Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان افزود: پیشینه تاریخی سیراف یکی از داشته‌های مهم و اعتباری برای این شهرستان است.

وی همراهی مردم با نظام دینی را از افتخارهای کنگان برشمرد و اضافه کرد: مردم این شهر میزبان شخصیت‌های بزرگ و مبارزی چون شهید محراب آیت الله مدنی (ره) و مرحوم آیت‌الله یزدی بودند و افرادی چون مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس عاشوری از مفاخر این شهرستان و از مبارزین انقلابی این منطقه و شهید هاشمی تنها شهید انقلاب در کنگان است که بایستی در روز کنگان از این مفاخر تجلیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی گفت: در بعد صنایع عظیم گاز و پتروشیمی نیز بایستی نقش محوری مردم همراه و قدرشناس این منطقه در توسعه صنعت لحاظ شود.

وی افزود: در روز کنگان و هفته فرهنگی به قابلیت هایی چون ساحل، دریا و دریانوردی، صنایع دستی و گردشگری ‏و فرهنگی هنری در این منطقه تکیه و از این فرصت برای اشتغال و نیز توسعه صنعت توریست استفاده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان به زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در این خطه اشاره و عنوان کرد: وحدت مسلمانان شیعه و اهل سنت در این خطه الگویی برای همه کشور و بلکه امت اسلام است.

محمودی با تاکید بر ضرورت اجتناب از هر گونه کاری که دون شان و منزلت مردم متدین و انقلابی این منطقه است به بهانه روز کنگان تاکید کرد.

وی همچنین ضرورت تسریع در بازسازی مسجد جامع کنگان را مورد تاکید مورد تاکید قرار داد.

فرماندار کنگان گفت: تقویت شاخص‌های فرهنگی یکی از اهداف روز کنگان و هفته فرهنگی اجتماعی این شهر است.

سید علی پاک نژاد افزود: شناسایی و معرفی شهرستان در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و دیگر بخش‌ها با کمک فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد برای غنا بخشی به برنامه‌ها ضروری است.

وی بیان کرد: برای رشد فرهنگی شهرستان از توانمندی‌های افراد در زمینه‌های مختلف بایستی استفاده کرد.

فرماندار کنگان به موضوع صنایع دستی اشاره و گفت: صنایع دستی این شهرستان از جمله لنج سازی، سفالگری، گرگور بافی و دیگر صنایع بایستی معرفی شود.

پاک نژاد افزود: امیدواریم ضمن استفاده از ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی و اجتماعی معرفی مشاهیر، شاهد نشاط اجتماعی در قالب قانون به عنوان یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در برنامه روز کنگان باشیم.

وی عنوان کرد: برنامه‌ روز کنگان از بیست و چهارم بهمن همزمان با سالروز شهادت شهید سید حسن هاشمی اولین شهید انقلاب شروع و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار کنگان از برگزاری روز بنک در هفته فرهنگی اجتماعی کنگان، روز سیراف در اردیبهشت ماه سال آینده و نیز اجرایی شدن سینما امید کنگان خبر داد.

امام جمعه سیراف گفت: دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین شخصیت حضرت زهرا و الگوگیری از آن بزرگ بانو به عنوان الگوی تمام عیار انسانیت است.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری افزود: روز کنگان فرصتی برای شناسایی و معرفی توانمندی‌های شهرستان در حوزه آداب و رسوم، تمدن تاریخی، داشته‌های فرهنگی و فرصتی برای بهبود فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت اختصاص یک روز به نام روز سیراف به عنوان سند افتخار حوزه جنوب و ایران اسلامی به تلاش شخصیت‌های دینی و انقلابی اشاره و ضمن تشکر از شروع برنامه روز کنگان، با نکوداشت شهید هاشمی، خواستار اختصاص یک روز به نام مجاهد انقلابی حجت الاسلام شیخ عباس عاشوری شد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی بوشهر کنگان سیراف بنک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی بوشهر کنگان شورای فرهنگ عمومی بوشهر کنگان سیراف بنک اخبار کنکور حجت الاسلام صنایع دستی روز کنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد

جام جم آنلاین اصفهان؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش برگزار و نادعلی قائدامینی تکریم و بیژن شمس معارفه شد.
 آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش در سال ۱۳۷۳ تأسیس گردید. این دانشگاه یکی از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای اصفهان است و هم‌اکنون این دانشکده زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشکده پس از دانشکده فنی شهید مهاجر، دومین دانشکده فنی و حرفه‌ای اصفهان است.
هم‌اکنون در این دانشکده حدود ۱۰۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی پیوسته در حال تحصیل در دوره‌های روزانه و شبانه هستند. در این دانشگاه رشته‌های مهندسی شیمی، برق، صنایع چوب، صنایع شیمیایی، کامپیوتر، آسانسور و... ارائه می‌شود.
شمس پیش از این مسئولیت‌هایی همچون عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، ریاست دانشگاه پیام‌نور واحد فلاورجان، معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، دبیر ستاد جهاد تبیین دانشگاه پیام‌نور کشور را بر عهده داشته و به فعالیت‌های علمی و فرهنگی پرداخته است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان