Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از معانیوز، بنابر اعلام یک رسانه صهیونیست تل‌آویو که همچنان در هراس حمله انتقام‌جویانه ایران در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی به سر می‌برد، از بیم اقدام ایران آماده باش نیروهایش را در دریای سرخ افزایش داده است.

وب سایت خبری واللا در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل که همچنان احتمال حملات تلافی جویانه ایران در پاسخ به ترور فرمانده ارشد نظامی خود و نیز دانشمند هسته ای-دفاعی این کشور را می‌دهد، سطح هشدار نیرو‌های خود را در دریای سرخ افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این پایگاه صهیونیستی ارتش اسرائیل چندین واحد نظامی از جمله نیرو‌های ناوگان زیردریایی و واحد کماندوی دریایی "Shaitet ۱۳" را در حالت آماده باش قرار داده است.

مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی تأیید کردند که یک زیردریایی نیروی دریایی اسرائیل اخیراً از دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز به سمت دریای سرخ حرکت کرده و برای چندین هفته در زیر سطح آب ناپدید شده است. به گفته این منابع، انتقال این زیردریایی به دریای سرخ در پاسخ به چالش امنیتی منطقه بوده و پیامی است مبنی بر اینکه اسرائیل برای همه سناریو‌ها آماده است.

بنا به نوشته معانیوز، رژیم صهیونیستی از زمان ترور شهید محسن فخری زاده در اواخر ماه نوامبر در هراس حمله ایران به سر می‌برد. الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اخیراً نسبت به آنچه "تهدید در منطقه دریای سرخ" در برابر "تغییرات ژئوپلیتیکی" در منطقه از جمله توافق‌نامه‌های ابراهیم با امارات، بحرین و سودان توصیف کرد، هشدار داد.

کوهن در سند مفصلی که وب سایت واللا گزیده‌هایی از آن را منتشر کرد، مدعی شد وزن استراتژیک دریای سرخ در زمینه مبارزات بین المللی و منطقه‌ای برای قدرت در حال افزایش است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سردار سلیمانی شهید فخری زاده دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران

کارشناس منطقه غرب آسیا درباره پیام سفر هنیه به تهران تاکید کرد که با توجه به نقش ایران در موضوع مقاومت فلسطین این سفر پیام هایی روشن برای منطقه و دنیا داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در راس هیئتی سیاسی وارد تهران شد و با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

هنیه در دیدار با مقام معظم رهبری ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین برد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیئت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأساً هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را به‌عهده دارد.

وی همچنین در نشست خبری خود پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم هستیم و نقطه عطف طوفان الاقصی است.

سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران را می‌توان در راستای رساندن یک پیام مهم به جوامع بین‌المللی در خصوص نقش ایران در حمایت از محور مقاومت علی الخصوص مقاومت فلسطین ارزیابی کرد. سفری که سیگنال‌هایی را برای کشورهای جهان خصوصاً حامیان رژیم صهیونیستی در بر داشت.

به همین منظور سید رضا صدرالحسینی، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در گفتگو با خبرگزاری تسنیمدرباره سفر هنیه به تهران گفت: در طول 6 ماه گذشته این دومین سفر آقای هنیه بود و البته در این مدت، مقامات ارشد حماس به ایران سفرهایی را داشتند. باید این نکته را توجه داشت که در حال حاضر جمهوری اسلامی مهمترین و قدرتمندترین حامی فلسطین و آرمان فلسطین است. چرا که در طول 45 سال گذشته مسئله‌ای به نام فلسطین به عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام در دستورکار ملت و دولت ایران بوده است.

وی افزود: به همین دلیل در طول ایام جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نیز مهمترین حامی مردم غزه چه در حوزه رسانه و چه در دیپلماسی و حمایت‌های معنوی، ملت ایران بوده و به همین دلیل مقامات ارشد حماس سعی و تلاش دارند که ارتباط خودشان را با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران حفظ کنند و در مواقع گوناگون برای ارائه گزارش و دریافت دیدگاه‌های مقامات ارشد ایران به تهران سفر کنند.

این تحلیل‌گر مسائل منطقه با بیان اینکه در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل متحد با آرای قاطع به موضوع مهمی همچون آتش بس و تبادل اسرا و زندانیان رژیم صهیونیستی رای داده، اظهار داشت: رایزنی‌ها و دریافت نظرات ایران می‌تواند برای مقامات جنبش حماس و دیگر مقامات مقاومت بسیار راهگشا باشد.

صدرالحسینی در ادامه در خصوص پیام سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران گفت: همانطور که در طول ایام اخیر بسیاری از انگشت‌های اشاره به سمت ایران به عنوان مهمترین حامی مقاومت فلسطین بود، در شرایط کنونی این سفر می‌تواند یک پیام روشن و آشکار برای همه مقامات مختلف از کشورهای گوناگون که به سه بخش تقسیم می‌کنم، داشته باشد. اول، حامیان رژیم صهیونیستی، دوم حامیان مقاومت و در آخر سکوت کنندگان در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی که متاسفانه بخش اعظمی از آنان هم جزو کشورهای عربی و مسلمان بودند.

وی افزود: این سفر پیام روشن و شفافی دارد و آن این است که موضوع فلسطین به عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام  یک موضوع قومیتی و عربی نیست بلکه یک موضوع اسلامی است و شعارها و اقدامات ایران در طول 45 سال گذشته با واقعیت‌های امروز صحنه کاملاً همراهی دارد.

این کارشناس منطقه تصریح کرد: آن کسانی که در قالب شعارهای گوناگون از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت می‌کردند، در این تحولات نقش چندانی ندارند و برای مقامات ارشد مقاومت فلسطین دریافت نظرات جمهوری اسلامی ایران اولویت اول را دارد. نقش ایران در موضوعی به نام مقاومت فلسطین نقش اول را ایفا کرده و این سفر می‌تواند این پیام روشن و شفاف را به این سه گروه داشته باشد.

صدرالحسینی در پاسخ به این سوال که ایران چگونه توانسته با حمایت‌های خود معادلات منطقه‌ای را به نفع محور مقاومت تغییر دهد، اظهار داشت: الهام بخشی انقلاب اسلامی توانسته به نقطه‌ای برسد که امروز گوشه‌ای از آن را در فلسطین مشاهده می‌کنیم، بخشی از آن را در یمن و بخش دیگری را در مقاومت عراق و سوریه می‌بینیم. واقعیت امر این است که این یک کار دراز مدت بوده که اعتماد به نفس جریان‌های استقلال خواه و مقاومتی در سراسر دنیا به خصوص غرب آسیا مدیون انقلاب اسلامی و حمایت‌های آن است.

وی ادامه داد: بر این اساس تلاش‌های 45 ساله گذشته در حمایت از مردم فلسطین، مشخص کردن روزی به نام روز قدس در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و تاکید ملت ایران بر حمایت از ملت فلسطین و توجه به آرمان‌های جنبش فلسطین قطعاً توانسته ثمره داشته باشد و امروز ما این ثمره را در 6 ماه گذشته در مقاومت مردم غزه و حمایت از مقاومت فلسطین و همچنین اقدامات مقاومت در اضمحلال ارتش رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم.

صدرالحسینی همچنین درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به منظور آتش بس در غزه گفت: با توجه به گردن‌کشی و حمایت کشورهای موثر در شورای امنیت سازمان ملل که عضو ناتو هستند از رژیم صهیونیستی، این آتش بس موقت هم با اما و اگر و شک و شبهه‌های کاملاً روشن و با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد. بنابراین اعتقاد من این است که این آتش بس موقت هم از جانب این جلادان و خون‌آشامان رژیم صهیونیستی اجرایی نخواهد شد.

وی با طرح این سوال که شورای امنیت در مقابل گردن‌کشی و عدم تمکین به قطعنامه‌ای که با 14 رای مثبت و یک رای ممتنع به تصویب رسید چه خواهد کرد، افزود: من شک دارم که آتش بس اجرایی شود، همانطور که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند و در طول 24 ساعت گذشته جنایات رژیم صهیونیستی متوقف نشده است.

این کارشناس منطقه در پایان گفت: مقاومت فلسطین ثابت کرد که می‌تواند ماشین جنگی چهارمین ارتش دنیا و اولین ارتش در غرب آسیا را  به گل بنشاند و متوقف کرده و مجبور به جنایات بشری و نسل کشی کند. در میدان ثابت کرد که مقاومت فلسطین از رژیم صهیونیستی و حامیانش در میدانی که با هم مقابله کردند بسیار قوی‌تر است.

رهبر انقلاب: در حمایت از فلسطین تردید نمی‌کنیماسماعیل هنیه: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان فلسطین است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد
  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  •  افزایش شمار شهدای غزه به ۳۲هزار و ۴۹۰ نفر/پاسخ سنگین موشکی حزب الله به جنایات اسرائیل
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است
  • ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران در پی تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در غزه شد