Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آنتونی بلینکن» گزینه پیشنهادی «جو بایدن» برای وزارت خارجه آمریکا ضمن تاکید بر تلاش برای بهبود روابط ایالات متحده با متحدانش در شرق آسیا گفت: این کشور موقعیت به مراتب بهتری برای مقابله با تهدیدات کره شمالی و سایر دشمنان در هنگام کار با متحدانش دارد.

خبرگزاری یونهاپ روز چهارشنبه گزارش کرد که «بلینکن» سه شنبه شب در برابر کنگره افزود: ما می توانیم اتحاد اصلی خود را احیا کنیم و ضریب نفوذ خود را در سراسر جهان افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : ما در کنار هم در موقعیت های بهتری برای مقابله با تهدیدهای روسیه و کره شمالی و ایستادگی در برابر دموکراسی و حقوق بشر هستیم.

یونهاپ نوشته است این اولین باری است که بلینکن از زمان معرفی به عنوان وزیر منتخب امور خارجه امریکا، اسم کره شمالی را در یک نشست عمومی مطرح کرده است.

گزارش می افزاید بلینکن پیش از این در مورد احتمال آزمایش های موشکی کره شمالی سکوت کرده بود با این حال پیونگ یانگ هم در دو ماه اخیر هیچ حرکت تحریک آمیزی انجام نداده است به طوری که «ژنرال رابرت آبرامز»  فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چند روز پیش گفته بود پیونگ یانگ تاکنون هیچ نشانه ای از احتمال آزمایش های موشکی نشان نداده است.

بایدن روز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده سوگند یاد می کند.

اظهارات این وزیر منتخب آمریکا در باره کره شمالی در شرایطی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا سه بار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مذاکره نشست اما در نهایت این مذاکرات بی نتیجه ماند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی

عباس باقرپور در صفحه خود در ایکس‌ نوشت: در تماس تلفنی علی باقری کنی با لاونسکی تیفنتال، نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی، موضوعات مورد علاقه مشترک، تحولات و مسائل دو جانبه ایران و اتریش و آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد