Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی‌مهر در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه مغان در شمال استان اردبیل گفت: چهار هزار مدرسه کانکسی در کشور وجود دارد که تلاش می‌شود با احداث مدارس مقاوم و درخور شان دانش‌آموزان، بساط این مدارس برچیده شود.

وی اضافه کرد: طی سال های گذشته مدارس خشتی و گلی در استان‌های مختلف کشور برچیده شده و در رویکرد جدید، نسبت به جایگزینی مدارس ایمن به جای مدارس کانکسی اقدامات و برنامه‌ریزی لازم در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساخت مجتمع‌های آموزشی در اولویت قرار گرفته و در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از کشور پروژه نیمه تمام مدرسه سازی بلاتکلیف وجود ندارد.

وی با اشاره به طولانی بودن مدت ساخت برخی پروژه‌های مدرسه سازی بیان کرد: با انتخاب پیمانکار پروژه‌های نیمه تمام آموزشی کشور در مرحله تکمیل بوده و در سه سال اخیر کمترین کلنگ‌زنی و شروع پروژه جدید اتفاق افتاده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس همچنین گفت: تا سه سال پیش این سازمان حتی پروژه‌های معوق از سال ۸۳ را در دست اجرا داشت ولی در این مدت تلاش شد تا با اولویت دادن به پروژه‌های نیمه تمام و تاثیرگذار در استان‌ها، منابع مورد نیاز تزریق شده و نابسامانی رفع شود.

وی ادامه داد: احداث ۴۰۰ واحد استخر و ۸۰۰ سالن ورزشی مدارس از سال ۱۳۹۰ در سطح کشور با تامین اعتبارات استانی شروع شده و در ۱۰ سال اخیر بسیاری از این پروژه‌ها به حال خود رها شده است.

رخشانی‌مهر بیان کرد: ساخت سالن‌ها و استخرهای ورزشی در استان‌های برخوردار از منابع وزارت نفت به صورت جدی پیگیری شد به طوری که امسال ۱۶ استخر و ۴۵ سالن ورزشی مدارس در کشور تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی پرهیز از کلنگ‌زنی و شروع پروژه‌های جدید بدون بررسی تخصصی را اولویت کاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ذکر کرد و گفت: در این زمینه با سرعت تصمیم‌گیری کرده و در صدد هستیم تا با تامین اعتبار، پروژه‌های عمرانی را به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین افزود: استان‌ها از تغییر کاربری و فروش فضاهای آموزشی مازاد بر اساس لایحه بودجه سالانه استقبال نکرده و در این بخش عملکرد پائینی را داشتند.

وی اظهار کرد: از سال ۹۶ تاکنون در لایحه بودجه سالانه فروش املاک آموزشی با تغییر کاربری مورد تاکید و توجه قرار گرفته اما به غیر از استان فارس، سایر استان‌ها از این ظرفیت بهره‌ای نگرفته‌اند.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سالانه، به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها اختیار داده شده تا نسبت به تغییر کاربری و فروش املاک آموزشی خود در مکان‌های مختلف اقدام کنند تا منابع مورد نظر بعد از واریز به خزانه به استان‌ها برگردد.

وی افزود: در برخی از استان‌ها اعتمادی به پرداخت منابع به خزانه و بازگشت این مبلغ به استان‌ها شکل نگرفته و به نوعی این رویه با اختلال رو به رو شده در حالی که سازمان نوسازی مدارس کشور، ضامن بازگشت این منابع از خزانه به حساب استان‌ها است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با ابراز خرسندی از سفر یکروزه به شمال استان اردبیل و بازدید از فضاهای آموزشی سه شهرستان بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز بیان کرد: برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها ۲۰ میلیارد ریال به مناطق شمالی استان اردبیل اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل از ۱۵ شهریور ماه راهی کلاس درس شده و در حال طی سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی هستند.

متوسط سرانه فضای آموزشی استان اردبیل ۵.۷۶ متر مربع و متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸  مترمربع گزارش شده و شواهد نشان می‌دهد که سرانه آموزشی این استان ۵۸/۰ متر مربع نسبت به متوسط سرانه کشوری بیشتر است.

با این حال، استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸.۳۹ مترمربع تعریف شده و با این شاخص، استان اردبیل ۲.۶۳ مترمربع از سرانه استاندارد فاصله دارد.

برچسب‌ها لایحه بودجه سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور وزارت نفت پارس آباد مغان استان اردبیل مهرالله رخشانی مهر اصلاندوز بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لایحه بودجه سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور وزارت نفت لایحه بودجه سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور وزارت نفت پارس آباد مغان استان اردبیل اصلاندوز بیله سوار اخبار کنکور توسعه و تجهیز مدارس کشور رئیس سازمان نوسازی آموزش و پرورش استان اردبیل رخشانی مهر استان ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن