Web Analytics Made Easy - Statcounter

"آنتونی بلینکن" که از سوی "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا نامزد هدایت وزارت خارجه شده است، شب گذشته طی سخنانی در مجلس سنای این کشور گفت که توافق دولت ترامپ با طالبان را بررسی خواهد کرد.

 از خبرگزاری فرانسه، وی با اعلام این موضوع افزود: "بررسی مجدد توافقنامه امضاء شده بین دولت آمریکا با گروه طالبان افغانستان را در دستور کار داریم تا از گسترش بیشتر تروریسم در آن کشور جلوگیری کنیم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ۲۹ فوریه (۱۱ اسفند سال ۱۳۹۸) توافقی را با این گروه امضاء کرد تا به طولانی ترین جنگ آمریکا خاتمه دهد.

آنتونی بلینکن در نطق خود خطاب به نماینگان مجلس سنای آمریکا در این خصوص گفت: "ما می خواهیم این جنگ پایان یابد و نیروهای خود را به خانه برگردانیم، می خواهیم به سهم خود از گسترش تروریسمی که نظامیان آمریکا را به افغانستان کشاند، جلوگیری کنیم".
وی افزود: "به همین دلیل چاره ای نداریم جز اینکه بار دیگر به دقت مفاد مذاکرات دولت با گروه طالبان را مورد بررسی قرار دهیم".

وزیر خارجه پیشنهادی رئیس جمهوری منتخب آمریکا در پاسخ به سوال "جنی شاهین" سناتور هم حزبی خود در سنا اظهار داشت: "قول می دهم در بررسی های خود از توافق دولت ترامپ با طالبان، قطعا حقوق زنان و کودکان افغانی را لحاظ کنیم، اگرچه این کار آسانی نخواهد بود اما تلاش خود را در این خصوص انجام می‌دهیم."

توافقنامه آمریکا و گروه طالبان در ۲۹ فوریه سال گذشته میلادی در قطر امضاء شد که براساس آن قرار است تمام نیروهای نظامی آمریکا در آوریل امسال افغانستان را ترک کنند.

پنج هزار زندانی گروه طالبان نیز براساس همین توافقنامه از زندان های دولت افغانستان آزاد شدند که اکنون دولت مدعی است شماری زیادی از آنها به میدان جنگ برگشته اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان

سرکنسول حکومت طالبان در کراچی اظهار داشت دولت پاکستان برای بازپس گیری املاک بانک ملی افغانستان در این شهر همکاری نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت طالبان در کراچی گفت املاک بانک ملی افغانستان غصب شده است.

وی افزود باوجود تلاش‌ها اما وزارت خارجه و پلیس پاکستان برای پس گرفته این املاک همکاری نکرده‌اند.

تخاری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت  شبکه اکس نوشت که با مقامات وزارت خارجه پاکستان درحال رایزنی است تا امکلات مربوط به بانک ملی افغانستان را پس بگیرد.

سرکنسول حکومت طالبان در کراچی دو هفته پیش نیز در دیدار با «واجد علی» رئیس گمرکات این شهر پاکستان خواستار آزادی تجهیزات یک موسسه مین روبی شده بود که در یک سال گذشته توقیف شده بود.

این در حالی است که بیشتر مؤسسات مین‌روبی در افغانستان با مشکل کمبود تجهیزات مواجه هستند و آلودگی اراضی افغانستان با مین و مواد منفجر نشده باقیمانده از زمان جنگ‌ها، مشکلات جدی را متوجه جان و مال مردم ساخته است.

طالبان خواستار آزادی 450 کانتینر بازرگانان افغان در کراچی شداعتراض احزاب سیاسی به اخراج اجباری پناهجویان افغان در کراچیمحکومیت عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در نشست کراچی

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی توافق جدید هسته‌ای با ایران
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ماجرای «توافق نامه» کوروش سلیمانی در «بسته پیشنهادی»
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است