Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@08:45:02 GMT

پایش شبانه واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۳۶۶۶

پایش شبانه واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از پایش شبانه واحدهای صنعتی استان خبر داد.

حسن عباس نژاد گفت: این طرح‌ها با توجه به فرارسیدن فصل سرما و امکان ایجاد پدیده وارونگی و پایداری آلاینده‌ها که یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهر تبریز است، اجرایی می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح شناسایی و برخورد با منابع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ارتقا کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحدهای تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

عباس نژاد با اشاره به اینکه این طرح در سنوات گذشته نیز در استان اجرا می‌شد، بیان کرد: این امر بیانگر اهمیت موضوع محیط زیست و به ویژه سلامت مردم در حوزه محیط زیست استان است و بدون شک با اجرای این طرح صنایع و واحدهای تولیدی به سمت توسعه پایدار حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی مابین واحدهای تولیدی و ارگان‌های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست استان برقرار است، گفت: حفظ محیط زیست نیازمند همکاری و تعامل مابین مردم، دستگاه‌های اجرایی و صنایع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: این گروه‌ها در بازدیدهای دوره‌ای و سرزده از واحدها و مناطق مختلف استان، ضمن شناسایی منابع آلاینده آب، هوا و خاک، با آنان طبق مقررات برخورد می‌کنند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، وی در ادامه افزود: در همین راستا از مردم درخواست می‌شود با رعایت مسائل زیست محیطی، موارد تخلف را به شماره‌های 33343513 و یا سامانه تلفن گویای 1540 اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست آذربایجان شرقی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دیدار با رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با اشاره به لزوم اجرای طرح پایش آنلاین در همه صنایع به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، گفت: بود و صاحبان صنایع باید به حل مشکلات زیست محیطی فراتر از قانون و دستورالعمل به عنوان وظیفه انسانی و دینی و شرعی نگاه کنند. 

اوضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفاظت از عرصه‌های مختلف زیست محیطی، تصریح کرد: امروز موضوع محیط زیست به یکی از مسائل اصلی کشور و یک دغدغه ملی و فراجناحی تبدیل‌شده است.

شاکر با اشاره به لزوم اجرای طرح پایش آنلاین در همه صنایع به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، گفت: بود و صاحبان صنایع باید به حل مشکلات زیست محیطی فراتر از قانون و دستورالعمل به عنوان وظیفه انسانی و دینی و شرعی نگاه کنند. 

امام جمعه اردکان با اشاره به برخی تخلفات مشهود بعضی صنایع اظهار داشت: رفع نشدن برخی تخلفات مشهود که چند سال است بیان می‌شود، ایجاد نگرانی و ناامیدی می‌کند و انتظار مردم از برخی صاحبان صنایع برای رفع اشکالات و تخلفات زیست محیطی، خیلی بیشتر از این هاست. 

در ابتدای این نشست، سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره در سال گذشته به ویژه پایش صنایع و برخورد با صنایع آلاینده به تشریح برنامه‌های سال جاری در راستای حفاظت از محیط زیست شهرستان پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است
  • پایش مستمر رودخانه‌ها به منظور کنترل برداشت‌های غیر مجاز