Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@12:02:58 GMT

آثار برتر یادمان سرباز وطن معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۳۷۷۰

آثار برتر یادمان سرباز وطن معرفی شدند

آیین اختتامیه مسابقه ملی «سرباز وطن» با معرفی نفرات برتر ۳۰ دی ماه در مرکز همایش‌های سالن سپهر با حضور رئیس شورای شهر تهران و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش مشرق، آیین اختتامیه مسابقه ملی «سرباز وطن» با معرفی نفرات برتر ۳۰ دی ماه در مرکز همایش‌های سالن سپهر با حضور رئیس شورای شهر تهران و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقه یادمان «سرباز وطن» که با هدف ساخت سازه‌ای با هویت ملی از سوی شهرداری تهران و توسط منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد؛ پس از داوری مهندس محمد بهشتی، دکتر مهدی حجت، مجید مجیدی، سید جواد میرحسینی و سید جواد موسوی، شش اثر انتخاب و به نفرات برتر در آیین اختتامیه جوایز نفیسی تعلق گرفت.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در این مراسم با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تسلیت سالگرد حادثه پلاسکو و شهادت آتشنشانان؛ یادمان سرباز وطن را فرصتی دانست که از این طریق قدردان رشادت این بزرگان شد و بیان کرد: «شهید حاج قاسم سلیمانی به دنبال تحقق و انسجام اجتماعی و تقویت همدلی در جامعه بود که در تشییع جنازه ایشان به خوبی این موضوع خودنمایی کرد.

هاشمی در ادامه افزود: المان سرباز وطن نیز با چنین هدفی ساخته خواهد شد. هر چند کشور ایران مملو از المان‌های مربوط به شهداست و تمام نقاط کشور دارای المان‌های شهدای گمنام است امیدوار هستیم یادمان سرباز وطن نیز در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و توسعه کشور ساخته و بهره‌برداری شود.

سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد نیز در بخش از سخنرانی خود با بیان اینکه ایده طرح یادمان سرباز وطن یک هفته بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی از سوی شرکت نوسازی عباس‌آباد به شورای شهر مطرح شد گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی موجب شد تا ایده طرح سرباز یادمان وطن مطرح شود و مورد تایید شورای شهر قرار گرفت و سازمان مهندسی مشاور نیز مامور به انجام آن شد. بعد از آن نیز هیات داوران برای آنکه این کار بزرگ و ملی به بهترین شکل انجام گیرد مشخص شد.

حجازی به این نکته تاکید کرد: برای انتخاب نماد ملی کشور بررسی‌ها به صورت دقیق انجام شد تا سرباز وطن شاکله‌ای باشد از جمیع مباحثی که در رابطه با آن خلاصه شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد اعلام کرد: اثر برتر بعد از فاز مطالعاتی، اوایل سال آینده کلنگ ساخت‌اش زده خواهد شد و همچنین قرار است نمایشگاهی دائمی از دیگر آثار ارسالی نیز برپا شود تا از توانایی معماران کشور بهره بیشتر برده شود.

گفتنی است سید میثاق مدنی و محسن محمدپور توتونسیز اثر نخست و برتر مسابقه یادمان ملی «سرباز وطن» شناخته شد و اثر دوم توسط محمد پاسبان کسب و مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین هانیه دبیری و حسین شناور به طور مشترک هنرمندانی هستند که رتبه سوم اثر شایسته تقدیر را به دست آوردند.

علاوه بر سه اثر برگزیده شش اثر دیگر نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. اثر اول شایسته تقدیر به «استودیو صفار» تعلق گرفت و اثر دوم شایسته تقدیر نیز کار مشترکی بود از ۶ هنرمند به نام‌های فاطمه عندلیب، زهرا احدی، نسیم مرآتی، مهرداد قدیمی بند بونی، زهرا اشرفین و سید علیرضا سید رئوفی. اثر سوم شایسته تقدیر توسط ۳ هنرمند به نام های جمال رسول‎زاده، مرجان رفیعی و سعید جمشیدی قمصری تعلق گرفت و در خلق چهارمین اثر شایسته هم ۴ هنرمند صادق بهدانی، محسن دهقان، رزا بمانی و میثم فیضی معرفی شدند و پنجمین اثر شایسته تقدیر کار مشترک ۲ هنرمندانی به نام‎های شرمینه رحمانی و آرین مهدوی بود و در نهایت ششمین و آخرین اثر شایسته تقدیر هم کاری بود  از شرکت هنر مهندسی «شهر» که از نماینده این شرکت برای دریافت لوح تقدیر دعوت به عمل آمده بود.

در پایان نیز از جوان‌ترین شرکت کننده با ۱۸ سال سن به نام مهسا منظوری تقدیر شد.

لازم به ذکر است جایزه اثر اول لوح تقدیر به امضای شهردار تهران، تندیس جشنواره، نشان شهردار تهران و جایزه نقدی دو میلیارد ریال، جایزه نفر دوم لوح تقدیر به امضای شهردار تهران، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیارد و پانصد هزار ریال و جایزه نفر سوم نیز لوح تقدیر به امضای شهردار تهران، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیارد ریال است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی مشرق سرباز وطن شهید حاج قاسم سلیمانی یادمان سرباز وطن شایسته تقدیر شهردار تهران اثر شایسته عباس آباد لوح تقدیر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،در این مراسم که در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد،محمد مرادی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز،پس از قرائت بیانیه هیئت داوران چهره‌های سال هنر انقلاب اسلامی در استان فارس در سال ۱۴٠۲ را معرفی کرد.
در بخش سرود، محمدمهدی یزدان‌بخش به عنوان چهره سال معرفی شد که در این بخش محمدمهدی اوجی و محمدصادق محمدیان نیز نامزد بودند.
در بخش شعر، غلامرضا کافی به عنوان چهره سال برگزیده شد. در این بخش دانیال بهادرانی، سجاد حیدری قیری، عبدالرضا قیصری و محمد محمدمهدی رابع در بین نامزدها حضور داشتند.
هیئت داوران در بخش داستان، کسی را به عنوان چهره سال انتخاب نکرد و فقط میثم محمدی را شایسته تقدیر دانست.
در بخش ادبیات پایداری، سیده معصومه حسینی به عنوان چهره سال برگزیده شد. سایر نامزدهای این بخش اسما میرشکاری، مجید ایزدی، محمدجواد رحیمی و مریم شیدا بودند.
در بخش هنرهای تصویری، محمدرضا حق نگهدار، محمدعلی یزدانی، مسعود احمدی، شیما پورسهم الدینی، احسان دهقانی، بهار جوادی و علی بلندنظر از جمله نامزدها بودند اما جایزه چهره برتر سال در این بخش به محسن دانشور اختصاص یافت.
در بخش هنرهای نمایشی، مریم دهقانی بازیگر شاخص تئاتر فارس به عنوان چهره برتر سال انتخاب شد. در این بخش نام علیرضا بازیار، فرزانه رادفر و محمدامین محمدی در بین نامزدها دیده می‌شد.
همچنین آرزو حقیقی به‌عنوان چهره سال مربیان هنر و هادی فردوسی نیز به عنوان چهره سال هنر و ادبیات کودک و نوجوان انتخاب شد.
در این مراسم از علیرضا خیراندیش، فاطمه برزگر و عمران جمالی به عنوان مسئولان و ستادهای برتر شهرستانی تقدیر شد.
اما در مهم‌ترین بخش مراسم احمدرضا مداح، عکاس آزاده و جانباز جنگ تحمیلی به عنوان چهره شاخص سال هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ در استان فارس انتخاب شد.
مداح از همکاران پیشین جهاد دانشگاهی است که فعالیت رسمی و حرفه‌ای خود در عرصه عکاسی خبری را از سال ۱۳۹۴ در خبرگزاری ایکنا استان فارس آغاز کرده است.
در چهره شاخص سال، محمدحسین اکبری و محمدجواد زارع مهذبیه نیز نامزد بودند.
رونمایی از کتاب رو به رود خاطره نوشته زنده یاد سید حمید سجادی منش هم یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این مراسم  با تبریک عملیات وعده صادق، این عملیات را حاصل هماهنگی ویژه در بخش‌های میدانی و دیپلماسی عنوان کرد و گفت: بخش میدانی این عملیات، ترکیبی از اقدامات پهپادی، موشکی و مستقیم علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بود که با پشتیبباتی سیاسی و دیپلماسی مناسب مجموعه دولت و با محوریت وزارت خارجه انجام پذیرفت.
اسماعیل قزل سفلی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، افزود: هنرمندان در دو بخش داخلی و خارجی وظیفه دارند گام بردارند. یک وظیفه درون نظام جمهوری اسلامی است که باید با هنرشان علیه بی‌عدالتی و ظلم باشد و در بیرون از مرزها هم می‌توانند با هنر خود، صدور انقلاب اسلامی را رقم بزند که فقط در سایه ابزار هنر و توسط هنرمندان متعهد به انقلاب، اتفاق خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه متولیان هنر در شیراز و فارس، در چهل سال اول انقلاب اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: لازم است که در تربیت هنرمند به‌عنوان نقش‌آفرین اصلی هنر، کارهای بیشتری انجام شود و در گام دوم انقلاب اسلامی باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.
در این آیین 

دیگر خبرها

  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • «چهره برتر خبر» سال خراسان شمالی معرفی شد
  • چرا «بچه زرنگ» رویداد برتر هنر انقلاب شد/ به کاربلدها اعتماد کنیم
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس
  • ​تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»/ وحیدی: فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند
  • معرفی نفرات برتر جام برترین‌های دارت کشور