Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:16:01 GMT

انتشار جلد دوم کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان»

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۳۱۷۴

انتشار جلد دوم کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان»

به گزارش خبرگزاری فارس، در این کتاب، رسانه های برون مرزی در کشورهای روسیه، انگلستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان از ابعاد مختلف از جمله «حمایت های مالی، فنی و سیاسی- حقوقی دولت ها و مجالس قانون گذاری از فعالیت رسانه ­ای برون ­مرزی شان» و «اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه»، «ساختار سازمانی شبکه های برون مرزی کشورها و شیوه های انتقال پیام» و «میزان بهره ‌برداری از رسانه ‌های نوین و فضای مجازی در رسانه‌ های برون ‌مرزی رقیب» مورد بررسی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در جلد اول کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان» که دی ما 98 منتشر شده بود، رسانه های برون مرزی کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه، قطر و عربستان سعودی بررسی شده بودند.

کتاب های «رسانه ‌های برون‌مرزی در جهان (1) و (2)» با بررسی فعالیت‌ های رسانه ‌ای برون ‌مرزی کشورهای مطرح در جهان، امکان استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها را فراهم می‌آورد. همچنین کمک می‌کند تا اهدافی که دولت‌ های خارجی در قبال سایر کشورها از جمله ایران از طریق رسانه ‌های برون ‌مرزی ‌شان دنبال می‌کنند، بهتر شناخته شوند.

واکاوی فعالیت­ های رسانه­ های برون­ مرزی در کشورهای جهان که در این دو کتاب به آن‌ ها پرداخته شده است، نشان می­ دهد که رسانه­ های برون­ مرزی ضمن اینکه زبان گویای دیپلماسی عمومی کشورشان هستند، ولی در اغلب موارد مواضع قاطع ­تر از دیپلماسی رسمی دارند. همچنین این رسانه ‌ها  توجه ویژه ­ای نیز به جذب مخاطب از طریق ساخت سریال‌ های فاخر، مستندهای الف، بهره­ گیری از همه روش­ های نوین پخش، ترویج زبان کشور مبدأ، تبلیغ جاذبه ­های گردشگری و معرفی ایدئولوژی، فرهنگ و تمدن آن کشور دارند.

یکی از مهم­ ترین ویژگی­ های فعالیت رسانه های برون ­مرزی کشورهایی که در دو جلد کتاب رسانه های برون مرزی در جهان، مورد بررسی قرار گرفتند، داشتن ساختار مستقل یا شبه مستقل و حمایت مالی گسترده و جدی دولت ­ها و مجالس قانون گذاری از فعالیت رسانه ­ای برون ­مرزی شان و اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه به این بخش است.

کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان (2)» با پیشگفتار دکتر پیمان جبلّی معاون برون مرزی صدا و سیما و توسط دکتر ولی کوزه گر کالجی، حسن عابدینی، الهام عابدینی، بهنام خسروی و برهان حشمتی نگاشته شده و دکتر احمد کاظمی نظارت علمی و محمد روحی ویرایش ادبی آن را بر عهده داشته اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب صدا و سیما روسیه رسانه رسانه های برون مرزی در جهان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی پس از انتشار تصویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی در فضای مجازی، اعلام کرد: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

وی افزود: ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر کنند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

عصر امروز (پنجشنبه) تصویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی در فضای مجازی منتشر شد و برخی کانال‌ها در ادعایی از برنامه بانک مرکزی برای ورود ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار خبر دادند که از سوی این بانک تکذیب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری