Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@23:54:43 GMT

خبر خوش درباره استخدام معلمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۲۱۵۴

خبر خوش درباره استخدام معلمان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش مکلف به استخدام معلمان در سال آینده شد.

 رحیم زارع در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در توضیح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که ۳۷۵ میلیارد تومان جهت پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری دارویی و پاراکیلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان آموزش و پرورش مکلف شد نسبت به استخدام جاماندگان سال ۱۳۸۸ که هم‌اکنون با آموزش و پرورش همکاری دارند، اقدام کنند که اولویت با معلمین قرآنی است.

وی ادامه داد: جهت نظم دهی به صدور بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهور نسبت به صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اقدامات لازم را انجام دهند که برای این کار یک رویه واحدی در نظر گرفته شده است چون در حال حاضر نحوه‌ی صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها خلل ایجاد می‌کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ادامه داد: به دولت اختیار داده شده طرح‌های جدید، نیمه تمام آماده بهره‌برداری و در حال بهره‌برداری را در قالب مشارکت واگذار کرده و یا به پایان برساند. این کار با اولویت بخش خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها صورت می‌گیرد. همچنین دولت مکلف شد در سال آینده بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را در مورد کلیه دستگاه‌های اجرایی انجام دهد.

زارع اضافه کرد: دولت حکمی گرفته بود که به موجب آن در اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کارمندانی که تمایلی برای جابه‌جایی ندارند را بتواند آنها را بازخرید و بازنشسته کند. این حکم حذف شد و این اختیار به کارمندان داده شد که با اختیار خودشان به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند. همچنین به دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه داده شد حداقل یک درصد و حداکثر پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را صرف نوسازی و خرید تجهیزات از شرکت‌های دانش بنیان کنند.

وی اضافه کرد: جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی موضوعات مختلف توسط صداوسیما و اجرایی شدن بند «چ» ماده ۳۷ قانون برنامه ششم، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد اعتبارات منظور شده را مستقیم در اختیار صداوسیما قرار دهد. سال‌های قبل صداوسیما مجبور بود از کلیه دستگاه‌ها برای گرفتن بودجه موافقت‌نامه دریافت کنند ما در این مصوبه مقرر کردیم که سازمان برنامه و بودجه مستقیم اعتبارات را در مورد اجرای این بخش از برنامه ششم توسعه به صداوسیما پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: امروز کمیسیون تلیفیق وارد بخش مربوط به هدفمندی یارانه‌ها و میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده می‌شود و گزارش کامل مصوبات کمیسیون تلفیق درباره‌ی بودجه امروز تقدیم هیات رییسه خواهد شد.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ دستگاه ها نامه ها مکلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: منابع انسانی غنی‌ترین و بزرگترین سرمایه‌های هر سازمان هستند و اگر بخواهیم به آینده و گذشته و زمان حال نیروی انسانی بی‌تفاوت باشیم، مطمئناً خطرات و آسیب‌هایی، گریبان‌گیر مدیریت شهری خواهد شد و ما پاسخگو به این وضع خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه هفتگی کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تبریک دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: این روز بزرگ را بر تمام برادران سلحشور سپاه پاسداران و تمام کسانی که در راه حفظ امنیت و آرمان‌های انقلاب با جان و دل و در حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز سپاه فراتر از گذشته عمل می‌کند و اقتدار خود را در عملیات "وعده صادق" به رخ جهانیان کشید، افزود: امروز سپاه با اقتدار کامل قلب استکبار را مورد هدف قرار داده است و استکبار جهانی نیز به قدرت نظامی ایران اسلامی پی برده‌اند.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به دغدغه اصلی این کمیسیون در راستای دفاع از احقاق حق و حقوق شهروندان و پرسنل شهرداری ارومیه گفت: یکی از زیباترین کارهای مدیریت شهری که در گذشته به صورت وسیع اجرایی می‌شد گرامیداشت‌های خاص چون روز ملی کارگر، ارج نهادن به مقام بازنشستگی و ارزش دادن به پرسنل زحمتکش شهرداری و روز حمل‌ونقل بود که متأسفانه امروز مشاهده نمی‌شود.

پناهی تصریح کرد: منابع نیروی انسانی غنی‌ترین و بزرگترین سرمایه‌های هر سازمان هستند و اگر بخواهیم به آینده و گذشته و زمان حال نیروی انسانی بی‌تفاوت باشیم، مطمئناً خطرات و آسیب‌هایی، گریبان‌گیر مدیریت شهری خواهد شد و ما پاسخگو به این وضع خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب بودجه رفاهی برای پرسنل زحمتکش شهرداری، مناسبت‌ها، گرامیداشت‌ها و تأمین رفاه پرسنلی از سوی شورای اسلامی شهر، این موارد در دستور کار شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قرار بگیرد.

پناهی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پرداختی‌های مالی گفت: برای چندمین بار جا دارد از مدیریت معاونت مالی و اقتصادی شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در جهت پرداخت به‌موقع حق و حقوق پرسنل و نیز معوقات آنها و نیز پیمانکاران در پایان سال ۱۴۰۲ تقدیر و تشکر کنم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه مطالبات باقی مانده پرسنل هرچه سریع‌تر پرداخت شود، یادآور شد: توجه و استفاده پرسنل از تسهیلات بانکی باید مورد توجه ویژه معاونت مالی و اقتصادی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قرار گیرد و گاهاً شنیده می‌شود که نیروهای شهرداری برای استفاده از تسهیلات بانکی دچار مشکل هستند.

پناهی اظهار کرد: راه‌اندازی و احیای شرکت‌های تعاونی مصرف و مسکن شهرداری ارومیه با توجه به تأکیدات مکرر، باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد و در جهت بهره‌مندی پرسنل از امکانات آن هرچه سریع‌تر موانع و مشکلات تأسیس شرکت تعاونی رفع شود.

وی با بیان اینکه آمار نیروی انسانی شاغل در شهرداری به شورا ارائه شود، گفت: توجه به حفظ و نگهداری و ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری و نیز دفاع از حقوق و حقوق دارایی‌های شهرداری ضمن تعیین و تکلیف، لیست اموال شهرداری به شورا و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا ارائه شود.

کد خبر 746911

دیگر خبرها

  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی