Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:12:05 GMT

تشریح علت آلودگی هوای تهران و سه کلانشهر دیگر

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۱۹۸۱

تشریح علت آلودگی هوای تهران و سه کلانشهر دیگر

نماینده کنسرسیوم‌ دانشگاه های برتر با اشاره به اینکه تهران دارای الگوی رفتاری متفاوت نسبت به سایر کلانشهرها است، اظهار کرد: تهران یکی از شهرهایی است که رفتار غیرعادی دارد.

به گزارش ایسنا محسن ناصری اظهار کرد: در تهران اتوبوس‌های فرسوده باید جایگزین شوند. معاینه فنی تاکسی ها، وانت ها، مینی بوس‌ها و اتوبوس‌ها ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع ثابت باید کاهش یابند، هدایت و بازیافت شوند. بخار بنزین مورد توجه قرار گیرد. گاز طبیعی باید با سوخت مایع جایگزین شود، برنامه تعمیر صنایع با جدیت پیگیری شود، تمامی منازل از شیر ترموستاتیک رادیاتور استفاده کنند و آلاینده‌ها باید پایش و مدیریت شود. 

وی یادآور شد: در بعضی شهرها تغییر مکان‌ها تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است. لازم است طرح «کهاب» (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) در تمام شهرها پیگیری شود.  

نماینده کنسرسیوم‌ دانشگاه‌های برتر در مراسم رونمایی از برنامه جامع اقدام ملی کاهش آلودگی هوا با تاکید بر اینکه دغدغه‌های متفاوت در هر شهر برای منابع ثابت و متحرک وجود دارد، اظهار کرد: در شهر کرج میزان انتشار مونواکسیدکربن بالاست که نشاندهنده وضعیت احتراقی و خودرویی آنجاست. در شیراز باید جایگزینی سواری های شخصی بالاتر از ۲۰ سال و جایگزینی وانت‌های بالاتر از ۱۵ سال صورت گیرد همچنین لازم است از کاتالیست در سواری‌های شخصی و تاکسی‌ها استفاده شود. انژکتوری کردن موتورها نیز یکی دیگر از اقداماتی است که باید در شیراز انجام شود.

وی افزود: در حوزه منابع ثابت باید طرح‌ «کهاب» پیگیری و نیروگاه حافظ به سیکل ترکیبی تبدیل شود. تجهیزات کنترل در کوره‌های گچ بری به کار گرفته و مشعل نیروگاه تعویض شود همچنین لازم است کارخانه‌های سیمان، روغن نباتی، لاستیک‌ دنا و پشم شیشه جابجا شوند.

ناصری با اشاره به اینکه پتانسیل بهبود در شهر اصفهان با توجه به پیچیدگی استقرار صنایع در این شهر نزدیک ۷۵ درصد است، گفت: وزارت کشور باید اقدامات مورد نیاز را در نظر گیرد و هماهنگی اقدامات توسط نمایندگان نقش زیادی در حل معضل هوا دارد. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی تاکید کرد: همه چیز را نمی‌توان با فناوری بهبود داد اما با فناوری می‌توان قدم‌های بزرگی را برداشت. وسایل نقلیه شهری نقش مهم و سهم عمده در آلودگی هوا دارند بنابراین دولت الکترونیک می‌تواند ترددها را کاهش دهد. موضوع توسعه جدی در به کارگیری سوخت پاک ( پاک‌تر) بسیار مهم است و درپنج سال آینده باید جهشی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست ایران آلودگی هوای کلانشهرها منابع ثابت منابع متحرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد با افزایش حجم آلاینده‌ها  نسبت به دیروز که هوا «پاک» بود، در شرایط «سالم» برای تنفس شهروندان قرار گرفت.

مهدی اله‌پور افزود: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۴۸ نشانگر هوای «پاک» است، اما شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۸۶ از شرایط «سالم» هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی 'tj: کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد پاک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

 

دیگر خبرها

  • از هوای تهران چه خبر؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ پنجشنبه ۹ فروردین
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ ۵ شنبه ۹ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق