Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@19:14:13 GMT

بازداشت یک نظامی آمریکایی به جرم همکاری با داعش

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۲۸۲۹

بازداشت یک نظامی آمریکایی به جرم همکاری با داعش

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات آمریکایی از بازداشت یک نظامی ارتش این کشور به اتهام تلاش برای اقدامات تروریستی و صحبت درباره منفجر کردن بنای یادبود حادثه 11 سپتامبر و همچنین حمله به نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا خبر دادند.

براساس گزارش پایگاه خبری نشنال، «نیکلاس بیاس» سخنگوی دادستانی فدرال در منطقه منهتن نیویورک می‌گوید، «جیمز بریج» هم اکنون  به اتهام تلاش برای حمایت از سازمانهای تروریستی از جمله داعش و تلاش برای قتل نظامیان آمریکایی در بازداشت به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نظامی 20 ساله در لشکر سوم پیاده نظام «فورت استورات» در جورجیا خدمت می‌کند و تفکرات او با داعش مرتبط است.

 

دادستان آمریکایی همچنین گفته، پلیس اف بی آی اظهارات وی را در یک مکالمه آنلاین درباره دستورالعملها و تاکتیکهایی و کتابچه‌های راهنما برای حمله به بنای یادبود 11 سپتامبر و همچنین دیگر اهداف در شهر نیویورک رصد کرده است.  

«ویلیام سووینی» رئیس پلیس اف بی آی در نیویورک می‌گوید، همانطور که شواهد و مدارک می‌گویند، آقای بریج به کشور ما و همچنین واحد نظامی خود خیانت کرده است و نقشه داشته به فرد دیگری که سمپات گروه تروریستی داعش است برای حمله و کشتن نظامیان آمریکایی در غرب آسیا کمک کند. 

سووینی افزود: خوشبختانه فردی که بریج با او ارتباط گرفته از ماموران اف بی آی بوده و ما توانستیم از اجرای نقشه‌های شیطانی وی جلوگیری کنیم. 

بریج قرار است روز پنج شنبه در دادگاه فدرال در آگوستا در ایالت جورجیا حاضر شود. این نظامی آمریکایی از سپتامبر سال 2019 به ارتش آمریکا ملحق شده است.

به گفته مقامات آمریکایی، وی از زمان ورود به ارتش تلاشهای خود را برای تبلیغ افراطی گری و همچنین ترویج خشونت آغاز کرده و همچنین با ابراز ناامیدی از ارتش آمریکا تمایلات خود را برای کمک به گروه تروریستی داعش بیان کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش آمریکا نیویورک نظامی آمریکایی حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۵۰ بازداشتی اهل غزه توسط رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از آزاد شدن ۱۵۰ بازداشتی فلسطینی اهل نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، اداره کل گذرگاه‌ها و مرزهای نوار غزه در این باره اعلام کرد: مقامات اشغالگر ۱۵۰ اسیر را که از شهرهای مختلف نوار غزه بازداشت شده بودند، آزاد کردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد نیروهای اشغالگر صبح دوشنبه دو نفر از خدمه امدادی این انجمن را پس از ۵۰ روز بازداشت در یک ایست بازرسی نظامی در خان یونس در حین انجام ماموریت تخلیه بیماران از بیمارستان «الامل» آزاد کردند.

رژیم صهیونیستی پیشتر نیز چند بازداشتی اهل غزه را آزاد کرده بود.

آثار شکنجه بر روی اجساد زندانیان آزاد شده مشهود بود. آن‌ها در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و یا در خانه‌های ویران شده‌ای که اشغالگران آن‌ را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرده‌اند، شکنجه شدند.

منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که سربازان رژیم اشغالگر در دوره بازجویی به نیازهای بشردوستانه زندانیان اهمیتی نمی‌دهند و حتی روزها آن‌ها را تشنه نگه می‌دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • آزادی ۱۵۰ بازداشتی اهل غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی
  • هراس تل‌آویو از ساعت صفر جنگ | آنچه که تاکنون از آغاز حملات ایران به اسرائیل می‌دانیم | از انتقال نتانیاهو به مکان امن تا ترس و دلهره در اسرائیل