Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه مبلغ کمک هزینه آثار جشنواره تئاتر فجر از مبلغ کمک هزینه اجرای عمومی کسر نمی‌شود اعلام کرد قسط اول کمک هزینه جشنواره امروز 1 بهمن پرداخت می‌شود.
به گزارش آریا، تئاتر ایران طی یک سال گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت متفاوت و سختی را نسبت به گذشته تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یک سال فعالیت‌های تئاتری به دلیل محدودیت‌های اعمال شده و تعطیلات کرونایی مختل شد و گروه‌ها به صورت مقطعی به اجرای محدود آثار خود پرداختند.
در این شرایط وضعیت مالی هنرمندان و گروه‌های تئاتری بدترین شرایط ممکن را در 4 دهه گذشته داشت.
از هفته جاری و با لغو تعطیلی‌های کرونایی تئاتر، اجراهای نمایشی از سر گرفته می‌شود و برخی گروه‌های متقاضی با در نظر گرفتن ظرفیت 50 درصدی به اجرای آثار خود در سالن‌های دولتی و خصوصی تئاتر می‌پردازند.
در شرایط موجود سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز قرار است به صورت مجازی و بخشی از آن به صورت حضوری برگزار خواهد شد و برخی آثاری که به اجرای عمومی می‌پردازند در این دوره از جشنواره نیز حضور داشته و روی صحنه می‌روند.
یکی از موضوعات مطرح شده طی این روزها که به دغدغه‌ای مضاعف برای گروه‌های تئاتری تبدیل شده این است که کمک هزینه در نظر گرفته شده برای آثاری که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند از میزان کمک هزینه تعیین شده برای اجرای عمومی آنها کسر می‌شود.
در شرایطی که هزینه تولید تئاتر بالاست و طی یک سال گذشته فعالیت‌های تئاتر تعطیل بوده، اجراهای تئاتری نیاز به حمایتی مضاعف برای به صحنه رفتن دارند.
رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی درباره موضوع مطرح شده بین گروه‌های تئاتری، به مهر گفت: در سرفصل اعتبارات ما شورای حمایت از آثار نمایشی و جشنواره تئاتر فجر 2 مقوله جدا از هم هستند و ساز و کار شورای حمایت برای تولیدات صحنه‌ای با جشنواره متفاوت است.
وی تأکید کرد: سقف کمک هزینه‌ای که برای حمایت از آثار حاضر در جشنواره تئاتر فجر در نظر گرفته شده از کمک هزینه تأیید شده توسط شورای حمایت برای اجرای عمومی آثار، کسر نخواهد شد و 2 حمایت مجزا از هم است.
بصیرت یادآور شد: در شرایطی که طی اکثر ماه‌های یک سال گذشته فعالیت‌های تئاتری تعطیل بوده، از هنرمندان و گروه‌های تئاتری حمایت حداکثری را خواهیم داشت.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود تصریح کرد: قسط اول کمک هزینه در نظر گرفته شده برای آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر امروز چهارشنبه 1 بهمن پرداخت می‌شود و هفته آینده نیز قسط اول گروه‌های حاضر در جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمک هزینه شورای حمایت اجرای عمومی جشنواره تئاتر فجر گروه های تئاتری اجرای عمومی کمک هزینه یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان همه باید کمک کنند تا  فراجا در اجرای طرح نور تنها نماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی در سال جاری با بیان اینکه اصل انجام انقلاب و تشکیل نظام اسلامی در ایران برای برپایی حق و عدالت بوده است، گفت: بعد از واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس روزنامه‌های آن زمان نوشتند که خبرنگاری از وزیر دفاع آمریکا پرسید با این همه ادعای نظامی‌گری، چرا در طبس آبکی عمل کردید؟ وی گفت: همه چیز را سنجیده بودیم ولی رهبر انقلاب هر دستی به آسمان بلند کرد هلی‌کوپتری از ما به زمین افتاد. این مهم تنها منحصر به این موضوع نیست بلکه در فتنه سال 1388 که دشمن زبان دیپلماسی را کنار زد، شکست مفتضحانه‌ای خورد.

وی با اشاره به اینکه در فتنه 1388 وقتی که از وزیر خارجه آمریکا پرسیدند که شما نابودی جمهوری اسلامی را تمام شده می‌دیدید چرا  شکست خوردید؟ گفت: کار از نظر ما تمام شده بود اما انگار خدا هم ایرانی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید از فرصت دولت سیزدهم حداکثر استفاده را ببریم برای خدمت به این مردم که 45 سال این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

عبادی گفت: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان همه باید کمک کنند تا  فراجا در اجرای طرح نور تنها نماند.

وی تصریح کرد: هر چند در اغتشاشات طراحی شده توسط دشمن دچار آسیب شدیم اما در مقابل جوان‌های ما همه گوش شنوا دارند و می‌توان با آنها حرف زد.

امام جمعه بیرجند افزود: در جریانات اخیر حتی حیوان درنده هار هم از جریان غرب ننگ دارد، جریان لیبرال و دموکراسی و از بین بردن نسل‌های مختلف را همه مردم باور نمی‌کردند اما در عوض آنها امپراطوری رسانه‌ای قوی در اختیار دارند. دشمن در تبلیغات و توجیهات مهارت دارد اما مقاومت مردم غزه و عملیات وعده صادق گوش‌ها را شنوا کرد و همه باید هماهنگ در این زمینه عمل کنیم.

عبادی متذکر شد: گوش‌ها شنوا و مکتب‌های پوشالی به بن بست رسیده‌اند و حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم لذا باید شرایط را برای تبیین آنها با کار فرهنگی فراهم کنیم.

شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سیاست دولت سیزدهم در اجرای برنامه‌های فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی ایرانی است و در این راستا دولت در کنار اقدامات زیرساختی به موضوع فرهنگ هم توجه می‌کند.

جواد قناعت بیان کرد: فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از برکات دولت سیزدهم است و این شورای قرارگاه سیاست گذاری در استان است.

وی در ادامه خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ‌های اجرای استان شد.

 استاندار خراسان جنوبی افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است و در آن باید اولویت‌ها مشخص و دستگاه‌ها حضور منظمی در آن داشته باشند.

به گفته وی بعضی از موضوع‌ها و تصمصیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه برای داخل شاید موضوع کوچکی باشد اما رسانه‌های دنیا به آن واکنش نشان می‌دهند.

قناعت با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا است گفت: بخش عمده‌ای از آن جنبه ایجابی و بخشی هم سلبی است.

از ظرفیت مساجد برای تحقق شعار سال استفاده شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حادثه پنجم اردیبهشت سال 1359 در صحرای طبس، افزود: قبل از اینکه ما برای ساخت فضای موزه استکبارستیزی دغدغه‌ای داشته باشیم باید بدانیم که این واقعه یک معجزه الهی است و باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه ‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت یادآور شد: در زمینه انجام اقدامات فرهنگی باید از ظرفیت مساجد برای تحقق شعار سال استفاده شود.

به گفته وی بعضی از تولیدات داخلی ما از تولیدات خارجی با کیفیت‌تر است و باید گفتمان‌سازی خوبی در مساجد در این زمینه انجام شود.  

دستگاه‌های فرهنگی در اجرای طرح نور هم صدا باشند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا، تصریح کرد: باید کاری کنیم که فراجا در اجرای این طرح احساس تنهایی نکند. در انجام این کار بزرگ باید مردم همراهی کنند و دستگاه‌های متولی هم همراه باشند.

قناعت گفت: خراسان جنوبی می‌تواند نمونه و الگویی در اجرای طرح نور برای استان‌های دیگر باشد و مصوبات ما در این باره به استان‌های دیگر هم ابلاغ  شود که این موضوع نشان دهنده پیشتازی خراسان جنوبی در این زمینه است.

وی در ادامه همصدایی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای طرح نور را در استان خواستار شد و افزود: فضای همدلی بین دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان باید برای اجرای طرح نور وجود داشته باشد.

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: اصلاحیه‌های مورد نیاز در تهیه نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی انجام شده و به زودی برای رونمایی آماده  می‌شود.

علی فرخنده افزود: بعضی از مسئولان شهرستان ‌های استان حضوری کمرنگ در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های خود دارند که لازم است  مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه پاسخگو باشند.

وی پیشنهاد کرد جلسه ویژه‌ای از شورای فرهنگ عمومی استان به موضوع تبلیغات محیطی و پاسداشت زبان فارسی اختصاص یابد.

فرخنده تصریح کرد: در انجام بعضی از برنامه‌های فرهنگی، نیازمند کار تشکیلاتی در استان با پای کار آمدن‌ همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

تدوین بررسی اندیشه تمدنی حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به تدوین بررسی اندیشه تمدنی حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: سه مرحله از این طرح اجرا شده و گام چهارم و پنجم آن هم در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد که شعار محوری  خراسان جنوبی "خراسان جنوبی دیار علم و ایمان" باشد و ادامه داد: زیرکوه، سرایان، فردوس، قاین و نهبندان در رتبه‌های اول تا سوم از نظر تعداد جلسات شورای فرهنگ عمومی هستند.

فرخنده خاطرنشان کرد: تبیین زیست عفیفانه به همراه پاسخ به شبهات با تمرکز بر جوانان و نوجوانان توسط دستگاه‌های اجرایی، تقویت فرهنگ مشارکت همگانی در تذکر لسانی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، انجام تبلیغات محیطی در راستای ترویج زیست عفیفانه توسط شهرداری‌ا، تولید محتوای رسانه‌ای در راستای خنثی سازی عملیات روانی دشمنان در بستر فضای مجازی، تأکید و نظارت مستمر از جمله پیشنهادات هیئت اندیشه ورز به عنوان الزامات فرهنگی اجرای طرح نور است.

ابلاغ عدم خدمت دهی به افراد کشف حجاب شده

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر اقدامات ایجابی در طرح نور، اقداماتی برای باندها و شبکه های سازمان یافته‌ها هم در دستور کار قرار گرفته است.

سردار حسن شجاعی‌نسب با بیان اینکه نیازمند تداوم همراهی‌ها و همکاری‌ها و هم‌صدایی دستگاه ها هستیم، گفت: عفاف و حجاب یک تکلیف شرعی، قانونی و سیاسی و عرفی است که در توجه به آن نباید هیچ گونه تردیدی وجود داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور به موجب قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وظایف خود را عمل کنند.

وی با بیان اینکه عدم خدمت دهی به افراد کشف حجاب شده ابلاغ شده است، گفت: در فرودگاه‌ها و راه آهن باید خدمات همراه با تذکر باشد، همچنین در گروه‌های گردشگری و کویرنوردی باید به موضوع عفاف توجه کرد.

احیای امر به معروف توسط دستگاه‌های اجرایی مد نظر باشد

شجاعی‌نسب تصریح کرد: امروز بدپوششی برخی کارکنان دولت و عدم تذکر امر به معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها و کارخانه‌ها را شاهدیم؛ لذا احیای امر به معروف اولویتی است که به عنوان وظیفه شرعی و عمومی باید توسط دستگاه‌ها مد نظر باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه مشارکت مردم را باید تبیین و راه را برای مردم باز کرد، افزود: فرهنگ حضور مردم که برگرفته از قرآن و توصیه‌های امامین انقلاب است باید یک راه اتصال به عموم جامعه را برای آن پیش بینی کرد.

حجت‌الاسلام مشرفی ضمن تاکید بر مسجد محوری و حضور مدیران در مساجد گفت: مدیرانی که عضو هیئت امنای مسجد باشند باید تشویق شوند، زیرا وقتی مدیری در بین مردم حضور دارد، اهداف دولت و حاکمیت دنبال و از طرفی هم مشکلات مردم احصا و رفع می‌شود.

رعایت ذائقه همه رده‌های سنی در تولیدات هنری و رسانه‌ای

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: تولیدات هنری و رسانه‌ای باید رعایت ذائقه همه رده‌های سنی را داشته باشند. استفاده از ظرفیت نخبگانی دانش آموزان و نوجوانان در سطح ملی و استانی از الزامات موفقت آمیز اجرای طرح نور است که امیدواریم شورای فرهنگ عمومی این مسئله را پیگیری و جزو دغدغه‌های اصلی خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری بیان کرد: طرح تدبر در سوره نور به موازات طرح نور فراجا به صورت گسترده در قالب‌های مختلف با همراهی مجموعه‌های مردمی و قرآنی در استان اجرا خواهد شد تا گامی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداشته شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی