Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نادرقلی ابراهیمی مشاور معاون علمی و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص یک طرح اشتغالزایی در مناطق محروم کشور گفت: یکی از طرح‌هایی که ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در مناطق محروم پیگیری می‌کند توسعه استخرهای پرورش ماهی در مقیاس خانگی است که در مناطق محروم برای اشتغالزایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کارگروه توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست ستاد آب و انرژی با بیان اینکه این طرح با همکاری کمیته امداد، بنیاد برکت و شرکتهای دانش بنیان زیر نظر معاونت علمی اجرایی شده، افزود: در طراحی و ساخت این استخرها تلاش می‌شود از فناوری‌های جدید برای بهینه سازی مصرف و بهره وری استفاده شود.

ابراهیمی ادامه داد: در واقع شرکتهای دانش بنیان ساخت استخرهای قابل استفاده کوچک برای پرورش ماهی‌های سردآبی و گرمابی را در پیش گرفته اند و از سوی دیگر معاونت علمی در این راستا از شرکتها حمایت داشته است.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری، با توجه به محدوده کاربری روستایی و مناطق محروم، در هر دو نیمه سال برای پرورش ماهی گرمابی یا سردابی فعال می‌شوند که برای اشتغال خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی مناسب است.

ابراهیمی با بیان اینکه این طرح اکنون برای بیش از ۱۰ خانواده اجرایی شده، گفت: در حقیقت در اجرای این طرح، تکمیل زنجیره ارزش تأمین نهاده تا تولید محصول را در دستور کار قرار می‌دهیم تا خانوارها در کنار آموزش‌های لازم، دغدغه‌ای برای تأمین نهاده و یا عرضه محصول خود به بازار نیز نداشته باشند.

کد خبر 5126177 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: استخر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان پرورش ماهی واکسن کرونا شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن فایزر فناوری نانو تحقیقات علمی شبکه اجتماعی شیوع کرونا فناوری فضایی همراه اول واتس آپ هوش مصنوعی مناطق محروم پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد

همشهری آنلاین - شهره کیانوش راد: فضای اختصاص داده شده به این مساجد اغلب کوچک بوده و فقط به دلیل علاقه به گسترش فضاهای مذهبی در محله کن دایر می‌شدند. اگر چه برخی از این مساجد، محل تجمع اهالی یا برگزاری نماز جماعت نبودند، اما برخی دیگر پاتوق انقلابیوین غرب تهران به شمار می آمدند، مانند مسجد کوچک «میانه» یا به قول محلی‌ها «مسجد مونه» که در روستای کن همچنان پابرجاست.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

این مسجد به‌ظاهر کوچک محل رفت‌وآمد شخصیت‌ها و مبارزان بزرگی بود. اهالی روستاهای غرب تهران از روستای امامزاده داوود (ع)، سولقان و کن گرفته تا پونک، حسن‌آباد و ... برای آموزش قرآن و احکام به‌صورت هفتگی در این مسجد دورهم جمع می شدند. تربیت نیروهای انقلابی و برنامه‌ریزی برای مبارزات انقلاب در دهه ۵۰ یکی از اهدافی نمازگزاران و انقلابیون محله کن بود.

مسجد میانه

یکی از نکات جالب مساجد کن قرار داشتن در کنار منابع آبی است. تقریبا همه مساجد کن یا در کنار آب‌انبارها ساخته‌ شده‌ یا در کنار جوی‌ها و چاه‌ها بنا شده‌اند یا برای آن آب‌انبار ساخته‌ شده است. محله بالان ۴ مسجد دارد که همگی به منابع آب دسترسی دارند.

مسجد سر چاه، در کنار چاه بزرگ آب ساخته‌ شده است، مسجد آب‌انبار، خود آب‌انبار کوچکی داشته است، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در کنار آب‌انبار بزرگ محله ساخته‌ شده و مسجد امام حسن مجتبی (ع) نیز در کنار چاه بزرگ محله میانده قرار گرفته است.

علاوه بر ۴ مسجد این محله، محله میانده دارای ۴ مسجد، محله سرآسیاب دارای ۴ مسجد، ‌ محله اسماعیلیون دارای ۲ مسجد، محله درقاضی دارای ۳ مسجد است. غیر از این ۱۷ مسجد، ۳ مسجد نوساز دیگر هم در محله کن وجود دارد.

مسجد المهدی (عج) که توسط ملایری‌های ساکن کن وقف و احداث‌ شده روبه‌روی قنات بزرگ کن است. مسجد سیدالشهداء (ع) نیز چند سالی است توسط آذربایجانی‌های ساکن کن ساخته‌ شده است. مسجد نوساز دیگری که در محدوده ایستگاه یخچال کن ساخته‌ شده، ‌مسجد المهدی (عج) است که گفته می‌شود توسط فردی به نام حاج‌ غلامحسین وقف‌ شده و در سال‌های اخیر مسجد و درمانگاهی در آن ساخته‌ شده است.

امروز همه این مساجد فعالند و هنگام اذان درهایشان به روی نمازگزاران باز است.

کد خبر 843302 برچسب‌ها اسلام - مسجد همشهری آنلاین همشهری محله

دیگر خبرها

  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • اجرای طرح‌های عمرانی در بخش حتی لالی
  • فعالیت ۵۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان رزن
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد