Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه ایرنا از نشریه آرژانتینی اینفوبائه، «آنتونی بلینکن» نامزد دولت جو بایدن برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه (19 ژانویه) یک روز پیش از تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا، اعلام کرد دولت بایدن «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور و رئیس مجلس به رسمیت شناخته و پس از آن با تکرار ادعاهای خصمانه دولت ترامپ، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی این کشور را «دیکتاتور وحشی» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود «خوان گوایدو» از سال ۲۰۱۹ میلادی که خود را رئیس جمهوری خودخوانده معرفی و مادورو را به تقلب در انتخابات ۲۰۱۸ متهم کرد، نتوانسته است در داخل ونزوئلا از حمایت کافی برخوردار شود.

بلینکن طی جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا به منظور تایید وی، گفت: دولت بایدن به منظور فشار بیشتر بر دولت مادورو، برنامه موثرتری از تحریم ها علیه ونزوئلا را اعمال خواهد کرد.   

این در حالی است که پیشتر منابع نزدیک به تیم «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا، اعلام کرده بودند که وی ضمن نادیده گرفتن تماس‌های «خوان گوایدو»، برای مذاکره با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا آماده می‌شود.  

«جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا درحالی صحبت از مذاکره با هدف «تخفیف تحریم‌ها» در ازای انتخابات باب میل واشنگتن در ونزوئلا می‌کرد که دولت «نیکلاس مادورو» اعلام کرد تنها درصورت «لغو تحریم‌ها» حاضر به مذاکره با دولت بایدن است.

بنابر تحلیل کارشناسان از اعلام آمادگی بایدن برای مذاکره با مادورو، انتظار می رفت بایدن راهبرد تشدید فشارها و رویکرد تحریمی ترامپ و حتی تهدید بالقوه نظامی برای سرنگونی دولت مادورو را شکست خورده دانسته و به دنبال تغییر این استراتژی شکست‌خورده، به جای همراهی آشکار با گروه مخالفان و حمایت گوایدو، به دنبال بهره‌برداری از تعدیل روابط با دولت مادورو برآید. اما از آنجا که مسائل جاری ونزوئلا باب میل واشنگتن پیش نمی‌رود در پی تغییر رویکرد پیشین خود و دنباله روی از سیاست های خصمانه آشکار سلف خود برآمده است.   

خوآن گونزالس به عنوان یکی از مشاوران بایدن در امور آمریکای لاتین، در ژوئیه سال جاری میلادی در «مجله آمریکا» (Americas Quarterly) نوشت که دولت بایدن اقدامات جدی را برای رسیدگی به مسائل حقوق بشری دولت ونزوئلا در نظر دارد. همچنین بایدن به دنبال تحریم‌های هوشمندانه به عنوان بخشی از یک استراتژی برای تغییر حکومت در ونزوئلا است.

کریستوفر ساباتینی، یک محقق آمریکای لاتین در اندیشکده لندنی "چتم هاوس" نیز قبلا پیش‌بینی کرده بود که‌ سیاست آمریکا با بایدن تغییری نخواهد کرد.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن کاراکاس جو بایدن خوان گوایدو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن کاراکاس انتخابات ۲۰۲۰ واشنگتن کاراکاس جو بایدن خوان گوایدو اخبار کنکور رئیس جمهوری خوان گوایدو دولت بایدن جو بایدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالت فلوریدا، تلاش داشت تا با یک موجود خیالی دست بدهد.

گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی کد خبر 847092 برچسب‌ها خبر ویژه بایدن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند