Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا رسول زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها در شهرستان های اهر، هوراند، چاراویماق،  هشترود و بستان آباد واقع شده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، اظهار داشت: به دنبال بروز کولاک در جاده های استان، نیروهای راهداری شب گذشته سه هزار و ۵۵۰ کیلومتر باند از جاده ها را برف روبی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین نیروهای راهداری برای جلوگیری از لغزندگی راه های ارتباطی استان ۷۳۰ تن مخلوط نمک و ماسه بر روی جاده ها پاشیدند.

رسول زاده، ادامه داد: به دنبال بارش برف و بروز کولاک شب گذشته در جاده های استان نیروهای راهداری به ۱۴۲ خودرو گرفتار در کولاک امدادرسانی کرده و آن ها را به مسیر خود هدایت کردند.

وی یادآوری کرد: ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن ها مسدود می شود.

رسول زاده، افزود:  ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون،  برف خور، نمک پاش و تراکتور و یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند.

وی طول راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی بارش برف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی بارش برف اخبار کنکور نیروهای راهداری آذربایجان شرقی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در محور هراز برقرار است

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز گفت: محور هراز پس از پاک‌سازی بر اثر ریزش سنگ از سوی راهداران هم‌اکنون تردد در این محور برقرار است.

کوروش روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با بیان اینکه جاده هراز صبح امروز بر اثر ریز سنگ‌های بزرگ در چند نقطه مسدود شده بود، اظهار کرد: این محور از ساعات شامگاه گذشته دوشنبه شاهد بارش شدید باران بوده که باعث ریزش سنگ، امروز در ۳۰ کیلومتر آمل به تهران منطقه لهاش تا ۹۰ کیلومتر امام‌زاده هاشم به طول ۶۵ کیلومتر شود که موجب بسته شدن محور شد.

وی افزود: جمع‌آوری انباشت شن و ماسه و سنگ‌های کوهی از سطح جاده با حضور عوامل گشت راهداری هراز در محل ریزش سنگ و بل چهار اکیپ اعم از کامیون‌های تیغ دار، گریدر، لودر، خودروهای نیمه سنگین راهداری به همراه ۳۰ نفر از نیروهای راهداری دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده‌ای هراز ادامه داد: براثر این ریزش سنگ یک دستگاه خودروی سمند دچار صدمه شد که هنگام عبور از این محور به تذکرات پلیس راه و عوامل راهداری مبنی بر محدودیت تردد توجه نکرده و به حرکت خود در مسیر آمل به تهران ادامه داد.

روشن با اشاره به اینکه به سرنشینان این خودرو آسیبی وارد نشد، عنوان کرد: هم‌اکنون تردد در محور هراز برقرار و جاده باز است اما به رانندگان توصیه می‌شود باتوجه به شرایط آب و هوا و وضعیت احتمال ریزش سنگ، از انجام تردد و سفرهای غیر ضروری در این جاده خودداری کنند.

کد خبر 747315

دیگر خبرها

  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان