Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این اقدام در طرح ملی و با همکاری معاونت بانوان اداره کل ورزش جوانان، مرکز بهداشت و هیات پزشکی ورزشی انجام گرفت.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح بررسی مشکلات جسمی حرکتی، کاهش مشکلات فیزیکی، آموزش فعالیت‌های بدنی برای پیگیری از معضلات اسکلتی و تشویق بانوان به ورزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا طرح قامت سنجی و حرکات اصلاحی بانوان روستایی در تعداد کمتری از شهرستان‌های استان انجام شد و این در حالیست که سال‌های قبل بیشتر شهرستان‌ها زیر پوشش طرح قرار می‌گرفتند.

صفایی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت حرکات اصلاحی پس از اجرای طرح قامت‌سنجی بیشتر در خانه‌های ورزش روستایی انجام می‌شود و همه ساله با استقبال افزون‌تری روبه رو بوده‌ایم.

وی افزود: از پنج سال پیش تاکنون طرح قامت‌سنجی و حرکات اصلاحی بانوان در حدود ۷۰ درصد روستاهای استان انجام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک در روستاهای باقیمانده نیز انجام شود.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام گرفته فقر حرکتی در زنان روستایی بالاست گفت: بهترین راه برون رفت از این مشکل تشویق آنان به روی آوری به ورزش، ساخت خانه‌های ورزش روستایی و برگزاری دوره‌های آموزشی است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

این استان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اصفهان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اصفهان اخبار کنکور ورزش روستایی حرکات اصلاحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نشست تخصصی نایب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان هرمزگان حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این نشست فعالیت بانوان در عرصه ورزشی را مایه ایجاد شور، نشاط و شادابی دانست و گفت: این شور و نشاط می‌تواند از طریق جامعه بانوان به جامعه منتقل شود و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های بانوان ورزشکار استان هرمزگان افزود: باید شرایط را جهت افزایش افتخارات بانوان افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه ورزش و تندرستی در دین مبین اسلام تاکید کرد: جوانان باید به سمت تلاش برای تقویت سلامت روح و روان تشویق شوند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش باید در اولویت نسل جوان قرار گرفته شود تا هم به اعتلای روح کمک کند و هم ابعاد جسمانی آن‌ها ورزیده‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده جایگاه روح سالم را بدن سالم معرفی کرد و ضمن دعوت از ورزشکاران به خودسازی در همه ابعاد ادامه داد: ورزش می‌تواند در گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ پهلوانی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: ورزش و جوانان دو مقوله به هم پیوسته هستند و باید همگام با هم برای تأثیرپذیری بیشتر پیش بروند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیأت‌های ورزشی بایستی ضمن رسیدگی به فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی نیز ورود کنند تا ابعاد جسمانی و روحانی ورزشکاران توأم باهم رشد کند.

کد خبر 6086013

دیگر خبرها

  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • قد هوش مصنوعی کی به قامت دانایی انسان می‌رسد؟
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم