Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ همان‌طور که در میان اصلاح‌طلبان نامزد‌های بالقوه زیادی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توان دید، در جبهه اصولگرایی نیرو‌های زیادی وجود دارند که بر هر کدام پیش‌بینی‌هایی در جریان است و ارزیابی هر کدام مختصات خود را دارد.

محمدجواد ابطحی درباره روند انتخاباتی اصولگرایان گفت: «قضاوت درباره انتخابات۱۴۰۰ زود است و این احتمال وجود دارد که تا انتخابات تحولات مهمی در آرایش نیرو‌های سیاسی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هیچ‌وجه هم نباید از تحرکات اصلاح‌طلبان غافل شد و باید بدانیم که هر لحظه ممکن است آن‌ها گل دقیقه۹۰ را بزنند. برخی از اصولگرایان واقع‌بینانه نگاه نمی‌کنند و تصورشان این است که در هر حالتی اصولگرایان پیروز انتخابات می‌شوند. واقعا این‌طور نیست و اگر حواسمان جمع نباشد، هیچ بعید نیست اصلاح‌طلبان در انتخابات پیشی بگیرند».

او درباره جایگاه علی لاریجانی در انتخابات۱۴۰۰ بیان کرد: «هنوز احتمال اجماع بخشی از اصولگرایان و مجموع اصلاح‌طلبان بر علی لاریجانی منتفی نیست».

این فعال سیاسی درخصوص احتمال نامزدی سید ابراهیم رئیس هم اظهار کرد: «من بعید می‌دانم که آقای رئیسی نامزد ریاست‌جمهوری شود، زیرا از یک‌سو به تازگی از سند تحول قضایی رونمایی کرد و قاعدتا می‌خواد تا پایان دوره کاری‌اش در قوه قضائیه برای تحقق این سند تلاش کند و از سوی دیگر آقای رئیسی می‌داند که مقام انتصابی از سوی رهبر انقلاب چه شأنی دارد که چه بسا از جایگاه ریاست‌جمهوری هم مهم‌تر باشد، زیرا ریاست قوه قضائیه با انتصاب مستقیم از طرف، ولی فقیه صورت می‌گیرد. البته برخی اصولگرایان خواهان آمدن آقای رئیسی در عرصه ریاست‌جمهوری‌اند، زیرا طبیعتا اجماع بر او راحت شکل می‌گیرد. در هر صورت به نظرم آقای رئیسی نخواهد آمد، اما اگر بیاید، باید انتظار داشته باشیم که تغییرات کلانی در آرایش سیاسی اصولگرایان رخ دهد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا اخباری که مبنی بر حضور سعید جلیلی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و احتمال ریاست او بر مجلس به گوش می‌رسد، می‌تواند به واقعیت بپوندند، تصریح کرد: «بعید می‌دانم آقای جلیلی قصدی برای ریاست مجلس داشته باشد. او فعلا مردد است که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد بشود یا نه و اگر احساس تکلیف کند برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود».

ابطحی درباره احتمال نامزدی محمدباقر قالیباف هم گفت: «نامزدی آقای قالیباف به شدت جدی است و در روند اصلاح قانون انتخابات هم دیدیم که او بی‌تمایل به ریاست‌جمهوری نیست».

این فعال سیاسی گفت که محسن رضایی هم به طور جدی مشغول کار برای انتخابات است: «آقای محسن هم قصد نامزدی در انتخابات دارد و همین که مدام بحث‌های اقتصادی را مطرح می‌کند برای آن است که توجه جامعه را به خود جلب کند، زیرا امروز مهم‌ترین دغدغه کشور اقتصاد است. آقای روح‌الامینی هم عهده‌دار فعالیت انتخاباتی آقای رضایی شده است و برای انتخابات مشغول کار است».

این فعال سیاسی درخصوص وضعیت حسین دهقان هم یادآور شد: «آقای دهقان هم که هم حمایت بخشی از اصلاح‌طلبان معتدل و هم بخشی از اصولگرایان را با خود دارد، در انتخابات نامزد می‌شود و اکنون برای انتخابات ۱۴۰۰ مشغول رایزنی با نمایندگان ادوار است».

بیشتر بخوانید: احمدی نژاد: لایحه یارانه را در مجلس تغییر دادند/ گفتم پول یارانه، مال امام زمان است، باید مساوی تقسیم شود

او درباره موضع انتخاباتی جبهه پایداری هم بیان کرد: «جبهه پایداری مشغول ارزیابی شرایط است و اگر به فرد اصلح رسید، از او حمایت می‌کند. اگر فرد اصلح که ولایی باشد و در عین حال از توانمدی لازم برخوردار باشد، دیده شد، حتما از او حمایت و حتی بر او با دیگر نیرو‌های اصولگرا اجماع می‌کند. اینکه گفته می‌شود پایداری نامزد خود را دارد درست نیست و نیرو‌های پایداری هم به دنبال اجماع هستند، مشروط به آنکه مصداق اجماع، فرد اصلح باشد».

او آمدن محمود احمدی‌نژاد را اتفاقی دانست که می‌تواند هم معادلات اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان را بر هم بزند: «آنچه ممکن است میز بازی را بر هم بزند، نامزدی آقای احمدی‌ن‍ژاد و متعاقبش تأیید صلاحیت اوست. گویا تلاش‌هایی در حال انجام است که احمدی‌نژاد نامزد شود و برخلاف پیش‌بینی‌ها این احتمال وجود دارد که او تأیید صلاحیت شود. من شنیده‌ام که صحبت‌هایی برای تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد در جریان است و باتوجه به اظهارنظر اخیر آقای کدخدایی مبنی بر اینکه ممکن است فردی که در دوره‌ای صلاحیتش تأیید نشده، اکنون تأیید شود و میزان حال افراد است، این احتمال قوت یافته که آقای احمدی‌نژاد تأییدصلاحیت شود. با تغییر برخی اعضای شورای نگهبان هم شانس تأییدصلاحیت احمدی‌نژاد بالا رفته است؛ از سوی دیگر به یاد داریم که آقایان معین و مهرعلیزاده در سال۸۴ با حکم رهبری تأییدصلاحیت شدند. این احتمال هم منتفی نیست که آن شرایط برای احمدی‌نژاد هم رخ دهد. به هر حال آمدن آقای رئیسی و آقای احمدی‌نژاد می‌تواند فضای انتخابات را طور دیگری کند».

ابطحی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به فرض تأییدصلاحیت احمدی‌نژاد آیا ممکن است جبهه پایداری از او حمایت کند، گفت: «جبهه پایداری همسو با نظر رهبر انقلاب و شورای نگهبان خواهد بود».

منبع: نامه نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 محمود احمدی نژاد انتخابات 1400 صلاحیت احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت جبهه پایداری اصلاح طلبان آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز سوژه شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخشی از گزارش امروز روزنامه شرق ضمن اشاره به حواشی رخ داده برای کاپیتان و دروازه بان استقلال و محرومیت بخاطر جیمی جامپ زن، نوشته است؛

مبحث اصلی که یکی، دو روز گذشته مورد توجه قرار گرفته، چه در فضای مجازی و چه در میان هواداران استقلال، داستان دلداری‌دادن محمود احمدی‌نژاد به مادر چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلاست. در ۴۸ ساعت اخیر، مادر چاوز دوباره مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته و بسیاری با اشاره به آن دلداری خاص، از این گفته‌اند که چطور در آن زمان کسی محمود احمدی‌نژاد را جریمه نکرد؟

درست است که این روزها بحث اصلی حول محور کاپیتان استقلال است، ولی این اتفاق دوباره باعث مرورشدن تصاویری شده که محمود احمدی‌نژاد در مجلس ترحیم هوگو چاوز رقم زده است. او که به عنوان رئیس دولت ایران به ونزوئلا سفر کرده بود، برای دلداری‌دادن به مادر داغدیده چاوز، او را به آغوش گرفت. انتشار تصاویر آن دلداری با جنجالی خبری در ایران همراه شد، ولی رسانه‌های نزدیک به دولت سریعا با فتوشاپ‌خواندن آن تصاویر، ماجرا را از اساس کذب توصیف کردند. بعدها، ولی کاخ ریاست‌جمهوری ونزوئلا با انتشار تصاویر مجلس ترحیم چاوز و گنجاندن عکس جنجالی احمدی‌نژاد در بین تصاویر منتخب، شایعات را به واقعیت تبدیل کرد.

خبرگزاری رویترز هم همان زمان با انتشار ملاقات محمود احمدی‌نژاد و النا فریاس، توضیح مختصری ذیل عکس نوشت: «محمود احمدی‌نژاد (سمت راست) مراتب تسلیت خود را به النا فریاس مادر هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا، در جریان مراسم ترحیم در آکادمی نظامی کاراکاس ابراز می‌کند. ».

در یکی، دو روز گذشته که دوباره آن تصویر قدیمی وایرال شده، مخالفان اقدام سیدحسین حسینی، کاپیتان استقلال، چنین مقایسه‌ای را کاملا بی‌اساس توصیف کرده و با یادآوری سن‌وسال مادر چاوز، خواستار عدم مقایسه این دو اتفاق شده‌اند. از سوی دیگر، هواداران استقلال هم با توجه به اهمیت پست‌ها و جایگاه حقوقی افراد، اقدام احمدی‌نژاد را به مراتب خبرسازتر از کاپیتان استقلال دانسته و از جریمه سنگینی که متوجه کاپیتان تیمشان شده حسابی شکایت دارند. هرچه که هست، ولی با توجه به اتفاقات رخ‌داده، موردی که فعلا قطعی است این است که سیدحسین بازی با تراکتور را که قرار است ۱۲ اردیبهشت برگزار شود، از دست داده و از طرف دیگر باید ۳۰۰ میلیون تومان هم جریمه بپردازد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898914

دیگر خبرها

  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز سوژه شدند
  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • چرا دوباره مادر چاوز؟
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • آغاز مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس