Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:05:44 GMT

همکاری غول نفتی امارات با تولیدکنندگان شیل آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۳۴۰۸

همکاری غول نفتی امارات با تولیدکنندگان شیل آمریکا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) اعلام کرد به دنبال شراکت با شرکتهای آمریکایی برای توسعه منابع نفتی غیرمرسوم در امارات متحده عربی است.

به گزارش ایسنا، امارات متحده عربی که یکی از تولیدکنندگان بزرگ عضو اوپک است، درصدد افزایش ظرفیت تولید خود و تولید بالاتر نفت پس از پایان توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس است.

شورای عالی نفت ابوظبی نوامبر گذشته اعلام کرده بود که این امیرنشین مجموع ذخایر نفت خود را به مدد اکتشافات جدید، به میزان دو میلیارد بشکه افزایش داده و به ۱۰۷ میلیارد بشکه رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا همچنین اعلام کرد با اکتشافات جدید در خشکی، ابوظبی ۲۲ میلیارد بشکه ذخایر نفتی غیرمرسوم دارد. این میزان بسیار بزرگتر از ذخایر میادین نفتی ابوظبی است که تحت توسعه قرار دارند و می تواند با رونق شیل آمریکا رقابت کند.

سلطان احمد الجابر، مدیرعامل شرکت ادنوک در آن زمان اظهار کرده بود بیانیه شورای عالی نفت ابوظبی درباره کشف منابع نفتی غیرمرسوم قابل استخراج نشان می دهد که ادنوک به شکل موثری اکتشاف و توسعه منابع غیرمرسوم ابوظبی را توسعه بخشیده و به منزله نقطه عطف بزرگی در تحول صنعت نفت غیرمرسوم کشور است.

ادنوک چند روز بعد اعلام کرد قراردادی به ارزش ۵۱۹ میلیون دلار برای توسعه بزرگترین لرزه نگاری خشکی و فراساحلی سه بعدی جهان اعطا کرده که در حال حاضر در ابوظبی انجام می گیرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ادنوک ماه گذشته توافق همکاری با ابرغول آمریکایی اکسون موبیل برای بررسی فرصتهای همکاری مشترک در حوزه توسعه و پژوهش فناوری در بخش بالادستی نفت و گاز امضا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ادنوک افزایش تولید نفت امارات نفت شیل آمریکا اكسون موبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس