Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@04:47:59 GMT

آغاز واکسیناسیون تا قبل از ۲۲بهمن

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۳۸۳۴

آغاز واکسیناسیون تا قبل از ۲۲بهمن

وزیر بهداشت، در ارتباط با تازه ترین اقدامات برای دسترسی به واکسن و شرایط کرونایی کشور، نکاتی را مطرح کرد. ناطقان: سعید نمکی، روز چهارشنبه در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما، با عنوان این مطلب که حدود ۱۰ نقطه قرمز در استان مازندران داریم که با تلاش همکاران ما، این نقاط به سمت رنگ نارنجی تغییر وضعیت می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۲۳ شهر نارنجی، ۱۶۴ شهر زرد و ۲۵۱ شهر آبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






وی به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در رهگیری افراد مبتلا، همکاری خوبی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت به رعایت پروتکل‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد افت رعایت پروتکل‌ها هستیم که ناشی از ساده انگاری برخی هموطنان است.

وی در ارتباط با موارد جدید ویروس جهش یافته، افزود: بعد از آن چند مورد، هیچ گونه از ویروس انگلیسی را نداشته‌ایم و حال آن چند نفر نیز رو به بهبود است.

نمکی به واکسن ایرانی اشاره کرد و گفت: مراحل بالینی واکسن بنیاد برکت و مؤسسه رازی نیز در حال دنبال شدن است. در مورد واکسن مشترک با کوبا نیز پیش بینی می‌کنیم اواسط بهار به مرحله تولید برسد.

وی در ارتباط با خرید واکسن نیز اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا قبل از ۲۲ بهمن کار واکسیناسیون گروه‌های در اولویت را آغاز کنیم.

نمکی افزود: اما تا زمانی که مطمئن‌ترین و بی عارضه ترین واکسن را تهیه نکنیم، کار واکسیناسیون را آغاز نخواهیم کرد.

وزیر بهداشت با گلایه از کسانی که توصیه‌های وزارت بهداشت را گوش نمی‌دهند، گفت: در کشوری که کادر درمان حدود یک سال ایستادگی کرده‌اند، در شرایط سخت تحریم، دستاورد کمی نیست.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای با بی توجهی در مراسم و مسافرت‌ها، این دستاوردها را زیر سوال می‌برند.
منبع: مهر برچسب ها: واکسن ، ناطقان ، بهمن ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکسن ناطقان بهمن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام دارایی با اعلام این خبر افزود: انعقاد تفاهم نامه متعاقب دستور وزیر بهداشت و مصوبه شورای معاونین وزارت بهداشت مبنی بر ماموریت محور شدن دانشکده های داروسازی صورت گرفت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حرکت به سمت مهارت افزایی و ارتقای مهارت های عملی دانشجویان است تا بتوانند در عرصه به صورت موثر حضور یابند. از آنجا که دانشکده های داروسازی، برای حضور موثر در عرصه و بالین نیازمند مهارت افزایی های بیشتری هستند، از طریق این تفاهم نامه زمینه این همکاری فراهم شده است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی مهارت افزایی دانشجویان را در راستای بازنگری همه جانبه در کاریکولوم آموزشی دوره دکتری داروسازی عمومی و تخصص‌های وابسته دانست و به بازنگری در دوازده دوره PhD و یک دوره تخصصی بالینی اشاره کرد.

وی افزود: به منظور ارتقای توانمندی دانشجویان، پیش از این مساله کارورزی و کارآموزی در داروخانه های آموزشی و بیمارستانی و بالین مطرح شده است و اکنون به دنبال آموزش دانشجویان در عرصه های صنعتی و صنایع مرتبط با کالاهای سلامت محور هستیم.

دارایی، حرکت به سمت دانشگاه ها و صنعت نسل چهارم و برقراری زیرساخت های لازم برای همکاری دو سویه میان صنعت و معاونت آموزشی وزارت بهداشت را از دلایل انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی تصریح کرد: با فعالیت‌های بیش از یکسال گذشته شورای آموزش داروسازی و تخصصی و همچنین کمیته های تخصصی وابسته، تفاهم نامه ای میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو منعقد شد که بر این اساس صنایع سلامت محور زمینه و عرصه لازم برای کارآموزی و کارورزی دانشجویان داروسازی را فراهم می کنند. همچنین متقابلا وزات بهداشت نیز تسهیلات و خدماتی برای صنایع قائل خواهد شد.

کد خبر 6079564

دیگر خبرها

  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور