Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان در قرارگاه مبارزه با سرقت استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باوجود همه تلاش‌ها و همکاری‌های صورت گرفته دیگر دستگاه‌ها، شاهد رشد ۹ درصدی سرقت‌ها در استان طی ۱۰ ماه سپری شده از سال بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مجموعه انتظامی استان یکی از اولویت‌های خود را مقابله با پدیده سرقت و پیشگیری از وقوع آن قرار داده است، گفت: در همین راستا پلیس پیشگیری کرمانشاه به صورت ماهانه ۱۰ طرح پیشگیرانه را اجرا می‌کند که نتیجه آن دستگیری حدود ۷ هزار و ۸۰۰ سارق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به اقدام پلیس آگاهی استان در راستای مبارزه با پدیده سرقت اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری ۴۰ طرح عملیاتی توسط کاراگاهان و ماموران آگاهی استان انجام شده است که در نتیجه آن کشف حدود ۲ هزار فقره سرقت، انهدام ۶۷ باند و دستگیری حدود ۸۰۰ سارق بوده است.

وی ادامه داد: پلیس امنیت عمومی نیز تاکنون ۶۳ طرح کنترلی مانند ساماندهی صنوف، سمساری‌ها، اوراقچی‌ها و ضایعاتی‌ها را به مرحله اجرا درآورده و ۱۸۳ مورد از اخبار شناسایی سارقان را به رده‌های مربوطه ارجاع داده است.

جاویدان همچنین با اشاره به اینکه بخشی از سرقت‌ها توسط معتادان صورت می‌گیرد، گفت: در این راستا تاکنون ۸۸۱ نفر از این افراد شناسایی و دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده اند.

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در راستای پیشگیری از سرقت اقدام به توقیف و اعمال قانون بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودرو فاقد پلاک، پلاک مخدوش، پلاک جعلی و همچنین توقیف و اعمال قانون ۸۲۱ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک کرده است.

رییس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: در بحث های آگاه‌سازی نیز معاونت اجتماعی پلیس استان اقدام به درج ۱۴۰ مورد هشدارهای پلیسی در مطبوعات و برگزاری ۱۸۱ جلسه در راستای پیشگیری از سرقت با جوامع هدف کرده است.

وی در ادامه و با تاکید بر اینکه پلیس به عنوان خدمتگزار مردم مبارزه با پدیده سرقت و پیشگیری از وقوع آن و همچنین دستگیری سارقان را جزو وظایف خود می داند، گفت: از آنجایی که امنیت یک مقوله جمعی است از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم بیش از پیش با ماموران انتظامی همکاری کنند و خود نیز تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع سرقت را بیندیشند.

جاویدان در پایان خواستار افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد و نگهداری معتادان شد و گفت: از آنجایی که عمده سرقت‌های رخ داده جزو سرقت های خُرد است و معتادان نیز نقش زیادی در این بخش دارند افزایش ظرفیت نگهداری کمپ‌ها به پلیس امکان دستگیری و جمع‌آوری گسترده‌تر این افراد را می‌دهد و می‌توانیم بهتر از قبل موضوع سرقت را کنترل کنیم.

پلیس شبانه روز در حال خدمت به مردم است

استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه پلیس شبانه‌روز در حال خدمت به مردم است و از همه ظرفیت و توان خود برای مقابله با پدیده سرقت استفاده می کند، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به همکاری با نیروی خدوم و زحمتکش انتظامی هستند.

 هوشنگ بازوند اظهار داشت: سرقت به عنوان پدیده‌ای آزاردهنده اثرات نامطلوبی در روح و روان مردم دارد و خاطره ای تلخ در ذهن آن‌هایی که برایشان اتفاق افتاده باقی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مردم در یکی ۲ سال اخیر از یک سو و افزایش سرقت‌ها از سوی دیگر مردم را آزار داده است که باید قاطعانه جلوی آن ایستاد و از وقوع آن جلوگیری کرد.

بازوند ادامه داد: در این میان سرقت‌های متعددی نیز از ادارات و ‌دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و اموال این دستگاه‌ها نظیر شرکت‌های آب، برق، گاز و راهداری که عموما خدمات‌رسان نیز هستند مورد سرقت قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه بر مراقبت بیشتر دستگاه‌های اجرایی از اموالشان در سطح شهرها و جاده‌ها تاکید کرد و گفت: نمی‌توان تنها از نیروی انتظامی و ماموران پلیس توقع داشت که از آن‌ها حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه پلیس شبانه‌روز در حال خدمت به مردم است و از همه ظرفیت و توان خود برای مقابله با پدیده سرقت استفاده می‌کند، افزود: نمی‌توان از آن‌ها توقع داشت سر هرکوچه و خیابان و یا کنار هر تاسیسات و زیرساختی مامور بگذارند تا سرقتی انجام نشود.

بازوند ادامه داد: در عین حال که نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه برای مقابله با پدیده سرقت تلاش می‌کند این خود دستگاه ها و ادارات هستند که باید راهکارهایی را ارایه کنند تا امکان سرقت از سارقان گرفته شود.

مدیر ارشد کرمانشاه تصریح کرد: طبق اظهارات مدیر شرکت برق روزانه حدود یک هزار خانوار به دلیل سرقت کابل و تجهیرات برق بیش از سه ساعت را در خاموشی می‌گذارنند که این خاموشی‌ها نه برای مجموعه دولت به عنوان حاکمیت پذیرفتنی است و نه مردم آن را قبول می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشکلاتی مانند سرقت نباید باری را روی دوش مردم بگذارد و آن‌ها هزینه این اقدام را بپردازند، بنابراین لازم است دستگاه‌های مربوطه با همکاری و همفکری پلیس اقدام لازم را برای رفع مشکلات انجام دهند.

بازوند تاکید کرد: از این پس اگر در قرارداد پیمانکاران ذکر نشده باید این بند اضافه شود که خود آن‌ها مکلف به نگهداری اموال و تجهیزات هستند و در صورت سرقت باید پاسخگو بوده و جبران خسارت کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین با قدردانی از تلاش‌های مجموعه انتظامی استان کرمانشاه در راستای برقراری امنیت و مقابله با مجرمان بخصوص افراد سارق، گفت: باید بپذیریم امکانات و تجهیزات آن‌ها محدود است و این وظیفه سایر دستگاه‌هاست که با توجه به ظرفیت‌های خود به یاری ماموران پلیس بشتابند.

وی تصریح کرد: سختی کار پلیس برکسی پوشیده نیست و تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی آن‌ها نیز جای قدردانی دارد، همه ما به خوبی می‌دانیم حضور ماموران انتظامی در جامعه چقدر امنیت‌آفرین است و اگر روزی نباشند جامعه چه وضعیتی را پیدا می‌کند.

بازوند در پایان بار دیگر بر همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی با پلیس به منظور مقابله با پدیده سرقت و پیشگیری از وقوع آن تاکید کرد و گفت: در جلسه آتی شورای تامین تصمیمات جدیدی برای مقابله با این پدیده اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: سرقت پلیس دستگیری کرمانشاه استاندار بازوند دستگاه های اجرایی پیشگیری از وقوع برای مقابله وقوع آن دستگاه ها سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: معماری پلیس در سال ۱۴۰۳ تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و قاچاقچیان مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سردار احمد رضا رادان، امروز_چهارشنبه هشتم فروردین_ در سفر به استان زنجان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز به مردم این استان با تشریح اولویت‌های کاری پلیس در سطح جامعه، اظهار کرد: هوشمندسازی پلیس، دومین اولویت انتظامی است و معماری پلیس در سال ۱۴۰۳ برخورد قاطع با سارقان، برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان کالا است.

فرمانده کل انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به انجام نظارت‌های ستادی در سطح استان پرداخت و تصریح کرد: بازرسی‌های لازم از عملکرد هر رده بر اساس اولویت‌های سال گذشته و در تمام مأموریت‌ها انجام می‌شود و در پایان جمع‌بندی نظارت ستادی انجام خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شش اولویت انتظامی، خاطرنشان کرد: بهبود معیشت کارکنان انتظامی با اولویت تمرکز بر خانه‌های سازمانی مورد تاکید بوده و مسکن دغدغه اصلی همه ما است.

کد خبر 739547

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • دستگیری ۱۸۷ سارق در کرمانشاه طی نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • ۱۸ سارق در ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری ۲ سارق و یک مالخر در شهرستان بشرویه
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳
  • دستگیری سارق خودرو با شلیک پلیس شاهین‌شهر
  • دستگیری سارقان سیم و کابل برق در اشکذر
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان