توانمندترین دارایی‌های گشت دریایی آن – پهپاد MQ-۴C Triton – برای اولین بار در اروپا مستقر شده است.

به گزارش روزیاتو، به عنوان بخشی از اسکادران گشتی بدون سرنشین (VUP-۱۹) و با نام مستعار “قرمز بزرگ”، چندین پهپاد تریتون اکنون در ایستگاه هوایی نیروی دریایی (NAS) سیگونلا در سیسیل، ایتالیا مستقر هستند. این استقرار به فرماندهان آمریکایی این امکان را می‌دهد تا نقاط حساس اروپا و آفریقا مانند دریای مدیترانه، دریای سیاه، و با برد ۱۵،۱۸۶ کیلومتر، حتی بخشی از آفریقا تا خاورمیانه را به دقت زیر نظر داشته باشند.

با وجود قابلیت‌های چشمگیر، نیروی دریایی در استقرار MQ-۴C در سطح بین المللی نسبتاً محتاط عمل کرده است. به غیر از سیگونلا، مرکز اصلی استقرار دیگر تریتون‌ها در گوام است، جایی که تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) پهپادی برای نظارت بر پهنه اقیانوس آرام و رقبای اصلی آمریکا در منطقه مانند چین استفاده می‌شود. بنابراین، چه چیزی تریتون را از سایر هواپیما‌های بدون سرنشین در زرادخانه ارتش ایالات متحده متمایز می‌کند؟

MQ-۴C Triton ۱۰۱

MQ-۴C Triton به خودی خود یک طراحی “اورجینال” نیست. در عوض، این یک گونه از پهپاد RQ-۴ Global Hawk است که طراحی و هدف کلی مشابهی به عنوان برترین پلتفرم شناسایی بدون سرنشین در ارتفاع بالا و با دوام پروازی طولانی دارد. با این حال، تریتون به‌گونه‌ای از تجهیزات مجهز شده است که نیروی دریایی آن را «دارایی اطلاعات، نظارت، گشت دریایی شناسایی» می‌نامد. تریتون با توانایی پرواز بیش از ۳۰ ساعت در ارتفاعات تا ۵۵،۰۰۰ پا، برای این نقش عالی است.

مرکز قابلیت‌های تریتون، حسگر اصلی آن، رادار سنسور فعال چند منظوره AN/ZPY-۳ (MFAS) است. این سیستم راداری پیشرفته با آرایه اسکن الکترونیکی فعال (AESA)، تریتون را قادر می‌سازد تا گستره وسیعی از زمین و خطوط ساحلی را که میلیون‌ها مایل مربع را پوشش می‌دهد، بدون توجه به شرایط آب و هوایی تحت نظارت داشته باشد. این قابلیت استثنایی نظارتی مورد توجه متحدان ایالات متحده قرار گرفته است، به ویژه استرالیا که ناوگانی متشکل از هفت تریتون را برای نظارت بر آب‌های سرزمینی خود خریداری کرده است.

در حالی که تریتون طراحی کلی مشابهی با گلوبال هاوک دارد، چندین تغییر کلیدی آن را متمایز می‌کند. تریتون دارای یک بدنه تقویت شده است که برای مقاومت در برابر چالش‌های عملیات در ارتفاعات پایین‌تر مانند تگرگ، برخورد پرندگان و صاعقه طراحی شده است. این پایداری افزایش یافته به تریتون اجازه می‌دهد تا به ارتفاعات کمتر از ۱۰،۰۰۰ پایین بیاید و با استفاده از حسگر الکترواپتیکی/مادون قرمز چند طیفی خود، اهداف را به دقت بررسی کند. در مقابل، گلوبال هاوک محدود به فعالیت در ارتفاعات ۵۰،۰۰۰ پا یا بالاتر است.

نقش MQ-۴C تریتون به عنوان یک “بال همراه” برای هواپیمای P-۸A Poseidon نیروی دریایی یک جنبه حیاتی از سهم آن در میدان جنگ است. دوام پرسه زنی بالای تریتون تا ۳۰ ساعت امکان نظارت تقریباً ثابت بر مناطق مورد نظر را فراهم می‌کند و P-۸A را برای پاسخ به تهدیدات شناسایی شده آزاد می‌کند یا کشتی‌های سطحی نیروی دریایی مانند ناوشکن‌ها را موظف می‌کند تا تحقیقات بیشتری را انجام دهند.

تریتون‌های اروپایی احتمالاً مجهز به سیستم چندگانه (Multi-Int) خواهند بود که به آن توانایی‌های اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی (ELINT/SIGINT) بیشتری می‌دهد. به اصطلاح می‌تواند امواج رادیویی را بو بکشد، و چت‌های ارتباطی را که قرار است در پایگاه اصلی تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل شوند، را کاملاً شناسایی و جدا می‌کند. این قابلیت به ویژه در منطقه دریای سیاه، جایی که دارایی‌های ایالات متحده مانند گلوبال هاوک از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به طور مداوم نظارت می‌کند، ارزشمند است. آخرین و نه کم اهمیت‌ترین موضوع این است که MQ-۴C به عنوان یک گره رله، برای دریافت و انتقال داده‌ها از منابع مختلف در سراسر میدان جنگ عمل می‌کند.

مشخصات پهپاد جاسوسی The MQ-۴C Triton

دیگر خبرها

  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی 
  • در سایه رقابت حسن یزدانی-قاسم‌پور؛ وفایی‌پور را به خانه نفرستید!