Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در حقیقت بازار در خواب کامل فرو رفته است؛ چراکه معاملات به نقطه صفر رسیده است و تا زمانیکه نرخ ارز در مبلغی مشخص، ثابت نماند، مشتری خرید خود را انجام نمی‌دهد.

به گزارش پول نیوز، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره شرایط حاکم بر بازار خودرو عنوان کرد: بازار همچنان آرام بوده و ریزش قیمت‌ها ادامه دارد؛ این در حالی است که سطح معاملات کاملا به صفر رسیده و هیچ خریداری در بازار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موتمنی ضمن تاکید بر اینکه بازار خودرو درحال‌حاضر در آرامش مطلق به سر می‌برد؛ اظهار کرد: در حقیقت بازار در خواب کامل فرو رفته است؛ چراکه معاملات به نقطه صفر رسیده است و تا زمانیکه نرخ ارز در مبلغی مشخص، ثابت نماند، مشتری خرید خود را انجام نمی‌دهد و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌ماند تا خودرو مورد نظر خود را در ارزان‌ترین حالت ممکن خریداری کند. از سوی دیگر فروشنده در بازار بسیار است و می‌خواهد خودرو در اختیار را بفروشد اما خریداری وجود ندارد، بنابراین باتوجه به اینکه معامله‌ای انجام نمی‌شود، درصد ریزش، پس از همان ۱۰ درصد علاوه برای کاهش ۳۲ درصدی آبان‌ماه به بعد، هنوز عدد مشخص ندارد و هفته آینده دقیق‌تر می‌توان در مورد میزان کاهش نرخ صحبت کرد، اما روند نزولی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به‌طور مثال سمند LX و پژو ۴۰۵ GLX در کانال ۱۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در محدوده ۱۸۰ تا ۱۸۲ میلیون تومان قرار دارند. همچنین در گروه محصولات سایپا نیز پراید حدود ۹۵ میلیون تومان، تیبا کمتر ۱۱۵ میلیون تومان و ساینا حدود ۱۲۶ میلیون تومان نرخ دارند. اما همانطور که اشاره شد، به دلیل اینکه معامله انجام نمی‌شود، نرخ مشخصی هم وجود ندارد اما مشخص است که قیمت‌ها درحال کاهش است.

بیشتر بخوانید:

خودرو ۱۰ درصد دیگر ارزان شد/ خریداری وجود ندارد

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تاکید کرد: چناچه نرخ ارز به مدت دو هفته در یک نرخ تثبیت شود، بازار مجدد فعال شده و معاملات از سر خواهد گرفته شد و راحت‌تر می‌توان در مورد تغییرات آن صحبت کرد. زمانیکه در ماه‌های گذشته ارز در کانال ۲۵ هزار تومان برای مدتی ایستاد، با حضور فروشنده و خریدار در بازار معاملات صورت می‌گرفت و اکنون خریدار منتظر کاهش بیشتر در قیمت‌هاست؛ بنابراین خرید خود را انجام نمی‌دهد.


وی در پاسخ به اینکه آیا نرخ خودروها به زیر نرخ کارخانه‌ای آنها نیز رسیده است؟ گفت: تنها در محصولات مدیران‌خودرو، کاهش قیمت‌ها حتی تا به زیر نرخ کارخانه‌ای دیده می‌شود، اما هنوز برای محصولات پرتیراژ دو خودروساز اصلی این اتفاق نیفتاده است.

موتمنی همچنین در پاسخ به اینکه آیا با اعلام نرخ ۱۸ خودرو مشمول تغییر فرمول قیمت‌گذاری و اعلام و اعمال قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت در بهمن ماه، این امکان وجود دارد که شاهد نوسان افزایشی یا تغییرات عمده در بازار خودرو باشیم، نیز تصریح کرد: فعلا بازار به همین شکل نزولی پیش‌بینی می‌شود و تا پایان امسال، افزایش نرخ در بازار خودرو نخواهیم داشت و احتمال کاهش بیشتر وجود دارد و افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خودرو شورای رقابت نرخ ارز بازار نوسان میلیون تومان بازار خودرو صفر رسیده قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز برخی از پرطرفدار‌های داخلی با کاهش جزئی قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو عوامل متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مردم، افزایش نرخ تورم و کاهش تقاضا برای خودرو در کاهشی شدن بازار نقش دارند.

به گزارش اکو ایران، افت نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که می‌توان نوسان قیمت در بازار امروز را به آن نسبت داد، روندی که موجب شده تا فعالان این بازار به این نکته اشاره کنند که پیش‌بینی روند آینده بازار خودرو دشوار شده است. با این حال، با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست‌های دولتی می‌توان انتظار داشت که بازار در کوتاه‌مدت با نوسانات و عدم ثبات روبرو باشد.

رصد بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتومات» با کاهش ۱۱ میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات» هم امروز با رشد ۸ میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو‌های «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایما S۷»، «تارا اتومات V۲»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» یک میلیارد و ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۱ میلیونی را تجربه کرد. «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم با افزایش ۸ میلیونی ۱۰۸۸ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر «هایما S۷» هم در بازار یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا V۲ اتومات» هم امروز بدون تغییر ۹۹۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو پارس LX» هم در بازار ۸۸۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت و «رانا پلاس» هم ۶۴۳ میلیون قیمت خورد و رشد ۳ میلیونی داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودرو‌های «شاهین G»، «تیبا صندوقدار SX»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهین G» در بازار ۷۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» بدون تغییر در بازار ۴۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک دنده‌ای S» هم ۴۴۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بک EX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۴۹ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت و «اطلس» خودرو جدید سایپا هم با افزایش ۵ میلیونی ۵۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دیگر خبرها

  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو