Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب کم تحرکی در دوران شیوع ویروس کرونا متوجه کودکان شده است، گفت: به همین دلیل افزایش فعالیت بدنی کودکان دو تا هشت سال، در دستور کار این فدراسیون قرار دارد.

به گزارش ایسنا، افشین ملایی در مراسم ارائه هم‌زمان سه پروژه ملی شامل لیگ تندرستی ایران، طرح نشاط (مسابقات الکترونیک فعال) و طرح بازی‌ و نشاط کودکانه، اظهار کرد: فدارسیون ورزش های همگانی با رویکرد جدید، متناسب با گروه های مختلف سنی، سه طرح مذکور را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کودکان در دوران شیوع ویروس کرونا، بیشترین آسیب را از نظر کم تحرکی تجربه کردند و به همین دلیل نیز در اولویت فدراسیون ورزش های همگانی قرار گرفته اند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه لیگی تحت عنوان لیگ تندرستی ایران، برای مشارکت همه آحاد مردم متناسب با ظرفیت فعالیت های ورزشی و جسمانی طراحی شده است، گفت: لیگ تندرستی ایران که برای اولین بار در سطح کشور برگزار می شود با استفاده از جذابیت های ورزش رقابتی و رعایت پروتکل های بهداشتی مشارکت اقشار مختلف جامعه را مدنظر قرار خواهد داد.

ملایی افزود: هرچه رقابت در حوزه ورزش همگانی بیشتر شود، مشارکت اقشار مختلف ارتقا خواهد یافت و این مساله به بهبود وضعیت سلامت عمومی جامعه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به جمعیت ۳۲ میلیون نفری مخاطب در حوزه ورزش های الکترونیک، اظهار کرد: فدراسیون ورزش های همگانی و انجمن ورزش های الکترونیک سعی کرده با طراحی مناسب در راستای کاهش کم تحرکی که در ذات بازی های الکترونیک وجود دارد گام بردارد تا با افزایش فعالیت های جسمانی، فضایی جذاب و همراه با فعالیت بدنی برای مخاطبان ایجاد کند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش فداسیون این است که در فضای شیوع ویروس کرونا، گامی به عقب برداشته نشود و سطح کم تحرکی ملی کاهش پیدا نکند، گفت: فدراسیون ورزش های همگانی تلاش کرد تا در شرایط کرونا، متناسب با تاثیرات بسیاری منفی که روی فعالیت بدنی اقشار مختلف جامعه ایجا دشد، طرح هایی را ارائه دهد تا با حفظ سلامت شهروندان، فعالیت بدنی آن ها کاهش پیدا نکند.

ملایی ادامه داد: در طرح طرح بازی‌ و نشاط کودکانه کودکان ۲ تا ۸ سال مدنظر قرار دارند و از گروه مخاطبان در بازی های الکترونیک که حدود ۳۲ میلیون نفر هستند، حدود ۸ میلیون نفر آن ها کودکان ۲ تا ۸ سال بوده و اگر به سمت فعالیت بدنی در مسیر بازی های الکترونیک حرکت نکنیم، میزان کم تحرکی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های همگانی ورزش همگاني كودكان لیگ تندرستی فدراسیون ورزش های همگانی ورزش های همگانی فعالیت بدنی لیگ تندرستی کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این برنامه با حضور مربیان کانون و اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع بر روی کامیونت نمایش سیار صورت گرفت.اجرای نمایش شاد، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، نقاشی، برگزاری مسابقه و... از جمله برنامه‌هایی است که کانون برای این روز تدارک دید.شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب توسط مربیان کانون ، امکان یابی برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محلات از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها