Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که قبل از ۲۲ بهمن واکسیناسیون کرونا در کشور طبق اولویت بندی صورت گرفته، آغاز شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی درباره اقدامات انجام شده برای واردات واکسن کرونا به کشور، گفت: امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه ها شروع کنیم. اما تا زمانی که مطمئن ترین و بی خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، این کار را انجام نمی دهیم؛ چانه زنی های ما به دلیل این است که موثرترین واکسن را وارد کشور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر آن واکسن کووس سازمان جهانی بهداشت نیز  قرار بر این بوده از فوریه توزیعش در کشورهای هدف از جمله کشور ما شروع شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آماده‌باش کامل حوزه بهداشت در ایام تعطیلات نوروز، برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران خبر داد و گفت: طی این ایام مراکز واکسیناسیون در سطح استان فعالیت می‌کنند.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۲۸ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: خدمات حوزه بهداشت اعم از نظارت مستمر بهداشت محیط و واکسیناسیون و... طی این ایام در سطح استان فارس انجام می‌شوند.

وی با بیان اهمیت انجام به موقع آزمایش‌های غربالگری نوزادان، با هدف تشخیص و درمان زودرس بیماری‌های فنیل کتونوری، کم کاری مادرزادی تیروئید، فاویسم و بیماری‌های متابولیک ارثی در روزهای سوم تا پنجم پس از تولد نوزاد گفت: همانند سال‌های گذشته ۳۵ مرکز خدمات جامع سلامت به صورت کشیک، آماده ارائه خدمات غربالگری به مردم استان در ایام تعطیلات رسمی نوروز در روز دوم فروردین ۱۴۰۳ هستند.

رضاییان‌زاده ادامه داد: مردم استان فارس برای دریافت خدمات غربالگری نوزادان ۳ تا ۵ روزه خود می‌توانند در روز مشخص شده به نزدیک‌ترین مرکز ارائه دهنده خدمات غربالگری نوزادان مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه کنترل بهداشتی اماکن عمومی در سلامت جمعی نقش موثری ایفا می‌کند، افزود: نظارت‌های بهداشتی بر رستوران‌ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، با حضور ۱۴۰ بازرس، در قالب ۷۸ تیم ثابت و سیار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از مقرون به صرفه‌ترین مداخله‌های بهداشتی برای پیشگیری و ریشه‌کنی جدی بیماری‌های واگیر در دوران کودکی در سراسر جهان است، گفت: ۴۱ مرکز ایمن‌سازی در ایام تعطیلات نوروز به مردم استان و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند و در موارد حیوان گزیدگی نیز ۳۸ مرکز خدمات پیشگیری و درمان هاری را ارائه می‌دهند.

رضاییان‌زاده با تصریح اینکه همچنین ارائه خدمات بهداشتی درمانی در ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت در ایام تعطیلات نوروز ادامه دارد، گفت: واحدهای دندانپزشکی نیز در ایام تعطیلات نوروز، در ۲۴ شهرستان آماده ارائه خدمت به شهروندان و مسافران است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • انجام بیش ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی تا کنون در البرز
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز در فارس
  • امنیت غذایی برای هر کشور در اولویت است / پلمب ۱۱ مرکز متخلف با اجرای طرح تشدید نظارت‎‌ها
  • امنیت غذایی برای هر کشور صدر اولویت است / پلمب ۱۱ مرکز متخلف با اجرای طرح تشدید نظارت‎‌ها
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • وزیر بهداشت : مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • وزیر بهداشت: مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید