Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع دامی و تولید گوشت زیاران در شهرستان آبیک، افزود: در همین راستا اولویت اساسی مدیران دستگاه‌ها حمایت از تولیدکنندگان و فعالان این بخش و رفع موانع و مشکلات موجود در این حوزه است.

استاندار با بیان اینکه استان قزوین در تولید و تامین گوشت سفید و قرمز دارای نقش ملی است،  تاکید کرد: با برنامه ریزی مناسب باید ظرفیت پرورش دام و تولید گوشت در مجتمع زیاران افزایش یابد و این واحد به جایگاه اصلی خود در تامین گوشت کشور بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور اظهار داشت: فعالیت مجتمع‌های دامی و کشتارگاهی باید به شکلی باشد که منافع دامداران خردتر نیز تامین شود تا به زنجیره تولید آسیب وارد نشود.

استاندار قزوین همچنین با اشاره به اظهارات مدیرعامل این مجتمع در خصوص قرارگیری آن در فهرست واحدهای آلاینده، گفت: قرارگیری واحدها در این فهرست مطابق با قانون و ضوابط است و عوارض و مالیات‌های اضافی که به این واحدها تعلق می‌گیرد، قانونی است.

استاندار قزوین در ادامه بر حل مسایل و مشکلات مجتمع گوشت زیاران از سوی دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و در این خصوص قول پیگیری و مساعدت داد.

واحد گوشت زیاران که از قدیمی ترین مجتمع‌های دامی و تولید گوشت کشور است در سال ۹۶ پس از ۱۰ سال تعطیلی احیا شد و هم اکنون چهار درصد گوشت استان قزوین را تولید می‌کند.

سالانه ۲۵ تا ۲۸ هزار گوشت قرمز و ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گوشت سفید در استان قزوین تولید می‌شود.

برچسب‌ها گوشت قرمز تولید داخلی جهش تولید کشاورزی هدایت الله جمالی پور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز تولید داخلی جهش تولید گوشت قرمز تولید داخلی جهش تولید کشاورزی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدحسین عطایی در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم افزود: تولید نان کامل باید فرهنگ سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

وی با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده افزود: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول بصورت تضمینی خریداری شده است.

عطایی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۱۱۲ هزار هکتار گندم دیم و ۴۷ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان اشاره کرد و گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود بنابر این برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم خاکورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  یادآور شد: امسال شش هزار و ۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴هزار تن کود ازت بعنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است.

وی آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت، جهش تولید در دیمزار‌ها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

دیگر خبرها

  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران