Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله طاهرخانی در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهر جدید عالیشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهر عالیشهر در دو سال گذشته با کمبودهای جدی در حوزه آموزش برخوردار بود که با همت مسؤولان دو سرانه فضا آموزشی به سطح استانداردهای کشوری و استانی ایجاد شد ک در دسترس شهروندان قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز در شهر عالیشهر یک هنرستان، یک دبیرستان و یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح و آماده ارائه خدمات به شهروندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهرخانی در خصوص اجرا طرح‌های جدید شهر عالیشهر ابراز داشت: امروز شروع عملیاتی پروژه مرکز سلامت با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی داشته‌ایم و امیدواریم در کنار مرکز جامع درمانی دولت بتواند بخشی از خدمات درمانی این شهر را پوشش دهد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های جدید کشور گفت: در ارتقاع سطح سلامت شهروندان مسیر دوچرخه سورای در سطح شهر شروع کرده‌ایم و در برنامه جامع این شهر است که کل سطح شهر را در محدوده دوچرخه سورای ببریم که در مرحله اول حدود دو کیلومتر آن شروع شده است و در فازهای بعدی کل شهر را پوشش خواهد داد.

وی ادامه داد: در عین حال امروز در شهر عالیشهر سه مجموع فضا سبز شهری شروع به کار کرده‌اند که در قالب مراکز محله است و امیدواریم بتوانند یک فضا مناسب تفریحی و اجتماعی برای شهروندان فراهم کنند.

طاهرخانی افزود: مجموع اقداماتی که در چشم انداز شهر عالیشهر انجام گرفته است از جمله خدمات آموزشی، فرهنگی، فضا ورزشی و غیره در حد بالاترین استانداردهای شهرهای کشور قرار گرفته است.

وی در خصوص بودجه ۱۴۰۰ برای شهرک‌های جدید کشور اظهار داشت: حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار توسعه برای انتقال خط ریلی داشتیم و در کنار آن از اصل بودجه منابع داخلی شهرک است که خوشبختانه مجموع اعتبارات استفاده شده در حوزه خدمات عمومی در شهرهای جدید دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی رسید و امسال پیش بینی شده است به ۴۰ هزار میلیارد ریال برسد.

وی ادامه داد: به سرعت توانسته‌ایم کمبود فضا آموزشی در شهرهای جدید را مرتفع کنیم و در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید کشور ساخته شده که عالیشهر هم از همین موارد بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه‌های سال آینده ابراز داشت: در سال آینده الوویت شهر جدید مراکز درمانی است و تا سال آینده بیمارستان عالیشهر هم افتتاح خواهد شد که این مهم نیز تأثیر زیادی در زندگی مردم دارد.

طاهرخانی با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه ما حوزه حمل و نقل ریلی در شهرهای جدید و شهرهای مادر است در خصوص خط ریلی بوشهر - عالیشهر گفت: مطالعات آن انجام شده و ان شالله با هماهنگی با راه آهن و دیگر دستگاه‌ها این پروژه شروع به کار خواهد شد.

گفتنی است  در آیینی با حضورگراوند استاندار بوشهر و مدیر عامل شرکت شهرک‌های جدید و شماری از مسؤولان استان بوشهر عملیات اجرایی و افتتاح ۱۰ پروژه عمران شهری در شهر جدید عالیشهر آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر سلامت وزیر راه و شهرسازی راه آهن شهرهای جدید شهر عالیشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای راهبردی استان بوشهر راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورکبگانی صبح شنبه در نخستین شورای اداری سال جاری بخش ویژه خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ دارای اهمیت بسیار بالا و یکی از نقاط راهبردی ایران اسلامی به شما می‌رود.

وی افزود: ایجاد شتاب در توسعه استان به افزایش زیرساخت‌ها و تلاش برای ظرفیت آفرینی‌های جدید در کنار اولویت‌بندی امور وابسته است و این امر نیازمند تشکیل شورای راهبردی استان بوشهر است.

نماینده منتخب بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای راهبردی می‌تواند در برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، بهبود زیرساخت‌ها، توسعه پایدار، بهبود خدمات عمومی، توسعه فرهنگی و آموزشی، مدیریت بحران و سایر موضوعات مهم استانی نقش اساسی داشته باشد.

پورکبگانی گفت: توفیق خدمت به مردم در کسوت فرمانداری بوشهر در سال‌های گذشته، سبب می‌شود تا نسبت به مسائل جزیرهٔ خارگ کاملاً آگاه و اشراف داشته باشم و با توکل بر خدا و همراهی مردم عزیز، مشکلات و معضلات جزیرهٔ خارگ را به طور جد پیگیری و رفع خواهیم کرد.

پورکبگانی با اشاره به اهمیت ژئوپلیتیک و راهبردی جزیره خارگ اظهار داشت: با توجه به جایگاه بسیار مهم این جزیره در اقتصاد کشور، متأسفانه وجود برخی از مشکلات موجود در خارگ و عدم رفع آنها بر اساس معیارهای توسعه و پیشرفت صنعتی این جزیره سازگار نیست و آن انتظاراتی که توسط مردم خارگ به حق مطالبه می‌شود، هنوز محقق نشده است.

نماینده منتخب مردم بوشهر گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد جزیره خارگ تاکید کرد، از مسئولان و متولیان امر، انتظار می‌رود حداقل نیازهای اساسی مردم در زمینه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و معیشتی را پیگیری و برآورده کنند.

کد خبر 6083091

دیگر خبرها

  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم اردیبهشت‌
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • قطار وعده‌ ها برای اتصال چهارمحال و بختیاری به خط ریلی!
  • قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه فاصلاب شهرهای شمالی استان بوشهر
  • شورای راهبردی استان بوشهر راه اندازی شود