Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عنوان یک مصرف‌کننده چطور از سلامت و بی‌ضرر بودن روغن خوراکی که هر روز مصرف می‌کنید، مطمئن خواهید شد؟!

به گزارش برنا، به عنوان یک مصرف‌کننده چطور از سلامت و بی‌ضرر بودن روغن خوراکی که هر روز مصرف می‌کنید، مطمئن خواهید شد؟! آیا عامل اصلی انتخاب شما نام برند و کیفیت محصول است یا قیمت درج شده روی بسته‌بندی؟ ما تلاش می‌کنیم در طول روز مواد غذایی مقوی و سالم مصرف کنیم، پس چرا با انتخاب و خرید محصولی که تولیدکنندگان روغن اصرار بر بی‌ضرر بودن آن دارند، وعده غذایی خود را ناسالم می‌کنیم؟ ریشه این مشکل در ناآگاهی ماست، اینکه به جای تحقیق راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا مصرف‌کننده باید ادعاهای تولیدکننده روغن خوراکی را باور کند؟!

از سال 1390 که تبلیغ روغن جامد به‌طور کامل ممنوع شد، تولیدکنندگان روغن نباتی به دنبال راه‌حلی بودند تا هم از قانون تخطی نکنند و هم مشتری خود را راضی نگاه دارند. مصرف‌کننده طعم روغن جامد را دوست داشت و به همین راحتی‌ها هم حاضر نبود از مصرف آن دست بکشد. اما چرا؟ این همه مقاله و توصیه پزشکان، برای عدم مصرف این محصول کافی نبود که باز هم مشتری روغن جامد می‌خرید؟ مشکل از کجاست که سلامت خود را به خطر می‌انداختند و حاضر نبودند روغن مایع مصرف کنند؟

مسئله سر طعم غذاهایی بود که با روغن جامد سرشار از اسیدهای چرب ترانس تهیه می‌شد. مردم به دنبال تجربه همان طعم بودند اما آن را در روغن‌های مایع گیاهی نمی‌یافتند. شاید عمده‌ترین دلیل تولید روغن‌های نیمه جامد همین موضوع باشد! اما آیا روغن نیمه جامد یا حتی روغن مایع گیاهی کاملاً سالم است؟ چرا مصرف‌کننده باید ادعای تولیدکننده مبنی بر بی‌ضرر بودن روغن‌های مایع را باور کند؟!

بیایید از این منظر به این موضوع نگاه کنیم؛ درست است که برخی از تولیدکنندگان روغن به دنبال سودجویی هستند اما در این بین برندهایی وجود دارند که سال‌ها است مشغول تولید محصول بوده و طی سالیان گذشته بخش تحقیق و توسعه خود را آنچنان پیشرفت داده‌اند که قابل قیاس با R&D شرکت‌های خارجی است. پس باید به برند اعتماد کرد، درست است؟

آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به برندهای موجود

در حال حاضر تولیدکنندگان بسیاری مشغول تولید و عرضه انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن ذرت، روغن آفتابگردان و روغن کانولا هستند، اما همه این برند‌ها، تمامی این محصولات را در سبد برند خود ندارند، به این ترتیب حق انتخاب مشتری کاهش پیدا می‌کند. پس به دنبال برندی باشید که همواره به نیازهای مصرف‌کننده توجه کرده و برای ارتقاء سلامت او تلاش می‌کند و در عین حال به شما حق انتخاب می‌دهد.

معرفی بهترین روغن مایع خوراکی طبق آخرین تحقیقات

یکی از بهترین گیاهان برای تهیه روغن گیاهی، جوانه ذرت است که حاوی حدود 4.5% روغن بوده و به دلیل نقطه دود بالا مضرات برخی از روغن‌های گیاهی مانند تولید ترکیبات سرطان‌زا در اثر حرارت بالا را نخواهد داشت.

دلیل دیگر پایداری خیلی خوب روغن ذرت مقدار زیاد مواد ضد اکسیداسیون طبیعی موجود در آن نظیر اسید فرولیک و توکوفرول‌ها است. از نظر کل توکوفرول ها روغن ذرت پس از روغن جوانه گندم در مقام دوم قرار دارد.

روغن‌ ذرت علاوه بر ویتامین E، K، حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا6 بوده و جالب است بدانید که مصرف روغن ذرت می‌تواند به جذب بیشتر ویتامین D کمک کرده و کمبود این ویتامین را در بدن جبران کند. گویی با یک تیر چند نشان می‌زنید، نه؟

روغنی که از آن صحبت می‌کنیم، روغن ذرت غنچه است که به عنوان محصول جدید سبد تولیدات این برند معرفی شده و اکنون در فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر در دسترس است. پیش‌تر اشاره کردیم که روغن ذرت چه خواصی دارد، اما چه ویژگی‌هایی از این محصول باعث شده تا ما در این مقاله به معرفی برند خاصی بپردازیم؟ خاطرتان هست در مورد آگاهی، شناخت، اعتماد به برخی از تولیدکنندگان گفتیم؟ زمانی که با خواص و فواید یک محصول آشنا شوید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید، بی‌درنگ آن را جایگزین تمامی محصولاتی خواهید کرد که تاکنون مصرف می‌کردید.

ویژگی‌های روغن ذرت غنچه

این روغن محصولی 100% خالص تهیه شده از جوانه ذرت است و میزان اسید چرب اشباع آن پایین بوده و دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب غیراشباع مفید است. امگا6 و امگا3 همان اسیدهای چرب ضروری هستند که بدن قادر به سنتز آن‌ها نیست و در نتیجه باید از طریق مواد غذایی جذب شوند.

این روغن بدون کلسترول و ترانس بوده و کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. روغن ذرت حاوی آنتی اکسیدان طبیعی اسید فرولیک و سرشار از ویتامین E است که علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کرده و برای سلامت پوست و مو نیز مفید است.

فیتو‌استرول موجود در روغن ذرت غنچه نوعی ضدالتهاب قوی بوده که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. فیتواسترول با ممانعت از جذب کلسترول توسط بدن، نقش مهمی در کاهش کلسترول خون دارد. همانطور که اشاره کردیم روغن ذرت مقاومت بالای در مقابل اکسیداسیون داشته و علاوه‌بر ماندگاری بالاتر به دلیل نقطه دود بالا در اثر حرارت زیاد، مواد سمی و سرطان‌زا تولید نمی‌کند.دارای پایداری زیادی بوده و برای مصارف از جمله سرخ کردن خانگی مناسب است.

گاهی شنیدن خبر تولید محصولی جدید که هدف آن، ارتقاء سلامت جامعه و کاهش میزان ابتلای به بیماری‌های ناشی از چاقی و سکته قلبی است، نوید وجود تیمی با دانش کافی و دلسوز مردم را می‌دهد. امیدواریم روغن غنچه در مسیر سالم‌سازی سبد محصولات مصرفی خانوارهای ایرانی قدم‌های بیشتر و بزرگتری نیز بردارد و الگویی برای دیگر تولیدکنندگان باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روغن گیاهی سالم اسیدهای چرب بی ضرر بودن مصرف کننده روغن جامد روغن ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • کتری هوشمند شیائومی چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو