Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:23:36 GMT

مجموعه‌داستان «بعد از هفت قدم بلند» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۹۸۸۸

مجموعه‌داستان «بعد از هفت قدم بلند» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «بعد از هفت قدم بلند» نوشته راضیه مهدی‌زاده به‌تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب دارای مدرک کارشناسی فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مطالعات سینمایی از دانشگاه هنر تهران است. او ساکن شهر نیویورک است و دوره‌های نوشتن خلاقانه و آموزش‌های هنری را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«قم رو بیشتر دوست داری یا نیویورک؟»، «موخوره» و «یک کیلو ماه» آثاری هستند که تا به حال از مهدی‌زاده منتشر شده‌اند. رمان «قم رو بیشتر دوست داری یا نیویورک؟» سال ۹۷ توسط همین‌ناشر به چاپ رسید و در حال حاضر با نسخه‌های چاپ دوم در بازار حضور دارد. این‌کتاب، داستان زندگی زن جوانی را شامل می‌شد که از ایران تا آمریکا کشیده می‌شود و در ۱۴ فصل نوشته شده بود.

«بعد از هفت قدم بلند»‌ مجموعه‌داستانی با ۱۰ داستان کوتاه است که عناوین‌شان به‌ این‌ترتیب است:

«هجدهم مهرماه»، «سفید»، «زندگی جای دیگری است»، «اتاقی در زوریخ»، «کورتانا می‌چرخد»، «سومین قطره خون بعد از هفت قدم بلند»، «رویای ایتالیا»، «حاجی واسموس»، «ساز شکسته، قلب شکسته خریداریم» و «چسب زخم».

در قسمتی از داستان «سومین قطره خون بعد از هفت قدم بلند» از این‌کتاب می‌خوانیم:

می‌گوید نترس. آرام باش. گیج نشو. این‌جا وادی حیرت است. یادت نمی‌آید پرنده‌ها چطور گیج شده بودند و سرشان به دوران افتاده بود؟ یادت می‌آید همه‌شان با هم هذیان می‌گفتند که عاشق‌اند، اما نمی‌دانند عاشق کی و چی؟ دل‌هایشان از عشق پر شده بود، از عشق لبریز بود، اما خالی هم بود. در یک‌لحظه، دل‌هایشان هم خالی بود و هم پر. یادت می‌آید که فقط یک‌قدم تا قاف و دیدار سیمرغ مانده بود که خیلی‌هایشان پرپر شدند؟

پاهایم سست می‌شوند. نمی‌توانم بایستم. نمی‌توانم بنشینم. نمی‌توانم ادامه بدهم. می‌دانم که اگر بنشینم، دوباره باید مسیرِ آمده را برگردم و از اول شروع کنم. شاید این بزرگ‌ترین ایراد آهستگی است. یک‌لحظه پلک نمی‌زنم. دست‌هایم را بو می‌کنم. آرام‌تر می‌شوم. سرم از چرخیدن بازمی‌ایستد. چندلحظه در همان حالت می‌ایستم و تمام توانم را جمع می‌کنم تا یک قدم بلند بردارم. یک قدم دیگر. پاهایم شروع می‌کند به زق‌زق کردن. پای درخت کاخ ایستاده‌ام. صدا واضح‌تر می‌شود. ناله بلند و بلندتر می‌شود و نور آفتاب پررنگ‌ و پررنگ‌تر.

این‌کتاب با ۱۱۲ صفحه، شمارگان ۶۶۰ نسخه و قیمت ۱۷ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5126263 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجموعه داستان داستان کوتاه ادبیات داستانی ادبیات ایران انتشارات ققنوس نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کتاب قاسم سلیمانی تازه های نشر تجدید چاپ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادبیات جهان ترجمه پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات جشنواره صنعت چاپ آیت الله مصباح یزدی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران رایزنی فرهنگی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان، عصر امروز در نخستین دیدار مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور در گرگان دیدار دو تیم شهرداری گرگان و مهرام تهران با پیروزی ۸۴-۵۹ میزبان به پایان رسید.

دیدار دوم این دو تیم در مرحله نیمه نهایی، دوم اردیبهشت در گرگان برگزار می‌شود.

براساس اعلام فدراسیون بسکتبال، زمان برگزاری بازی‌های سوم تا پنجم دو تیم شهرداری گرگان و مهرام تهران بعدتر اعلام می‌شود.

در مرحله نیمه نهایی صعود بصورت ۳ از ۵ است.

بازی‌های سوم و چهارم در شهرقدس و بازی پنجم در صورت نیاز در گرگان برگزارخواهد شد.

دیگر خبرها

  • گلزن جوان شمس‌آذر: امشب را نمی‌توانم بخوابم
  • گام بلند تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی
  • شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند
  • گام بلند شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • شاسی‌بلند اتوماتیک چینی ۸۵۰ میلیون تومان شد
  • قدرت نمایی شاسی بلند نیسان در سیل دبی
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد