Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون مهدیون روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقه فرهنگی معرفتی فاطمی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از متن تابلوهای نفیس نقاشی شده از زندگینامه حضرت زهرا (س) که توسط بانوان هنرمند این کانون به تصویر درآمده ، برگزار شده است.

محمود شفیق افزود: مراحل مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در قالب ۳۶ تابلو نقاشی شده که تصویرگری آن ها هفت سال به طول انجامیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مجموع این نقاشی ها را به طول ۷۰ متر دانست که ۴۰ بانوی هنرمند در ترسیم آن نقش داشته اند که در ۱۳ تابلوی آن زندگی بخش هایی از زندگی امام حسین (ع)‌ نیز به تصویر کشیده شده است.

شفیق هدف از این نقاشی ها و همچنین برگزاری مسابقه را ترویج شناخت و آگاهی بیشتر از زندگی حضرت زهرا (س) برشمرد و گفت: در طول تاریخ کمتر به این موضوع پرداخته شده و بیشتر به مصائب و شهادت این بانو پرداخت شده و باید این بانو از مهجوریت خارج شود و معارف زندگی حضرت زهرا (س) را در قالب معارف فاطمی پیاده کنیم.

در این تابلوها به ابعاد و زوایای مختلف زندگی حضرت زهرا (س) از مباهله، حدیث کساء، ولادت حضرت، هجرت، عبادات، ثقیفه، غدیر و شهادت حضرت پرداخته شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری مهدیون کرج اضافه کرد: این مجموعه بی نظیرترین اثر هنری نقاشی در خصوص تمام ابعاد زندگی نورانی صدیقه طاهره (س) بوده و برای اولین بار در طول تاریخ جهان اسلام به تصویرکشیده شده است.

وی با بیان اینکه فراخوان این مسابقه از ۲۵ دی ماه سال جاری آغاز شده، افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری برای دریافت سوالات، فایل پی دی اف تصاویر و همچنین کسب اطلاعات بیشتر به سایت و کانون مهدیون کرج واقع در منطقه شاهین ویلای این شهرستان مراجعه کنند.

شفیق اضافه کرد: همچنین علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۶۳۴۲۰۸۰۰۱ تماس بگیرند.

وی جوایز این مسابقه را شامل جوایز نقدی ۱۰ و پنج میلیون ریالی عنوان کرد.

این مسابقه بین المللی با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و موسسه پس انداز قرض الحسنه امام جعفر صادق (ع) و همت این کانون برگزارمی شود.

برچسب‌ها ولادت حضرت فاطمه کرج شهادت حضرت فاطمه زهرا نقاشی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ولادت حضرت فاطمه کرج شهادت حضرت فاطمه زهرا ولادت حضرت فاطمه کرج شهادت حضرت فاطمه زهرا نقاشی استان البرز اخبار کنکور زندگی حضرت حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون پرورش فکری با ۱۰۰۰ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون پرورش فکری که بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد، در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی می‌کند. همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه به شمار می‌رود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی برپا می‌شود، در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

کد خبر 6086450 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک