Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کارگروهی متشکل از وزیر نفت، نیرو، معاونان و کارشناسان برای رفع مشکلات گاز و برق در وزارت نفت و نیرو ایجاد شد. - اخبار استانها -

پرویز محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های تولید گاز تقریباً هر سال محدودیت فروش گاز به نیروگاه‌ها وجود داشته و امسال نیز شاهد این امر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه‌های اخیر با تدابیر اندیشیده شده توسط مسئولان شرکت نفت و نیرو در جهت ایجاد مدیریت جامع در عرصه توزیع گاز بحث تلفیق سوخت فسیلی و مازوت مطرح شد.

رئیس کمیته نیرو در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه با حضور در کمیسیون انرژی مجلس متعهد شدند که این امر مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد قطعی برق ناشی از عدم رسیدن سوخت به نیروگاه‌ها موجب نگرانی مردم شده و در همین راستا این بحث در کمیسیون انرژی مطرح و کارگروهی متشکل از وزیر نفت، وزیر نیرو، معاونان و کارشناسان وزارت نفت و وزارت نیرو تشکیل شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این کارگروه مقرر شده تا تدابیری اندیشیده شود تا هم تداوم برق و گاز در منازل مردم را داشته باشیم و هم توزیع سوخت در نیروگاه‌ها به درستی انجام گیرد.

وی افزود: سوخت مازوت و گازوئیل آلاینده بوده و از طرفی نیز اثرات تخریبی زیست محیطی بر جای می‌گذارد اما در حال حاضر با محدودیت تولید گاز طبق اولویت‌های تعریف شده نیروگاه‌ها ناچار به جایگزینی این سوخت‌های آلاینده هستند.

رئیس کمیته نیرو در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این استفاده باید کنترل شده و با مدیریت صحیح باشد تا شاهد اثرات آلایندگی کمتری باشیم، اکنون به‌کارگیری سوخت‌های گازوییل و مازوت در نیروگاه‌ها به میزان معقول و منطقی است تا بتوانیم چند روز بحرانی را پشت سر بگذاریم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تجاربی که به وجود آمد قطعاً در سال آینده این مباحث در کمیسیون انرژی رصد قرار گرفته و پیش‌بینی و پیشگیری می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر نوسازی شبکه انتقال آب شرب لنگرود در قالب رینگ دور شهر در حال اجرا است.

سخنگوی صنعت برق: تامین برق مشترکان خانگی و بیمارستان‌ها خط قرمز ماستاستاندار یزد: افتتاح پروژه‌های آب و برق در قالب پویش "الف_ ب ایران" رونق را به استان‌ها آورده استاستاندار کرمان: طرح‌های توسعه‌ای استان کرمان نیازمند افزایش تولید برق است

وی گفت: زمانی که سخن از رینگ به میان می‌آید مقصود پایداری شبکه آب و تداوم جریان آب برای مردم است این بدین معنی است که اگر در هر زمانی هر اتفاقی افتاد بتوان آب‌رسانی به مردم را از چند سو تداوم بخشید.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: حدود 2 کیلومتر از این طرح اکنون در شهرستان لنگرود در حال اجرا بوده و تجهیزات و امکانات لازم آن فراهم شده است.

وی گفت: در جلسه‌ای که با جانباز معاون وزیر نیرو برگزار شد ادامه مسیر این رینگ در شهرستان لنگرود را به ایشان یادآور شده و قرار بر این شد که پیگیری‌های لازم در جهت ادامه مسیر 4 کیلومتری این رینگ در لنگرود انجام شود.

محمدنژاد افزود: اکنون 35 درصد آب شرب لنگرود از چاه‌های این شهرستان تأمین می‌شود که طبیعتاً کنترل کیفیت آن‌ها سخت‌تر بوده و هزینه بیشتری را به‌دنبال دارد موارد مذکور و دیگر موارد در کیفیت و کمیت آب اثرات نامطلوبی را ایجاد می‌کنند.

وی گفت: با اجرای طرح مذکور استفاده از چاه‌ها حذف می‌شود و مردم لنگرود به لحاظ کیفی و کمی از آب شرب مطلوبی بهره‌بند می‌شوند البته به دلیل گستردگی این طرح تنها شامل لنگرود نبوده و شهر چاف، چمخاله و تمام روستاهای پایین دست را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهر چاف و چمخاله آب شرب چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی وضعیت مناسبی نداشته و همچنین گاهی با قطعی آب روبه‌رو هستند که با اجرای طرح مذکور مشکلات آب شرب این شهر برطرف می‌شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: پیگیری‌های لازم در جهت رفع مشکلات بندر چاف و چمخاله به طور مستمر در حال انجام بوده و این پروژه از منظر درآمدزایی برای شهرستان لنگرود حائز اهمیت بسیاری است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این پروژه نسبت به گذشته رشد خوبی داشته و مطابق برنامه و حتی جلوتر از برنامه در حال پیشروی بوده و 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبار اولیه برای این طرح مبلغ 2 میلیارد تومان بود که با تغییراتی که در نرخ ارز ایجاد می‌شود این اعتبار بیشتر می‌شود.

محمدنژاد ابراز داشت: با حجم پیشرفتی که این پروژه داشته تا پایان سال 1400 به اتمام می‌رسد البته در مسیر اجرای این پروژه مشکلات اساسی وجود دارد که در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی گفت: یکی از این مشکلات معدن سنگ لاشه بوده که در این زمینه برنامه‌ای با حضور معاون سازمان صمت و مسئولان مربوطه تدوین شده و قرار بر این شد که اقدامات لازم در خصوص برطرف شدن این مشکل انجام شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: چند کیلومتر از جایگزینی شبکه برق قدیمی شهرستان لنگرود با کابل‌های خود نگه‌دار اجرا شده و در روز شنبه 4 بهمن‌ماه افتتاح می‌شود.

وی با بیان این که اساس پایدار کردن برق منازل پایدار کردن شبکه‌های توزیع برق است و از این حیث لزوم اجرای زودتر طرح مذکور در سراسر کشور ضرورت می‌یابد گفت: در جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم ایشان نیز بر مورد توجه قرار گرفتن این طرح تأکید داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروزه نیاز اصلی و اساسی‌ ما بهینه‌سازی شبکه توزیع برق بوده که در اکثر شهرستان‌ها از جمله شهرستان لنگرود در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه مخابرات در شهرستان اقدامات خوبی انجام شد در اوایل امسال 30 نقطه دارای ضعف آنتن‌دهی در شهرستان لنگرود اعم از مناطق شهری و حتی نقاط بالادست مشخص شد.

محمدنژاد با اشاره به این که حدود 12 دکل ایرانسل در مناطق بالادست شهرستان لنگرود نصب شده خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد از 30 پروژه آنتن‌دهی مذکور در شهرستان لنگرود اجرایی شده است.

وی گفت: 10 درصد باقی مانده از پروژه مذکور به دلیل مشکلاتی مانند برق‌رسانی و مشکلات دیگر کمی با تأخیر روبه‌رو شده که در حال رفع این موانع و مشکلات برای برخوردار کردن مردم 10 درصد مناطق باقی‌مانده از خدمات آنتن‌دهی هستیم.

محمدنژاد افزود: در حوزه زیرساخت‌های اینترنتی در گذشته طرح استفاده از فیبر نوری اجرا شد که به‌ دلیل نواقصی به تأخیر افتاده و در حال پیگیری برای رفع این نواقص هستیم و با اتمام این طرح بخش اعظمی از مشکلات مردم شهرستان لنگرود در این حوزه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گیلان در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون انرژی مجلس عضو مجمع نمایندگان شهرستان لنگرود کمیسیون انرژی نیروگاه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع

دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

کد خبر 746817

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع