Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس حمید بالایی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی گفت: فعالیت‌های بسیج دانشجویی با تعریف هسته‌های مسئله محوری در سطح دانشگاه‌ها و استان‌ها و با رویکرد ملی در حال شکل‌گیری هستند که در حوزه ازدواج، بین‌الملل و حجاب اتفاقات خوبی رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: فعالیت قرآنی بسیج دانشجویی با محوریت مرکز قرآن و عترت در حال شکل‌گیری است که دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه بتوانند یک انسجامی در دانشگاه‌ها و بستری تربیتی را پایه‌گذاری کنند. نقشه راه هدف‌مند و گام به گام برای مرکز قرآن و عترت طراحی شده و براساس شاخص‌ها ارزیابی دقیقی صورت گرفته که اگر بتوانیم مبتنی بر این مسیر حرکت کنیم در سطح ملی و کشوری اقدامات خوبی را در این زمینه خواهیم داشت.

بالایی گفت: افقی که طراحی شده هم زمینه شناخت مسائل این حوزه را فراهم می‌کند و هم زمینه گفتمان‌سازی، فعالیت‌های علمی، مسابقات و جشنواره‌ها، حضور و نقش دانشجویان را در حوزه قرآنی فراهم می‌کند. امیدواریم که این مسیر بتواند با یک قوت بیشتری شکل بگیرد و انتظارمان این است که به واسطه اقدامات صورت گرفته قرآن مبنای عمل در بسیج دانشجویی باشد و دانشجویان براساس گزاره‌های الهی در این مسیر حرکت کنند و این حرکت همراه با یک تشکیلات‌سازی در کل کشور در سطح دانشگاه‌ها باشد که فعالیت‌های قرآنی دانشجویان جدی‌تر شود و هسته‌های دانشگاهی و استانی این موضوع شکل بگیرد.

قرآن باید در سبک زندگی اسلامی کاربرد داشته باشد

در ادامه محسن جهانی، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی گفت: مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی از سال‌ها قبل فعالیت داشته که محور فعالیت‌های آن آموزش قرآن، آموزش صوت، لحن و قرائت قرآن بود و با سه سال وفقه در فعالیت همراه شد و در دوره جدید رویکرد مسئله محوری را که رهبر انقلاب همواره بر آن تأکید دارند مبنای فعالیت مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی قرار دادیم چرا که در گام دوم انقلاب به چنین رویکرد‌هایی نیاز داریم. وقتی برای یک مسئله دانشجویان دور هم جمع می‌شوند ارزش افزوده‌ای برای آن پیدا می‌کنند و معضلی را حل می‌کنند.

وی افزود: قرآن باید در سبک زندگی اسلامی کاربرد داشته باشد در این سال‌ها پرداخت‌های زیادی صورت گرفته و گام‌های مختلفی در این حوزه برداشته شده است، اما برای مسئله محوری دانشجویان ابتدا مرحله شناسایی مسئله را طی کردند و راهکار‌هایی در این خصوص طراحی کردند و در مرحله بعد مطالبه‌گری از دستگاه‌های مسئول را خواهند داشت. همچنین تولید محتوا از دیگر فعالیت‌های بسیج دانشجویی در مرکز قرآن و عترت است و این گام کاملاً دانشجویی و براساس دغدغه دانشجویان برداشته خواهد شد.

جهانی خاطر نشان کرد: ما نسبت به موضوع قرآن و مسأله قرآنی مسئول هستیم و هر ایده و راهکاری که در بهبود این فضا موثر باشد می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

گفتمان‌سازی قرآنی مبنای عمل جامعه دانشگاهی

در ادامه ادیبی، مسئول مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی نیز با اشاره به آغاز فعالیت دوباره این مرکز گفت: مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی با رویکرد مسئله محوری ذیل معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی از ماه رمضان فعالیت خود را آغاز کرده است و هدف این است که گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی را مبنای عمل قرار دهیم تا بتوانیم گفتمان‌سازی قرآنی را مبنای عمل جامعه دانشگاهی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز گفت: اندیشه‌ورزی، ایده‌پردازی و برگزاری جشنواره‌ها از جمله فعالیت‌های این مرکز است و باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم از ظرفیت‌هایی مانند راهیان نور، هیأت‌های دانشجویی، سبک زندگی، هنر و رسانه، پژوهش در حوزه قرآنی مبنای فعالیت این مرکز خواهد بود.

ظرفیت‌های تبلیغی و آموزش قرآن در کشور متناسب با ذائقه مخاطب امروزی استفاده نمی‌شود

رضوانی مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ گفت: یکی از مسائل مهم در نظام مسائل مرکز قرآن و عترت بحث چرایی عدم انس عموم جامعه با قرآن با وجود ظرفیت‌های عظیم تبلیغ و آموزش قرآن است. در واقع مسئله اصلی اینجاست که با توجه به ظرفیت‌های عظیمی همچون پخش بالغ بر 3500 دقیقه قرآن در صداوسیما و یا بودجه 7000 میلیاردی آموزش و پرورش برای آموزش قرآن و دیگر ظرفیت های دیگر چرا هنوز مردم ما با قرآن مانوس نیستند تا جایی که حتی به قرآن گوش هم نمی‌دهند و به آن توجه نمی‌کنند.

خوب یکی از دلائل آن عدم تناسب فعالیت‌های قرآنی با ذائقه مخاطب امروزی است بدین معنا که شیوه تبلیغ و نوع آموزش قرآن ما متناسب با روحیات و ذائقه مخاطب امروزی نیست و آن را قبول نمی‌کند فلذا این فعالیت‌ها نمی‌تواند اثرگزار باشد. از دیگر دلائل آن این است که در عرصه فعالیت‌های قرآنی مدیریت جهادی کمتر دیده شده است، البته این به معنا نیست که مدیریت جهادی در عرصه قرآن نداریم، اما کمیت و کیفیت مطلوبی برخوردار نیست اما رویکرد مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی مبتنی بر مسئله محوری، مدیریت جهادی و نقش آفرینی تخصصی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن بسیج دانشجویی مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی قرآن و عترت مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی مسئله محوری گفتمان سازی آموزش قرآن فعالیت ها مبنای عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود