Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه و هیات همراهش سه شنبه شب با رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز»، در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است: «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و هیئت همراهش با «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه افزود: دو طرف در این دیدار بر حفظ امنیت و ثبات منطقه و اهمیت هماهنگی بین عراق و اقلیم کردستان این کشور و ترکیه برای حفظ ثبات منطقه تاکید کردند.
در بیانیه تصریح شد: بارزانی از ترکیه به خاطر همکاری با عراق و اقلیم کردستان این کشور در جنگ علیه داعش تشکر و بار دیگر بر عدم اجازه برای تبدیل خاک عراق و اقلیم کردستان این کشور به سکویی برای تهدید ترکیه و کشور‌های همسایه تاکید کرد.
در بخش دیگری از بیانیه آمده است: بارزانی ابراز امیدواری کرد که عراق وظیفه خود در این زمینه را ایفا کند و به هیئت ترکیه‌ای اطمینان داد که اقلیم کردستان عراق عامل امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.   این بیانیه افزود: دوطرف راه‌های توسعه روابط بین عراق و اقلیم کردستان این کشور با ترکیه در همه زمینه‌ها را در کنار روابط بین اربیل و بغداد و مشکلات پیش روی فرایند سیاسی و جنگ علیه داعش و زمینه‌های همکاری و هماهنگی بین دو طرف و اوضاع منطقه را بررسی کردند.   در پایان بیانیه آمده است: دوطرف بر اهمیت توافقنامه سنجار و لزوم اجرای آن و محافظت از مرز‌ها تأکید کردند.
وزیر دفاع ترکیه و هیات همراهش در دیدار با «مسرور بارزانی» رئیس دولت محلی اقلیم کردستان عراق نیز درباره آخرین تحولات عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.
در این دیدار همچنین بر لزوم همکاری مشترک برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید شد.
وزیر دفاع ترکیه در دیدار امروز خود با «مسعود بارزانی» رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق نیز بر لزوم امنیت و ثبات منطقه و توسعه روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان این کشور تاکید کرد. برچسب ها: اقلیم کردستان ، کردستان عراق ، وزیر دفاع ترکیه ، بارزانی ، خلوصی آکار

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اقلیم کردستان کردستان عراق وزیر دفاع ترکیه بارزانی خلوصی آکار عراق و اقلیم کردستان این کشور اقلیم کردستان عراق وزیر دفاع ترکیه ثبات منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه

در تماس حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، آخرین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه