Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس مصوبات اخیر این کمیسیون را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس، در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه 1 بهمن )قوه در با حضور در جمه خبرنگاران در توضیح آخرین مصوبات این کمیسیون، گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که 375 میلیارد تومان جهت پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری دارویی و پاراکیلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان آموزش و پرورش مکلف شد نسبت به استخدام جاماندگان سال 1388 که هم‌اکنون با آموزش و پرورش همکاری دارند، اقدام کنند که اولویت با معلمین قرآنی است.

نماینده آباده در مجلس عنوان کرد: جهت نظم دهی به صدور بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند در سال 1400 با هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهور نسبت به صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اقدامات لازم را انجام دهند که برای این کار یک رویه واحدی در نظر گرفته شده است چون در حال حاضر نحوه‌ی صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها خلل ایجاد می‌کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 ادامه داد: به دولت اختیار داده شده طرح‌های جدید، نیمه تمام آماده بهره‌برداری و در حال بهره‌برداری را در قالب مشارکت واگذار کرده و یا به پایان برساند. این کار با اولویت بخش خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها صورت می‌گیرد. همچنین دولت مکلف شد در سال آینده بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را در مورد کلیه دستگاه‌های اجرایی انجام دهد.

زارع اضافه کرد: دولت حکمی گرفته بود که به موجب آن در اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کارمندانی که تمایلی برای جابه‌جایی ندارند را بتواند آنها را بازخرید و بازنشسته کند. این حکم حذف شد و این اختیار به کارمندان داده شد که با اختیار خودشان به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند. همچنین به دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه داده شد حداقل یک درصد و حداکثر پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را صرف نوسازی و خرید تجهیزات از شرکت‌های دانش بنیان کنند.

وی اضافه کرد: جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی موضوعات مختلف توسط صداوسیما و اجرایی شدن بند «چ» ماده 37 قانون برنامه ششم، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد اعتبارات منظور شده را مستقیم در اختیار صداوسیما قرار دهد. سال‌های قبل صداوسیما مجبور بود از کلیه دستگاه‌ها برای گرفتن بودجه موافقت‌نامه دریافت کنند ما در این مصوبه مقرر کردیم که سازمان برنامه و بودجه مستقیم اعتبارات را در مورد اجرای این بخش از برنامه ششم توسعه به صداوسیما پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 اظهار کرد: امروز کمیسیون تلیفیق وارد بخش مربوط به هدفمندی یارانه‌ها و میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده می‌شود و گزارش کامل مصوبات کمیسیون تلفیق درباره‌ی بودجه امروز تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه دستگاه ها نامه ها مکلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه