Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو گفت: متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مجری طرح‌های آب دریا می‌توانند با مراجعه به شرکت آب منطقه‌ای نسبت به تأمین آب مورد نیاز خود مطابق با قوانین موجود اقدام نمایند. - اخبار اقتصادی -

صدیقه ترابی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: وزارت نیرو به منظور نظام‌مند کردن و تسهیل فرآیند صدور مجوز برداشت و بهره‌برداری از آب دریا توسط متقاضیان بخش خصوصی، دستورالعمل تخصیص و برداشت از آب دریا را در سال 1395 به شرکتهای آب منطقه‌ای ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطابق با مفاد این دستورالعمل، طرحهای دسته اول و دوم تقاضاهای آب دریا مربوط به استانهای ساحلی بدون نمک زدایی و با نمک‌زدایی آب دریا و دسته سوم نیز شامل طرح‌های برداشت آب از دریا و نمک‌زدایی آن برای انتقال به استان غیرساحلی است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو تصریح کرد: در دسته سوم تقاضاهای برداشت از آب دریا، با توجه به حصول نتایج مطالعات تعیین نیاز و کمبود آبی بخش‌های شرب و صنعت در کل کشور تا افق سال 1450 در وزارت نیرو (طرح انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به مرکز فلات ایران)، مقرر شده است با در نظر گرفتن کمبود آب برآوردشده، مجوز تخصیص آب دریا برای شرکت آب منطقه‌ای محل مصرف جهت اجرای طرح انتقال آب دریا توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی بدون استفاده از منابع مالی دولتی (طبق دستور صریح ریاست محترم جمهوری، ابلاغی طی نامه شماره 52508 مورخ 26/4/97، مبنی بر تشویق بخش خصوصی جهت تولید آب و برق موردنیاز کشور و فروش در بازار بدون دخالت دولت) صادر شود.

وی ادامه داد: در خصوص تخصیص آب دریا به استان سیستان و بلوچستان، وزارت نیرو در چارچوب مقررات نظام تخصیص آب و دستورالعمل تخصیص و برداشت از آب دریا، به منظور تأمین آب مورد نیاز صنایع و گلخانه‌های این استان، مجوز سقف تخصیص کلان آب دریا به میزان 1939.4 میلیون مترمکعب در سال را به شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ابلاغ کرده که متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مجری طرح‌های آب دریا می‌توانند با مراجعه به شرکت آب منطقه‌ای نسبت به تأمین آب مورد نیاز خود مطابق با قوانین موجود اقدام نمایند.

ترابی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در سال 1398 حجمی معادل 300 میلیون مترمکعب آب دریا را جهت انتقال به کل پهنه استان جهت تأمین نیازهای صنعت به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار نموده است.

وی افزود: در استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز تکمیل مطالعات و اجرای طرح  انتقال آب دریای عمان به این استان‌ها با رعایت الزامات و شرایط لازم در سال 1398 به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی ابلاغ شده تا اجرای طرح با استفاده از منابع مالی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو تصریح کرد: باتوجه به تأثیرگذاری اجرای پروژه‌های یاد شده در رونق منطقه، استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان شرکت مجری پروژه را تشکیل داده و سهامداران را جهت اجرا مشخص نموده‌اند تا در چارچوب مجوزهای تخصیص آب صادره دریا نسبت به عملیاتی نمودن طرح اقدام نمایند.

وی ادامه داد: علاوه براین وزارت نیرو در صورت احصاء کمبود نیاز آبی شرب با لحاظ پایداری کمی و کیفی منابع آب محلی، از طریق فرایند مناقصه و کشف قیمت عادله آب، خرید تضمینی آب شرب از طریق دریا در را دستورکار خود قرار خواهد داد.

طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران‌ ـ ‌2| انتقال آب عمان درگیر 3 چالش بزرگ/ بزرگ‌ترین پروژه آبی ایران به کام صنایع خراسان یا مردم محروم بلوچستان؟ + فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب سیستان و بلوچستان شرکت آب منطقه ای انتقال آب دریا آب دریا بخش خصوصی تخصیص آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

پنجشنبه در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی و شنبه و یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج است.

کد خبر 845077 برچسب‌ها برف خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • خصوصی‌ها در تور خصولتی‌ها
  • دریای خزر دریاست یا دریاچه؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند