Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالفضل محبان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به راه اندازی بانک امانات پزشکی اظهارکرد: از ابتدای سال تا کنون ۶۳۰ مورد تجهیزات پزشکی اعم از ویلچر، واکر و کپسول اکسیژن به صورت رایگان به مردم استان امانت داده شده است.

وی گفت: در استان ۴۲ خانه هلال وجود دارد که به‌مناسبت دهه فجر ۲۴ خانه هلال جدید افتتاح می‌شود که امیدوار هستیم تا پایان سال، ۸ خانه هلال دیگر ساخته شده تا تعداد خانه هلال در روستا هابه ۷۴ عدد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هلال احمر خراسان شمالی افزود: در حوزه پزشکی هلال احمر خراسان شمالی تاکنون مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای بیمارانی که توان پرداخت هزینه های پزشکی خود را نداشته اند اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۲ برنامه در دستور کار هلال احمر استان وجود دارد ادامه داد: طرح سردار سلیمانی و برگزاری آزمون ایثار مهم ترین برنامه های این سازمان می باشد که آزمون ایثار با حضور ۱۰ مربی برای نجات‌گران هلال احمر روز ۵ شنبه برگزار می‌شود.

محبان با اشاره به طرح سردار سلیمانی عنوان کرد: یکی از دستاوردها در این طرح توزیع ۴۵۰۰ بسته معیشتی مشترک با سپاه و غربالگری ۳۰۰ نفر در پایگاه های امداد و نجات و توزیع ۲۰۰۰ هزار بسته معیشتی دیگر در شهرستان های بجنورد و شیروان بوده است.

وی گفت: در ماه محرم سال جاری طرح عامران سلامت در استان صورت گرفت که در این طرح ۲۰ هزار ماسک بین شهروندان  توزیع شد.

محبان با اشاره بر اینکه در حال خرید ۱۰ هزار ماسک برای دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم، تصریح کرد: اقلامی مانند ماسک، کلاه ایزوله، لباس ایزوله، عینک محافظ در ایام کرونا به دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان شمالی، افزود: با توجه به شیوع کرونا در استان حوادث جاده‌ای نسبت به سال گذشته کاهش یافته دلیل این کاهش رفت و آمد کمتر هموطنان در جاده بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون  ۶۴۷ مورد حادثه جاده رخ داده است، افزود: از این ۶۴۷ مورد ۱۱ مورد گرفتاری در کولاک و ۲۴ مورد سیلاب بوده است.

محبان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی در استان، مردم و ورزشکاران به کوه‌نوردی روی آورده‌اند که از ابتدای سال تا کنون ۴۲ مورد حوادث کوهستان رخ داده است که متاسفانه شاهد افزایش حوادث در این حوزه بوده هستیم.

وی اضافه شدن یک دستگاه کامیون، قایق بادی و استقرار بالگرد هوایی را از دیگر تجهیزات هلال احمر خراسان شمالی عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی دهه فجر پزشکی سردار سلیمانی هلال احمر خراسان شمالی خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا هشتم فروردین ماه٬ ۶۱۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان مصدوم شدند. - اخبار استانها -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی سال 1403 تا هشتم فروردین٬ آمار کل مراجعین به اورژانس بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان   30296 نفر است.

وی افزود: آمار مراجعین بیماران سرپایی 25214 نفر ٬ آمار مراجعین بیماران بستری 5082 نفر  و تعداد بیماران بستری جدید در بخش‌های ویژه  235 نفر است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد اعمال جراحی اورژانسی انجام شده در بیمارستان‌های استان 303 نفر بوده است گفت: تعداد موارد مصدومین ترومایی مراجعه کننده به اورژانس  1639نفر است.

شاهین‌فر با اشاره به تعداد مصذومان حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: تعداد مصدومین ترافیکی آورده شده توسط 115  به بیمارستان‌های استان 396  نفر بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ترافیکی آورده شده توسط سایر روش‌های انتقال (بجز 115)  نیز 221 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه در تصادفات در این ایام نیز 12 نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • هلال احمر واکسیناسیون حجاج زنجانی را آغاز کرد
  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • تشدید بازرسی از داروخانه‌ها در تعطیلات نوروزی
  • بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم 
  • سفره افطاری ۱۱۸ متری و پخت آش نذری در شب میلاد امام حسن (ع) در بجنورد
  • آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی در استان در سیل دیروز
  •  امدادرسانی نجاتگران هلال احمر گرمه به متاثرین از سیل و آبگرفتگی