Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@06:20:06 GMT

دلار در سراشیبی بدون توجه به برجام

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۰۷۰۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در ماه‌های اخیر اقتصاد کشورمان به واسطه متغیر‌های بیرونی روز‌های سختی را پشت سر گذاشت و عواملی از جمله شیوع ویروس کرونا نیز فشار بر شاخص‌های اقتصادی را افزایش داد.نرخ ارز یکی از مولفه‌های مهم و تاثیر گذار در زندگی مردم شده است و نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر بازار‌های مالی از جمله طلا، خودرو و بورس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اواخر مهرماه قیمت دلار در صرافی‌های بانک مرکزی تا حدود۳۰ هزار تومان بالا رفت این درحالی است که به دلیل افزایش تقاضا نرخ دلار در بازار آزاد با قیمت‌های بالاتری نیز به مردم فروخته می‌شد.با اتمام انتخابات آمریکا تا حدودی عوامل روانی تاثیر گذار در روند قیمت ارز فروکش کرد و نرخ ارز نیز در بازار روند ریزشی پیدا کرد به طوری که از قیمت حدود ۳۰ هزار تومان به نزدیکی ۲۰ هزار تومان کاهش یافت.

 

البته نباید از تلاش‌های بانک مرکزی در مدت اخیر چشم پوشی کرد چراکه خبر آزادسازی پول‌های بلوکه نیز تاثیر به سزایی در روند شکل گیری نرخ در بازار ارز داشته است.در تاریخ ۲۱ مهر ۹۹ رئیس کل بانک مرکزی کشورمان برای مذاکره با مقامات بانکی و اقتصادی عراق در جهت آزادسازی منابع مالی ایران عازم این کشور شد که مهم‌ترین دستاورد این سفر آزادسازی منابع ارزی و رفع محدودیت‌ها بود.

 

همچنین دیدار رییس کل بانک مرکزی با چوی جونگ کان قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی در راستای آزادسازی هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران نیز در شرایط فعلی بازار خبر مثبتی بود که احتمال تزریق این رقم به بازار فشار عرضه در بازار را تقویت کرد.

 

افزایش فشار عرضه در بازار با خبر آخزادسازی پول های بلوکه ایران

میثم رادپوردر خصوص وضعیت بازار ارز و دلایل روند نزولی قیمت گفت: یکی از مهمترین عوامل کاهش نرخ ارز در بازار مربوط به انتظاری است که از آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران فراهم شده و این موضوع باعث تقویت طرف عرضه در بازار می‌شود.

 

کارشناس بازار ارز در ادامه تاکید کرد: در مدت اخیر با توجه به جابه جایی نرخ دلار در بازار و رسیدن به رقم ۳۰ هزار تومان کم و بیش قیمت دلار از قیمت نظری آن فاصله گرفت، اما با افزایش عرضه در بازار فعالان بازار به این نتیجه رسیدند که شنیده‌ها در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه درست بوده و نتیجه آن در بازار قابل رویت است.وی افزود: با آزادسازی پول‌های بلوکه شده فعالان بازار ارز ممکن است با ضرایبی آینده بازار را مطمئن ببیند که باعث فشار عرضه در بازار می‌شود و ما شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز خواهیم بود.

 

رادپور در مورد ارز‌های خانگی و تاثیر آن در بازار ارز گفت: ورود ارز‌های خانگی نیز به دلیل کاهش قیمت دلار به بازار تاثیر به سزایی در افزایش عرضه و سرعت گرفتن روند نزولی قیمت‌ها در بازار داشته است.این کارشناس بازار ارز معتقد است داستان آزادسازی منابع بلوکه شده مستقل از برجام است چرا که موضوع برجام مشخص نیست و حتی ممکن است به بن بست برسد.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برجام اقتصاد جام نیوز دلار بانک مرکزی آزادسازی پول های بلوکه عرضه در بازار هزار تومان بانک مرکزی بازار ارز بلوکه شده نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۸ اسفندماه / مرزشکنی غیرمنتظره قیمت‌ طلا و سکه در بازار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار امروز در بازار تهران در کانال ۶۰ هزار تومان ماند.

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران افزایش ۲۹ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان به فروش می‌رود. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۳۹ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۳۵۱ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۶ میلیون و ۱۰ هزار تومان

سکه امامی

۳۸ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۷ میلیون تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و یک هزار تومان

هر انس طلا

۲۱۵۰.۹۸ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885554

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۸ اسفندماه / مرزشکنی غیرمنتظره قیمت‌ طلا و سکه در بازار
  • نقشه راه دلار در سال ۱۴۰۳
  • تب و تاب عید در بازار سکه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اسفندماه / دلار کانال عوض ‌کرد
  • بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری می‌شود؟
  • باد بیت‌کوین خوابید؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
  • کارنامه یک سال بازار ایران
  • برگشت دلاری قیمت ملک